تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801189459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش به خبر افزایش دوباره قیمت خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
واکنش به خبر افزایش دوباره قیمت خودرو




در حالی که دبیر انجمن خودروسازان از ارائه درخواست شرکت‌های خودروساز برای افزایش قیمت خودرو خبر داده است، رئیس شورای رقابت می‌گوید خودروسازان درخواستی برای افزایش قیمت نداشته‌اند و اصولاً نیازی به ارائه درخواست نیست.





خبرگزاری فارس: در شرایطی که احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان از برنامه خودروسازان برای ارائه درخواست افزایش قیمت خودرو خبر داده است، صالحی نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت افزایش قیمت خودرو را برای سال 94 بعید اعلام کرد و در عین حال، رضا شیوا رئیس شورای رقابت نیز به فارس گفت: نیازی به ارائه درخواست از سوی خودروسازان نیست.

شیوا با بیان اینکه درخواستی برای افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان به شورای رقابت ارائه نشده است، افزود: نیازی به ارائه درخواست جدید از سوی خودروسازان نیست، زیرا شورای رقابت هر سال با توجه به نرخ تورم بخشی خودرو و شاخص‌های مؤثر در تعیین قیمت، نسبت به بازنگری در قیمت‌گذاری خودروها اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: باید منتظر باشیم تا نرخ تورم بخش خودرو که معمولاً در اردیبهشت هر سال مشخص می‌شود، از سوی بانک مرکزی اعلام شود و براساس آن و همچنین طبق شاخص‌های دیگر، نسبت به تعیین قیمت جدید خودروها اقدام کنیم.

در همین حال، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت نیز در واکنش به بحث‌های مطرح شده از سوی دبیر انجمن خودروسازان گفته بود: افزایش ناگهانی قیمت خودرو بعید است، زیرا شرایط کاهش تورم بر تمام ارکان تولید تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش تیراژ تولید باعث بهبود وضعیت هزینه‌های سربار تولید خودرو می‌شود، ادامه داد: با رشد تولید خودرو می‌توان هزینه سربار را کنترل کرد و در عین حال از نظر قیمت مواد اولیه تولید نیز در حالت با ثباتی قرار داریم.

صالحی‌نیا می گوید: در حال حاضر مرجع قیمت‌گذاری خودرو، شورای رقابت است و اگر با فرض محال این شورا مرجع نباشد، باز هم قیمت خودرو بر اساس شاخص‌های مؤثر تعیین خواهد شد.

از سویی، نعمت‌ بخش دبیر انجمن خودروسازان در مورد دلایل تأکید بر افزایش قیمت خودرو گفته بود: رشد هزینه‌های دولتی و غیردولتی صنعت خودرو افزایش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده تولید خودروهای داخلی را به دنبال خواهد داشت و به دنبال آن، قیمت خودرو نیز باید افزایش یابد.

این در حالی است که کاهش قیمت نفت باعث پایین آمدن قیمت برخی مواد اولیه تولید خودرو از جمله مواد پلاستیکی و ورق فولاد خواهد شد که این موضوع بر پایین آمدن قیمت تولید خودرو موثر خواهد بود.

همچنین افزایش تیراژ تولید خودرو باعث پایین آمدن هزینه سربار تولید و در نتیجه کاهش قیمت خودرو می‌شود، در کنار این موضوع باید به رکود موجود در بازار صنایع تولیدکننده مواد اولیه صنعت خودرو از جمله فولاد نیز توجه کرد که بر کاهش قیمت مواد اولیه موثر خواهد بود.

به این ترتیب با توجه به تأکید مکرر مسئولان دولتی بر کاهش نرخ تورم، باید منتظر اعلام نرخ کاهشی تورم بخش خودرو نیز باشیم و علاوه بر این، کاهش قیمت مواد اولیه به ویژه محصولات پتروشیمی نیز می‌تواند در کاهش قیمت خودرو موثر باشد.







تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن