تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801193678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرد افغان طراح سرقت چند ميلياردي بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مرد افغان طراح سرقت چند ميلياردي بود
مرد افغاني كه با همدستي دوستانش چند ميليارد تومان از شركت صاحبكارش سرقت كرده است، دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، پانزدهم مهر ماه امسال مأموران كلانتري سنايي در جريان سرقت از يك شركت خصوصي قرار گرفتند و بلافاصله به محل سرقت كه در طبقه دوم يك ساختمان تجاري در خيابان خالد استانبولي بود، رفتند.
صاحب شركت به مأموران گفت: داخل اتاقم بودم كه ناگهان دو مرد نقابدار كه لهجه افغاني داشتند با قمه و شمشير وارد شدند و پس از بستن دست و پاي من و خدمتكارم 4 ميليارد تومان وجه نقد در قالب چك‌هاي تضميني بين بانكي، 8 ميليون تومان وجه نقد داخل گاوصندوق و همچنين دو گوشي تلفن همراه به ارزش 4‌ميليون تومان را سرقت كردند.
با اعلام اين شكايت، پرونده با موضوع سرقت به عنف اماكن به دستور شعبه پنجم بازپرسي دادسراي ناحيه 34 تهران براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.
كارآگاهان در تحقيقات ميداني دريافتند كه اين شركت در زمينه صادرات و واردات مواد غذايي فعاليت دارد و به واسطه فعاليت گسترده تجاري، مبالغ زيادي وجه نقد در طول روزهاي هفته در شركت جا به جا مي‌شود، به خاطر همين در تمام طول روز در ورودي شركت بسته است و مراجعه‌كنندگان با هماهنگي قبلي به شركت مراجعه مي‌كنند.  اين درحالي بود كه كارآگاهان هيچگونه آثار ناشي از ورود به عنف به داخل شركت يا تخريب در ورودي را مشاهده نكرده بودند. همچنين با توجه به مبلغ بالاي سرقت شده كه نشان از اطلاع سارقان از وجود اين مبلغ در داخل شركت مي‌داد، كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه سرقت با همدستي يكي از كاركنان شركت انجام شده است.
بدين ترتيب تحقيقات از كاركنان شركت در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت تا اينكه صاحب اين شركت گفت: يكي از پرسنل خدماتي به نام ضياء-33 ساله كه از اتباع افاغنه بود مدت 13 سال در شركت من كار مي‌كرد اما سه سال پيش به خاطر اعتياد شديدي كه به مواد مخدر داشت او را اخراج كردم.
كاركنان شركت هم گفتند: با اينكه ضياء اخراج شده بود اما باز هم براي ديدن دوست و همكار قديمي‌اش كه حميد نام دارد به شركت مي‌آمد.
كارآگاهان بلافاصله تحقيقات خود را از حميد آغاز كردند اما او منكر هر گونه ارتباط با ضياء شد.
اين درحالي بود كه تمام دلايل و قرائن نشان مي‌داد حميد در سرقت دست داشته چون در بازرسي بدني از او سه فقره از چك‌هاي سرقتي كشف شد. بدين ترتيب كارآگاهان او را بازداشت كردند.
متهم كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت گفت: در طول مدت ارتباطي كه با ضياء در طول اين سه سال داشتم هميشه درباره وضعيت مالي صاحب شركت و اين موضوع كه هميشه مقدار زيادي پول به صورت ميلياردي در شركت جابه جا مي‌شود با هم صحبت مي‌كرديم تا اينكه تصميم گرفتيم از شركت سرقت كنيم. قرار شد ضياء همراه يكي از افاغنه سرقت را انجام دهند و من هم زمان دقيق سرقت و جاي پول‌ها را به آنها خبر دهم. آن روز وقتي همه پرسنل از شركت خارج شدند، در ورودي را باز گذاشتم و مشغول كار خودم شدم. مدير شركت هم داخل اتاقش بود. همان موقع ضياء و دوستش با نقاب و در حاليكه قمه و شمشير دستشان بود وارد شركت شدند و دست و پاي ما را با چسب بستند و داخل يكي از اتاق حبس كردند و پس از سرقت پا به فرار گذاشتند.
با اعترافات حميد، كارآگاهان در بررسي خانه او 60 فقره چك بين بانكي ديگر هم كشف كردند. متهم اعتراف كرد: با فرصتي كه در زمان سرقت به دست آورده بودم اين چك‌ها را بدون اينكه به همدستانم بگويم برداشتم و قصد داشتم آنها را در بازار خرج كنم.  با توجه به اعترافات صريح متهم كارآگاهان موفق شدند ضياء را كه به عنوان سرايدار در يك ساختمان مسكوني در زعفرانيه كار مي‌كرد، شناسايي و دستگير كنند. در بازرسي از مخفيگاه متهم تعداد 80 فقره چك‌هاي مسروقه بين بانكي به ارزش تقريبي 2‌ميليارد تومان كشف شد.
ضياء نيز كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت، محمد همدست خود را هم معرفي كرد. با شناسايي مخفيگاه محمد در شوش، مشخص شد كه آنجا محلي براي تردد افراد مشكوك است. بدين ترتيب در يك عمليات غافلگيرانه محمد و تعداد ديگري از اتباع افاغنه را دستگير كردند. در بازرسي از آنها تعداد زيادي گوشي تلفن همراه كشف شد كه در بررسي‌هاي بيشتر مشخص شد اين افراد سارق گوشي و موبايل قاپ هستند.
متهمان كه به شيشه اعتياد داشتند در بازجويي‌ها به زورگيري و سرقت از مردم با تهديد چاقو و قمه اعتراف كردند.
سرهنگ كارآگاه جانپرور، رئيس پايگاه سوم پليس‌‌ آگاهي تهران با اشاره به اعتراف متهمان از بازداشت موقت آنها خبر داد و گفت: همه متهمان براي تكميل پرونده و شناسايي مالباختگان همچنان در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران قرار گرفته‌اند. به گفته وي، شكات و مالباختگاني كه بدين شيوه و توسط سارقان افاغنه مورد سرقت قرار گرفته‌اند مي‌توانند براي پيگيري شكايات يا شناسايي سارقان به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن