تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819502403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هراس آمریکا از توانمندی‌های نبرد سایبری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: دولت آمریکا به شدت نگران است که ایران بعد از حملات سایبری پیچیده کاخ سفید به تاسیسات هسته ای اش ، توانمندی‌های خوبی در این زمینه کسب کرده باشد.

به گزارش تراز ، افشاگری های تازه ادوارد اسنودن در این زمینه نشان می دهد که آمریکایی ها از ابداع تاکتیک ها و استراتژی‌های تازه جنگ سایبری توسط ایران به شدت بیمناکند.

به گزارش تک تایمز، سند فوق محرمانه ‌ی که در این زمینه توسط ادوارد اسنودن افشا شده و مربوط به آوریل سال 2013 است ثابت می کند که دولت آمریکا از رشد قابلیت های نبرد سایبری ایران به شدت هراس دارد و از آنجا که اولین حملات سایبری تروریستی مورد حمایت یک کشور توسط امریکا بر ضد ایران انجام شده، این کشور توانسته به خوبی از این اقدام تجربه کسب کند.

سند یاد شده که توسط ادوارد اسنودن در سایت اینترسپت منتشر شده حاصل نشستی میان مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا و ستاد ارتباطات دولت انگلیس بوده است. در این نشست برخی حملات سایبری در سطح منطقه به ایران نسبت داده شده است.

در سند مذکور همچنین به استفاده از بدافزار وایپر برای حمله به رایانه‌های شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت ایران اشاره شده است. جاسوسان غربی از بدافزار یاد شده برای نابودی فایل‌های ذخیره شده در رایانه های ایرانی با سرعت بالا و در حجم گسترده سوءاستفاده کرده اند. در ادامه این سند ادعا شده که بدافزار شمعون که برای حمله به شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی به کار گرفته شد با الهام از وایپر و توسط ایرانیان برای نابودی داده های موجود طراحی شده است.

بر طبق این سند، آژانس امنیت ملی آمریکا معتقد است ایران برنامه‌ای برای حمله سایبری به اهداف آمریکایی و انگلیسی ندارد. اما نمی‌توان تداوم این وضعیت را در صورت افزایش فشارهای بین المللی بر ایران تضمین کرد.


منبع: فارس


جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 11:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن