تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 27 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811409462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاز آذربايجان راهي اروپا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۳۶ب.ظ)
گاز آذربايجان راهي اروپا مي‌شود امروز در باکو اولين نشست شوراي مشورتي پروژه «کريدور گاز جنوبي» برگزار مي‌شود
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج , گاز آذربايجان استخراج شده در ميدان شاه دنيز از طريق کريدور گاز جنوبي به صورت ترانزيتي به گرجستان و از آنجا به ترکيه و اروپا منتقل خواهد شد.
وزيران انرژي يونان، گرجستان و بلغارستان و معاون وزارت توسعه اقتصادي ايتاليا و ماروش شفچوويچ نائب رئيس کميسيون اروپايي، شرکت خود را در جلسه تأييد کردند. بر اساس گزارش آن کميسيون، ديدار باکو – ابتکار مشترک جمهوري آذربايجان و اتحاديه اروپا است و در سال گذشته به دنبال پايه ريزي کوريدور گاز جنوبي در باکو مطرح شد.
علي اف در مراسم افتتاحيه تأکيد کرد که راه اندازي اين پروژه بزرگ بخش انرژي در سرنوشت بسياري کشور ها و کل منطقه تأثير جدي خواهد گذاشت. الهام علي اف در سخناني در پنجاه و يکمين کنفرانس امنيتي مونيخ همين را گفته است. رئيس جمهور آذربايجان در بحث‌ها در موضوع «استراتژِي تنوع» ضمن تفسير نشست شوراي مشورتي گفت: "ما به هماهنگي و حمايت شديد سازمان هاي اروپايي احتياج داريم تا حداقل براي تشريفات بوروکراتيک وقت از دست ندهيم. من گمان مي‌کنم که براي پرهيز کردن اين پروژه از قواعد و مراسم عمومي وقت گير بايد برخورد ويژه اي بکار برده شود. هنگام پياده کردن پروژه هاي اول که در آن تنها آذربايجان، ترکيه و گرجستان شرکت داشتند ما سرعت عمل داشتيم. در پروژه کنوني باز هم به سرعت و اعتماد همان سطح نيازمنديم." علي اف در عين حال گفت که با قيمت نفت اندکي بيش از بشکه اي 50 دلار، استوار بودن اين پروژه از نظر بازرگاني دشوار است، با وجود اين پروژه ياد شده بايد اجرايي شود.
رئيس جمهور آذربايجان اظهار داشت: "اين پروژه بايد به منزله اقدامي تلقي شود که به امنيت ملي کشور هاي دخيل خدمت کند. با در نظر داشت مقادير هنگفت گازي که داريم ما مي‌توانيم کشور هايي را به آن جلب کنيم که در طرح «کريدور گاز جنوبي» شرکت نکرده ولي بخش اکثر «نابوکو» (پيشنهاد مناقصه ساخت 3300 کيلومتر خط لوله 56 اينچي گاز است که از مرز گرجستان - ترکيه ( و يا مرز ايران- ترکيه ) شروع و از طريق ترکيه، بلغارستان، روماني و مجارستان تا باوم گارتن اتريش ادامه مي يابد ) را تشکيل مي دهند. مثلاً ما بلغارستان را به عضويت پذيرفتيم که در ترکيب کوريدور نبود. زيرا اين کشور مي‌تواند حلقه اي ميان يونان – بلغارستان و يا بين ترکيه و بلغارستان باشد." گفتني است که قرارداد مربوطه با بلغارستان هم اينک به تصويب رسيده يعني الان يک عضو نابوکو در ترکيب کوريدور گاز جنوبي قرار گرفته است. در چشم انداز گاز آذربايجان مي‌تواند از طريق اراضي روماني، مجارستان و اتريش به اروپاي مرکزي رسانده شود.
تحليلگران محلي مي‌گويند که اطمينان علي اف از اجراي موفق طرح هاي انرژي باکو بر اين پايه استوار بوده که آذربايجان از منابع هنگفت نفت و گاز برخوردار است و يگانه منبع واقعي تحويل گاز به بازار هاي جهاني است. منابع ديگر هم مشخص و امروز تنها موضوع تنوع تحويل ها مطرح است ولي چشم انداز استفاده از منابع هنوز معلوم نيست و به علت هاي گوناگون وابسته است.
در باره کار هاي احداث کوريدور گاز جنوبي بايد گفت که اين کار ها مطابق جدول مقرر جريان دارد، کار هاي ساختماني شروع شده، لوله ها سفارش شده و پيمانکاران انتخاب شدند. باکو موظف شده بخش اول کوريدور جنوبي را تا سال 2018 و بخش دوم را تا 2020 اجرايي کند.
کارشناسان محاسبه کردند که آذربايجان مي‌تواند هر سال 16 ميليارد متر مکعب گاز به اروپا بفروشد و قادر است اين حجم را تا 20 سالانه اي ميليارد برساند. به گفته الهام شابان رئيس مرکز تحقيقات نفتي آذربايجان، اين مقادير نمي‌تواند با صادرات روسيه رقابت کند.
لازم به يادآوري است که «جريان ترکيه» (نام غير رسمي) که گاز روسي از طريق آن به ترکيه رسانده خواهد شد، هنوز در مرحله طرح ريزي است و موعد راه اندازي آن مشخص نشده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن