تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812858833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرمترين سال قرن بيست و يکم را اعلام کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۱۸ب.ظ)
سازمان جهاني هواشناسي؛ گرمترين سال قرن بيست و يکم را اعلام کرد سازمان جهاني هواشناسي سازمان ملل متحد (WMO) ، اعلام کرده است که سال 2014 گرمترين سال در قرن بيست و يک بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، درجه حرارت بالا درياها در سال 2014، بارش فوق العاده سنگين، سيل و خشکسالي شديد را در برخي کشورها ايجاد کرد.
به اين ترتيب طوفان هاي بزرگ اقيانوس اطلس در ماه هاي اوليه سال 2014 و وقوع سيل در حوزه بالکان در نتيجه گرماي بيش از حد زمين در اين سال رخ داده است.
در اين شرايط، بارش ماهانه در منطقه اقيانوس آرام و غرب ژاپن در ماه اوت سال 2014، 301 درصد بالاتر از حد نرمال بارش ها در منطقه بوده و بالاترين ميزان بارش ها از سال 1946 تا سال 2014 بوده است.
در همين شرايط در برخي مناطق مانند ايالات متحده خشکسالي شديد رخ داد.
مهم اينکه؛ سازمان جهاني هواشناسي سازمان ملل متحد اعلام کرده است که گرم شدن کره زمين و اقيانوس ها در نتيجه افزايش گازهاي گلخانه اي ادامه خواهد يافت.
اين سازمان همچنين تصريح کرده است که درجه دماي سطح دريا در سال 2014 به بالاترين حد در قرن بيست و يکم رسيده است.
گفتني است؛ کنفرانس جهاني آب و هوا در دسامبر 2015 در پاريس برگزار مي شود و در آن يک معاهده جهاني در مورد حمايت از تغييرات اقليمي در جهان به تصويب خواهد رسيد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن