تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820903669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 100 درصد اعتبارات آموزش های فنی و حرفه ای


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حسین مقدم: اختصاص 100 درصد اعتبارات آموزش های فنی و حرفه ای خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش های فنی و حرفه ای باید با توجه به نیاز بازار کار، برنامه ریزی واجرا شوند و 100 اعتباراتمان اختصاص یافته است.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۰ بهمن ساعت 10:28

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، سید محسن حسینی مقدم در گردهمایی مدیران دوره دوم متوسطه و فنی و حرفه ای در گرگان گفت: دانش آموزان هنرستان ها باید پس از طی دوره آموزشی و گرفتن مدرک دیپلم، به مهارت برسند.

وی اظهار کرد: اگر کشور نیاز به توسعه دارد، زمینه ساز این توسعه اشتغال است و اشتغال جز از طریق آموزش های هنرستانی به دست نمی آید. حسینی مقدم گفت: 14 تا 17 سالگی را بهترین سن برای یادگیری حرفه و شغل دانست. با توجه به این که 74 درصد از مشاغل کشور با دست انجام می شوند، بنابراین کار ما در آموزش های هنرستانی برقراری ارتباط بین مغز و دست است.

وی با بیان این که نباید این طور تصور کرد که فقط دانش آموزان ضعیف را باید به سمت آموزش هنرستانی هدایت کنیم افزود: باید اولیای مدارس و مشاوران تحصیلی دوره اول متوسطه برای یک بار هم که شده فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات هنرستان ها را از نزدیک بازدید و با رشته های تحصیلی آن آشنا شوند و سپس دانش آموزان را به آموزش های هنرستانی آشنا کنند تا دانش آموزان بر اساس علاقه و استعداد جذب این آموزش ها شوند.

حسینی مقدم گفت: بسیاری ازخانواده ها ازاینکه فرزندانشان در هنرستان ها تحصیل کنند، بیم دارند و فکر می کنند آموزش هنرستانی آینده ای ندارد در حالی که هدایت تحصیلی دانش آموزان باید بر اساس علاقه، استعداد، توانمندی و با توجه به امکانات آموزشی هر منطقه صورت گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود: در جشنواره خوارزمی، از 15 نفر برگزیده، هفت نفر از هنرستانی بودند و این نشان از توانایی این دانش آموزان دارد.

وی همچنین گفت: بر اساس شاخص های ارزشیابی شورای عالی آموزش و پرورش که ابلاغ نیز شده است، باید طی پنج سال 26.48 درصد از دانش آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان ها تحصیل کنند. این شاخص اکنون 41 درصد است که باید در آخرین سال برنامه پنجم توسعه یعنی در سال 94 به 46 درصد برسد .

حسینی مقدم تصریح کرد: باید اولیای مدارس و خانواده ها را تشویق کرد. ما در نظام آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش به دنبال تربیت نیروی ماهر هستیم.

به گفته وی بر اساس استانداردها باید به ازای هر 12 کارگر ماهر، چهار تکنیسین و یک مهندس در کارگاه مشغول به کار باشند در حالی که در حال حاضر به ازای هر چهار مهندس تنها یک تکنیسین داریم که برعکس است.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای با بیان این که ما از نظر فضای آموزشی، امکانات و نیروی انسانی مشکل داریم، اظهار کرد: در چندسال گذشته تنها 20 تا 30 درصد از اعتبارات به تجهیز هنرستان ها اختصاص می یافت اما امسال صد درصد این اعتبار اختصاص یافته در اختیار استان ها قرار گرفته تا در حد توان خود هنرستان ها را به امکانات آموزشی تجهیز کنند.

وی با بیان این که تبدیل فضای هنرستانی و تغییر کاربری آن ها ممنوع است، افزود: با استقرار نظام 3- 3- 6، از این پس دبیرستان ها به جای چهار پایه، سه پایه تحصیلی خواهند داشت، لذا باید فضای اضافی دبیرستان ها به سمت ایجاد هنرستان سوق داده شود.

حسینی مقدم در باره تأمین نیروی انسانی نیز گفت: با توجه به این که دانشگاه فرهنگیان نیروی آموزشی تربیت می کند باید بیش از گذشته، به هنرستان ها نگاه داشته باشد و از بین نیروهای شاغل نیز باید معلمان خوب و ورزیده به هنرستان ها هدایت شوند.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش، تعداد رشته های آموزش فنی و حرفه ای را 43 رشته و شاخه کاردانش را 266 رشته ذکر کرد و افزود: هم اکنون 760 هزار دانش آموز در هفت هزار و یکصد هنرستان تحصیل می کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن