تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799756846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرصت ارسال خاطرات کتابداران تمدید شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


فرصت ارسال خاطرات کتابداران تمدید شد فرهنگ > کتاب - محمد الهیاری درباره کاربرد مهم خاطرات دریافتی توسط دبیرخانه جشنواره خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه ها گفت: خاطرات این جشنواره حاوی نکات در بر گیرنده بسیاری از سلیقه و نیاز مخاطب است؛ که در برنامه ریزی های فرهنگی مورد استفاده قرار گرفته و باعث توسعه آن خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، معاون توسعه کتابخوانی و کتابخانه های نهاد با اشاره به اهمیت ثبت خاطرات گفت: همه انسان ها در جریان گذران عمر در محیط زندگی یا کار خود، شاهد اتفاقات و حوادثی هستند؛ که ثبت آن ها می تواند بسیار ارزشمند باشد. بسیاری از رجال سیاسی، مذهبی و فعالین حوزه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و.. در سراسر دنیا نمونه های خوبی از ثبت خاطرات را در کارنامه خود ارائه نموده اند که حاوی نکات ارزشمند و مفیدی از زندگی و ویژگی های اجتماع زمان خود است.

وی ضمن بیان این مطلب که افراد عادی نیز می توانند با ثبت و ضبط خاطرات و مرور آن، گوشه ای از زندگی خود را ماندگار کنند؛ گفت: بی شک زندگی هر فرد دارای نکاتی ارزشمند و آموزنده است. ممکن است برخی افراد به دلیل اینکه تصور می کند قلم خوبی ندارند از نوشتن خاطرات خود صرف نظر کنند اما نباید فراموش کرد که ثبت خاطرات می تواند حاوی موضوعات عبرت آموز فردی و اجتماعی بسیاری برای مخاطب باشد.

الهیاری افزود: خاطره نویسی، ضمن ایجاد فرصتی برای ارتباط با امر نوشتن و کسب شناخت عمیق تر نسبت به پیش آمدهای مختلف زندگی، امکان اشراف بر جزئیات وقایع گذشته را فراهم می کند.

وی با اشاره به حضور جمعیتی بیش از 6 هزار نفر در بدنه نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تعداد قابل توجه همکاران نهادی، امکان رسیدن به مجموعه ای بزرگ و ارزشمند از خاطرات را فراهم می آورد. ضمناً نوشتن خاطرات توسط هر یک از کتابداران و توجه ویژه به آن، باعث تشویق و ایجاد دلگرمی در سایر همکاران خواهد شد.

معاون توسعه کتابخوانی و کتابخانه های نهاد با اشاره به چگونگی بهره مندی از این خاطرات در برنامه ریزی های مدیریتی و فرهنگی نهاد کتابخانه گفت: موضوعات مورد اشاره در آثار این جشنواره شامل خاطراتی با محورهایی چون «چگونگی برخورد با مراجعین، بحث امانت کتاب، مراجعه به مراکز فرهنگی مانند مدارس و ..است. این خاطرات نشانه های بسیاری از نوع علاقه مخاطب به منابع مطالعاتی و تاثیر متغییرهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... بر سلیقه مخاطبین» را در خود جای داده است که پس از یررسی و استخراج در امر برنامه ریزی حوزه فرهنگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

الهیاری در پايان با تقدیر از اعضای کتابخانه ها و کتابدارانی که آثار خود را به جشنواره ارسال كرده اند، گفت: با توجه به تمدید مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن ماه سال جاری، ضمن تقدیر از کتابداران و اعضایی که آثار خاطره نویسی خود را به جشنواره ارسال كردند به آن دسته از همکارانی که هنوز برای ثبت خاطرات خود اقدامی انجام نداده اند توصیه می کنم دست به قلم شوند و ترس از نوشتن را به کناری نهند تا امکان آشنایی بیشتر جامعه با کتاب و کتابدار را به وجود آورند. متقاضيان شركت در اين مسابقه می توانند آثار خود را به ادارات شهرستان و يا اداره كل امور فرهنگي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور از طريق مراجعه حضوري و يا از طريق نشانی پست الكترونيكي [email protected] ارسال كنند. 6060  

کلید واژه ها: نهاد کتابخانه‌های عمومی - کتابخانه -




یکشنبه 26 بهمن 1393 - 19:09:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن