تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821101995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غائله 25 بهمن 89 بازي سران فتنه در پازل دشمن بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: غائله 25 بهمن 89 بازي سران فتنه در پازل دشمن بود
فتنه‌گران در غائله 25 بهمن 89 مي‌خواستند نارضايتي عمومي را افزايش دهند. آنان حتي سه روز قبل درصدد بودند كه با انفجار خطوط لوله گاز، گازرساني به تهران را مختل كنند.
فتنه‌گران در غائله 25 بهمن 89 مي‌خواستند نارضايتي عمومي را افزايش دهند. آنان حتي سه روز قبل درصدد بودند كه با انفجار خطوط لوله گاز، گازرساني به تهران را مختل كنند.
به گزارش فارس، كامران باقري لنكراني عضو ارشد جبهه‌پايداري و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در دولت محمود احمدي‌نژاد، به زواياي پنهان غائله 25بهمن ماه 89 پرداخت و اظهار داشت: يكي از حوادث عبرت‌آميز در طول انقلاب اسلامي، واقعه 25 بهمن ماه سال 89 بود هر چند كه برنامه‌ريزي بودن فتنه سال 88 توسط نظام استكباري كاملاً مبرهن بود.
وي افزود: فتنه 88 براي ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي شكل گرفته بود و اين فلسفه از ديد عموم مردم پنهان نماند، چراكه مردم در 9 دي 88 بصيرت خود را نشان دادند اما بودند افرادي كه گمان مي‌كردند سال 88 داراي ابهامات زيادي است اما 25 بهمن 88 جاي هيچ ترديدي را باقي نگذاشت. وزير دولت سابق تصريح كرد: 25 بهمن ماه سال 89 يك جبهه متحد حاوي جريان استكباري، صهيونيستي، بهائيت و گروهي با عنوان روشنفكري كه نقش اين عوامل را در داخل ايفا كردند، شكل گرفت.
باقري لنكراني به خطبه مقام معظم رهبري در سال 89 خطاب به مردم مصر و انقلاب مصر اشاره كرد و گفت: بلافاصله كه اين خطبه توسط مقام معظم رهبري در نماز جمعه تهران ايراد شد به صورت بلوتوث در ميدان التحرير قاهره بين انقلابيون دست به دست شد و براي حركت مردم مؤمن مصر الهام‌بخش بود. وي با تأكيد بر اينكه سقوط حسني‌مبارك مي‌توانست در جهان اسلام براي مستكبران خطرناك باشد، گفت: رژيم‌صهيونيستي و ايالات متحده امريكا با راه‌اندازي غائله 25 بهمن مي‌خواستند به انقلابيون منطقه گوشزد كنند كه اگر الگوي شما براي انقلاب جمهوري اسلامي ايران است اين كشور امروز خود با چالش عميقي روبه‌رو است به تعبير ديگر اين حركت شكل گرفت تا صهيونيست‌ها از محاصره بيداري اسلامي رهايي يابند.
باقري لنكراني اضافه كرد: استكبار جهاني از همه امكانات خود استفاده كرد تا 25‌بهمن را تبديل به يك صحنه چالشي براي جمهوري اسلامي ايران كند به گونه‌اي كه سايت رسمي وزارت خارجه صهيونيست وارد ميدان شد و از مردم ايران خواست كه به خيابان‌ها بيايند.
وي با بيان اينكه فتنه‌گران در غائله 25 بهمن 89 مي‌خواستند نارضايتي عمومي را افزايش دهند، خاطرنشان كرد: آنان حتي سه روز قبل از غائله 25 سال 89 درصدد اين بودند كه با انفجار خطوط لوله گاز، گازرساني به تهران را مختل كنند.
وزير بهداشت در دولت نهم تأكيد كرد: متأسفانه ما امروز افرادي را مي‌بينيم كه اين واقعيت‌ها را انكار مي‌كنند. هيچ افتخاري نيست كه كسي بخواهد به حمايت از رژيم‌صهيونيستي به خيابان‌ها بيايد و البته مردم هم به اين دعوت‌هاي ابهام‌آلود پاسخي ندادند و در آن فتنه نيز نتوانستند كمترين حركت مردمي را به وجود بياورند.
عضو جبهه پايداري دليل اصلي محاسبات غلط نظام استكبار در مورد جمهوري اسلامي را عدم درك پيوند عميق بين رهبري و مردم عنوان و تصريح كرد: راهپيمايي 22 بهمن نيز نماد همبستگي ملت با رهبر انقلابشان است و چنين اتفاقي در هيچ انقلاب و كشوري سراغ نداريم چراكه اغلب انقلاب‌ها پس از فاصله كوتاهي جشن پيروزي‌شان را با حضور مسئولان و يك رژه نظامي برگزار مي‌كنند اما در ايران ميليون‌ها نفر به خيابان مي‌آيند و انقلابشان را جشن مي‌گيرند و تأكيد مي‌كنند كه ما مدافع انقلابمان هستيم.
 
  ادامه حصر منوط به رفتار محصورين است
همچنين محمدصالح جوكار در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به حركت تفرقه‌افكنانه سران فتنه در ۲۵ بهمن ۸۹ اظهار داشت: همواره در سطح جامعه و در فضاي سياسي عده‌اي تلاش مي‌كنند تا اين جريان زنده بماند، اما راه به جايي نمي‌‎برند و امسال هم ديديدم كه راهپيمايي ۲۲ بهمن، به نوعي اقتدار و شكوه حركت مردم و پايبندي آنها به ارزش‌ها و بيعت با ولايت را به منصه ظهور رساند.
وي افزود: قدر مسلم در رابطه با رفتارهاي اين افراد اين است كه همواره با تحريك‌هايي كه از بيرون صورت مي‌گيرد، در داخل حركاتي را انجام مي‌دهند كه در راستاي منافع بيروني‌ها باشد؛ البته اقتدار و قدرت نظام به حدي است كه نمي‌توانند تأثيري روي آن داشته باشند، چراكه ملت ما امروز در منطقه حتي از امريكا نيز عبور كرده است، بنابراين برخي جريان‌هاي داخلي مانند عوامل فتنه ۸۸ نمي‌توانند روي كليت اين حركت تأثير داشته باشند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: اين افراد در ۲۵ بهمن ۸۹ تلاش مي‌كردند تا حركت خود را نوعي بيداري براي ملت ما قلمداد كنند و آن را به موج بيداري اسلامي كه در منطقه شروع شده بود، پيوند بزنند؛ در حالي كه بيداري اسلامي در كشور ما در بهمن ۵۷ و حتي پيش از آن رقم خورده و براي ملت‌هاي منطقه الهام‌بخش شده بود، بنابراين اين يك نكته انحرافي بود كه توسط آنها دنبال شد؛ چراكه منشأ حركت‌هاي ملت‌هاي منطقه در سال‌هاي اخير، اصل و اساس انقلاب اسلامي ايران در سال ۵۷ بوده است.
جوكار درباره وضعيت آينده تدبير نظام براي «حصر» تصريح كرد: ادامه حصر منوط به چگونگي رفتارهاي اين افراد است؛ چراكه آنها از فرصت‌هايي كه به صورت مكرر به آنها داده شد، استفاده نكردند.
 
  تلاش صهيونيست‌ها براي سوريه‌سازي ايران در ۲۵ بهمن ۸۹
يدالله جواني كارشناس مسائل سياسي هم با اشاره به آشوب امريكايي - اسرائيلي 25بهمن سال 89 و حصر سران فتنه اظهار داشت: در پي حوادث سال 88 و ادعاهايي كه عده‌اي مبني بر تقلب مطرح كردند كه از اساس كذب و نقشه‌ قبلاً طراحي شده بود، اتاق فكر‌هايي سعي داشتند به مناسبت‌هاي مختلف افراد را به خيابان بياورند و با استفاده از جو ملتهب پس از انتخابات، چالش‌هايي را براي كشور ايجاد كنند. وي افزود: موسوي و كروبي در بيانيه‌اي از هواداران خود براي حضور در صحنه به بهانه حركت‌هاي منطقه دعوت كردند و با توجه به اينكه اين دعوت براي 25 بهمن پيش از 22 بهمن انجام شده بود هر فرد عاقل و كارشناسي مي‌فهميد كه توطئه ديگري در راه است و اين مسئله هيچ ربطي به انتخابات 88 ندارد چراكه بازيگران آن همان افرادي بودند كه چند ماه كشور را دچار آشوب و بحران كرده بودند.
جواني يادآور شد: نمونه اين بحران‌آفريني‌ها در منطقه سوريه بود كه وقتي حركت‌هاي طبيعي در تونس و مصر آغاز شد و مردم اين كشورها به حق عليه ديكتاتور‌ها به صحنه آمدند شاهد بوديم كه صهيونيست‌ها و مرتجعين منطقه اين را بهانه قرار دادند و حركتي از قبل طراحي شده را در سوريه كليد زدند تا بگويند حركت در سوريه نيز در امتداد اتفاقات تونس و مصر است و چنين نقشه‌اي هم براي ايران كشيده بودند.
اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه پشت صحنه اتفاقات 25 بهمن سال 89 نظام سلطه، سفارتخانه‌هاي اروپايي و صهيونيست‌ها و تمام جريان‌هايي كه در فتنه 88 فعال بودند حضور داشتند، يادآور شد: سران فتنه نيز در پازل دشمن بازي كردند و در اينجا بود كه شوراي عالي امنيت ملي براي جلوگيري از تكرار فتنه 88 در اقدامي بهنگام كساني را كه به دنبال تدارك نقشه جديدي بودند در حصر خانگي قرار داد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن