محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832166053
آیتالله مصباح یزدی در اردوی اتحادیه مستقل: چرا بالاترین اهداف ما «برداشتن تحریمها» شده است؟/ عدهای فکر میکنند انقلاب برای آنان درست شده است/ «فتنه» ابتدا از خواص شروع میشود
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیتالله مصباح یزدی در اردوی اتحادیه مستقل:
چرا بالاترین اهداف ما «برداشتن تحریمها» شده است؟/ عدهای فکر میکنند انقلاب برای آنان درست شده است/ «فتنه» ابتدا از خواص شروع میشود
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه اول از خواص شروع میشود، آن گاه مردم را گمراه میکند، گفت: چرا بالاترین اهداف ما «برداشتن تحریمها» شده است؟ در حالی که اسلام و انقلاب ما اهداف دیگری داشت.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آیتالله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در افتتاحیه اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل «جهاد اکبر 13» به سخنرانی پرداخت. وی در ابتدای سخنان خود گفت: این عنایتی که خدا به ما مرحمت فرموده است، نعمت بسیار بزرگی است این که آدم هدف صحیح را بشناسد، راه صحیح رسیدن به هدف را بشناسد، و در کنارش لغزشگاه ها و جاهایی که دیگران سقوط کردند را توجه پیدا کند و خود و دیگران را حفظ کند که این بسیار نعمت بزرگی است. وی ادامه داد: در طول تاریخ کسانی بودند که به برکت هدایت انبیا راه صحیح زندگی را شناختند، قدم هایی هم در این راه برداشتند، ولی در ادامه کوتاه آمدند، یا باز ماندند و متوقف شدن و یا به سمت راست یا چپ گرایش پیدا کردند و از مسیر صحیح خارج شدند و حتی کارشان به جایی رسید که درست در نقطه مقابل قرار گرفتند. و این درسی است که از جریان تاریخ همه ما مخصوصا جوانانی که در تلاش و فعالیت و آرمان خواهی هستند باید به این نکته توجه کنند. آیت الله مصباح اظهار داشت: از بین کسانی که من میشناسم گروه شما، یکی از بهترین گروه هایی است که توجه به این لغزشگاه ها پیدا کردند و درصدد این هستند که اول خود و دیگران را از افتادن در این منجلاب ها حفظ کنند. در تاریخ این اتفاقات کم و بیش تکرار شده است و وقایع تاریخی اینقدر مشابه بهم هستند که برخی فیلسوفان تاریخ معتقدند که حرکت تاریخ مارپیچی است و دور دوم موازی می شویم با همان نقطه اول، و شاید همان دوره هایی را که در دور اول طی کردیم در دور دوم هم تکرار خواهد شد اما سطح پایین تری؛ اما حوادث عین هم هستند. وی در ادامه گفت: اگر به عنوان فلسفه و قاعده کلی در دوره های تاریخ نپذیریم، لااقل باید پذیرفت که بسیاری از حوادث تاریخ مشابه هم هستند و به همین اصل سبب این است که قرآن کریم بر روی حوادث تاریخی تکیه و تکرار می کند و در ذیل داستان می فرماید داستانی که برای شما تعریف کردیم مایه عبرت است برای کسانی که چشم دارند. عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در روایتهایی هم داریم که بینندگان و شنوندگان و نویسندگان گفته اند که پیامبر اکرم فرمودند در مورد آنچه در بنی اسرائیل گذشت در میان شما اتفاق خواهد افتاد. این روایت را هم علمای اهل شیعه فرمودند و هم علمای اهل سنت که فرمودند شما هم راه بنی اسرائیل را خواهید پیمود و آنها در هر سوراخی وارد شده باشند شما هم وارد خواهید شد. وی افزود: اگر آنها وارد لانه سوسماری شده باشند شما هم وارد خواهید شد یعنی اینقدر زندگی شما با زندگی پیشینیان به خصوص بنی اسرائیل شباهت دارد که تا این حد هم باید پیش بینی کنید که همان طور که بنی اسرائیل کجا رفت و چه شد منتظر باشید حوادث بعدی هم اتفاق بیفتد. البته این ها به عنوان قائده تغییر ناپذیر نیست ولی موارد مشابهی است که جای عبرت گرفتن دارد و در طول این شباهت ها میتواند آینده خود را پیش بینی کرد. رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه بهترین مقطع تاریخی که میتوانیم از آن درس و عبرت بگیریم، زمان ظهور پیامبر اکرم یا همان صدر اسلام است، گفت: حادثه ای اتفاق افتاد در یک گوشه ای که از لحاظ علمی، فرهنگ، اخلاق و آداب و رسوم و همه آثار تمدن تقریبا در پست ترین وضع بودند، از لحاظ مالی وضع بسیار پایین، اخلاق و آداب و شرایط تمدن در وضع بسیار بدی بودند. در آن ها دختر داشتن مایه ننگ بود و باید آن را از بین برد و می گذاشتند زمانی که دختر به سن ازدواج رسید آن را در بیابان در گودالی دفن می کردند و برای آن ها عیب بود که دخترشان در خانه مرد بیگانه ای زندگی کند. این حد فهم و فرهنگشان بود. آیت الله مصباح تصریح کرد: در چنین شرایطی فردی از میان خودشان، که یک جوان یتیم که پدر و مادر هر دو در طفولیت فوت کردند و زندگی با فقر و تنگ دستی گذشته است و حالا رسیده است به یک سن بلوغ اجتماعی و در عین حال همه مردم می دانند شخصی پاک و امین است اما ایشان را به عنوان یک شخصیت قبول ندارند. آن ها شخصیت را در مال و ثروت مقام میدانند و این ها هیچ کدام در دست او نبود. عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند به وسیله این شخص مردم را هدایت کرد. کار به آنجا رسید که گفتند اگر خدا می خواست پیامبری مبعوث کند در میان دو قبیله بزرگ کسی را انتخاب می کرد که دارای مقام بود، چرا در یک طایفه گمنام آن هم یک جوان گمنامی که بی سرپرست و بدون ثروت است انتخاب کرده است. این یکی از دلایلی بود که به گمان خودشان باعث میشد که به سمت پیامبر نیایند. وی افزود: در مدت کوتاهی مخصوصا در مقیاس آن زمان باید حساب کنیم آن مردمی که از همه جا در فقر و بدبختی و عقب ماندگی بودند، رسیدند به جایی که دو کشور مهم جهان که قطب های ترقی و پیشرفت و علم و صنعت بودند، آن ها را خاضع گرفتند که یکی دولت روم بود و دیگری دولت ایران. این عزتی که به وسیله همین پیامبر پیدا کرده بودند، اقتضا میکرد که احترام این پیامبر را خیلی نگه دارند و به خصوص در فرهنگی که آن ها دارند که قبیله ای بود احترام گذاشتن او به این بود که فرزندان او و بستگان او را احترام می گذاشتند. عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اما یکی از بهترین فرزندان این خانواده که شاید در عالم چنین فرزندی خداوند به کسی نداده باشد چه برسد به قوم ضعیفی که آن ها بودند، همه چیز تمام از محبت و مهربانی و فداکاری و خدمت گذاری و بندگی خدا و تواضع و علم و فراست و تدبیر فهم آمدند بعد از 60 سال از بعثت پیامبر این نوه پیامبر را که آن ویژگی ها را داشت که در عالم نظیر آن پیدا نشده است به آن وضع فجیع به شهادت رساندند این با چه منطقی قابل توجیه است؟ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه همه حوادثی که از صدر اسلام اتفاق افتاده است، قابل درس است، گفت: هنوز جنازه پیامبر زمین بود و کسانی که 70 روز قبل وفات بیعت کرده بودند بیعت شکستند . داستان غدیر 70 روز قبل از رحلت پیامبر اتفاق افتاد. و مسلمان ها همه با علی بن ابیطالب(ع) بیعت کردند. شکستن بیعت در فرهنگ قبیله ای یکی از زشت ترین کارها است. شاید کاری زشت تر از این در فرهنگ قبیله ای وجود ندارد. وی افزود: از این تحولات خیلی آشفته نشوید. این ها عبرت است. در بین نسل ها و گروه های مختلف حتی تحول در افراد مختلف اتفاق می افتد. در طول تاریخ از این نمونه ها دارند. آن چه مهم است این است که از این تحولات عبرت بگیریم. این تحولات بعد از آمدن پیامبر و قبول اسلام و در میان طرفداران پیامبر این اتفاق افتاده است. امام حسین(ع) را بت پرست، زرتشتی، یهودی نکشتند. بلکه مسلمان ها کشتند. خیلی هایشان حافظ قران بودند. در رکاب امیرالمؤمنین (ع)می جنگیدند. فرمانده سپاه علی(ع) بودند.بعضی از افرادی که در کربلا نقش داشتند چندی پیش در جنگ صفین فرمانده سپاه علی (ع) بودند. ولی بعد از مدتی 180 در جه تغییر پیدا کردند. آیت الله مصباح ادامه داد: آن چه مهم است این است که دلیل این تغییر را بفهمیم. چطور می شود که انسان یک راهی را با فکر و استدلال انتخاب کند و قدم بردارد و در سن پیری 180عقب گرد کند. 180درجه به نقطه مقابل تغییر پیدا کند ؟ اگر بین کفار و کسانی که از اول راه غلط انتخاب کردند و تابع عقل نبودند این اتفاق بیفتد انسان تعجب نمی کند. اما کسانی که در مکتب پیامبر بزرگ شدند. در زمان اسلام متولد شدند و رشد کردند. در درس پیامبر و جانشینانش شرکت کردند. چرا تغییر کردند؟ چگونه ممکن است مردمی از یک مسیر به مسیر ضدش تغییر مسیر می دهند؟ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم مراقبت از خود برای جلوگیری از انحراف گفت: آنچه مهم است این است که ببینم چه کسانی منحرف شده اند یا در معرض انحراف هستند و مراقب باشیم خودمان دچار آن آفت نشویم. ما آدمی زاد هستیم. کسانی که سید الشهدا (ع) را کشتند مثل بقیه مسلمان بودند. نماز خوان و حافظ قران بودند و پشت علی نماز می خواندند. وی در ادامه گفت: اول این که قاعده کلی چرائی انحرافات را بفهمیم. دوم این که خودمان جریان شناس، مردم شناس و دشمن شناس شناس شویم. نقطه های انحراف و لغزش را بفهمیم. و خودمان دچار نشیم. چرایی و کجایی را نفهمیم این خطر برای ما هم هست. آن وقت نوبت کمک به بقیه می شود. وگرنه تا چرایی انحرافات را نفهمیم نمی توانیم کمک کنیم. رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه نمونه انحرافات در نهضت های دانشجویی هم وجود دارد، گفت: فردی که نماد پیروی از ولایت بود، در مدت کوتاهی 180 درجه تغییر می کند. راز این انحرافات و چرخش ها در مسیر زندگی و اهداف را امیرالمومنین در خطبه ای در نهج البلاغه بیان کردند. این حالت ها در فرهنگ اسلامی فتنه زدگی نامیده می شود. چطور می شود فتنه ها آغاز می شود. «إنما بدء وقوع الفتن اهواء تتبع و احکام تتبدع یخالف فیها کتاب الله و یتولی علیها رجال رجالا علی غیر دین الله» آیت الله مصباح تصریح با اشاره به حدیث امام علی عنوان کرد که طبق این خطبه دو عامل برای پیدایش فتنه وجود دارد و گفت: خط مستقیم نیست. همه افراد از یک مسیر دچار فتنه نمی شوند. دو نقطه شروع دارد. اولین عامل پیروی از دلخواه ها و نفسانیت ها است. همان کسانی که ایمان آوردند گوشه دلشان برای یک چیزی لک زده بود. و آرزوی دست یافتن به آن را داشتند. و این آرزو علنی نشده بود و در گوشه دل آن ها مانده بود. یک زمانی موقعیتی فراهم می شود که به این آرزوها دست پیدا کنند. بستگی دارد چه هدفی در چه کسی قوی باشد یک کسی پول می خواهد. خب هوس این سیری ناپذیر است اما بالاخره چه استفاده ای می خواهی بکنی؟ عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بین طلبه ها یک جوکی وجود دارد. خوب طلبه ها زندگی ساده ای دارند. می گویند یک طلبه ای بود با فقر زندگی می کرد. گاهی اوقات پاداشی یا شهریه ای به او می دادند اینها را جمع می کرد. اینها که زیاد شد می ترسید اینها را از دست بدهد، به همین خاطر اینها شب که می خوابید آنها را در متکایش پنهان می کرد، نصفه شب که طلبه ها خواب بودند پول ها را روی زمین پهن می کرد و آنها را نگاه می کرد و هم چنان می ترسید که کسی بیدار شود و او را در این حالت ببیند. آن گاه با پول هایش حرف می زد، میگفت یکی شما را دوست دارد که با شما خانه بخرند. برخی شما را دوست دارند که با شما همسر بگیرند، برخی شما را دوست دارند که با شما غذا بخرند. من اما شما را به خاطر خودتان دوست دارم. وی ادامه داد:حالا این همه ثروت اندوختی بالاخره که چی؟ کلی پول دارد ولی بازهم می خواهد. این را برای خودش می خواهد. این جنون است. این هوس است هوسی که اگر غالب شد بر انسان دنبالش را می گیرند و این منشا فتنه است.تاریخ اسلام را که بررسی کنیم می بینیم 90 درصد افرادی که منحرف شدند فریب هوس را خوردند. رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: عامل دیگری که باعث انحراف می شود بدعت هایی است که افراد می گذارند تا از آن بهره بگیرند. دلیل پیروی از هوای نفس روشن است به طور طبیعی ما به دنبال هوس های غریزی هستیم و می خواهیم اشباع شویم. دین غریزه را کنترل می کند این روشن است اما گاهی مسائل پیچیده است، در برخی موارد برای اینکه به هوس ها برسند تنها خودشان نیستند. آیت الله مصباح گفت: گاهی فقط خود و خواسته های انسانی نیست می خواهم همه را تابع خود کنند، این نوع تسلط اعتباری بر انسان هاست، این عشق دیگری است. افرادی هستند حاضرند پول و ثروت و زندگی خود را خرج کنند برای این که دار و دسته تابع خود پیدا کند، این جنونی است که در برخی افراد وجود دارد، حتی حاضر است زهد داشته باشد و جلب توجه کند. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معیار ما باید قرآن باشد، گفت: این ریاست خیلی لذت دارد. مثلا یک نفر فکر می کند انقلاب را آنها درست کردند؛ یا حتی بالاتر امام را هم آنها درست کردند. تا می رسد به «انا ربکم الاعلی» و فردا می گوید من خدای شما هستیم! اصلا من خدای بزرگ شما هستم اگر نفهمیدی بفهم! حتی می گوید این نهر ها زیر تخت من جریان دارد.بذل و بخشش ها کافی است. در تاریخ هم قهرمان می شود. وی افزود: البته برای هم سو کردن فکر مردم با خود نقشه ها می کشد. اینجاست که به عامل دوم میرسیم. برای این که می خواهد دلها را تسخیر کند. ملاک این است که این دسته بندی ها و جذب نیروها به ضرر ما تمام نشود و برای آن باید محک داشته باشیم و معیار ما باید قرآن باشد. اگر حرف هایی که می سازند حرف های اسلامی باشد سودی هم اگر عائدش شد نوش جانش. اما نه اگر به اینها قانع نیست، این می خواهد به همه ریاست داشته باشد. رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: این آرا مطرح می شود. تولا علیها رجال رجال علی دین الله. روابط دوستانه بین افراد بر اساس دین است. ما پیغمبر را چرا دوست داریم؟ آیا دلیلی غیر از دین دارد؟ علت گرایش ما به امام حسین ع چیزی جز دین است؟ ما ائمه را دوست داریم چون راهنمایان دین ما هستند. اگر روابط بر اساس دین باشد باعث پیشرفت می شود. آیت الله مصباح خاطرنشان کرد: اگر عواطف در این مسیر باشد منتهی می شود به دین اما وقتی رابطه دوستی و هدایت بین افراد بر اساس غیر دینی بود. یک عده هم می خواهند مردم را بت پرست کنند تا مردم به آنها گرایش پیدا کنند. پس ناچار باید این ارتباط غیر دینی باشد و محور دیگری هدف قرار گیرد. عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: اینجا که می رسی حق و باطل آمیخته می شود، و می خواهند همه را فریب دهند. یعنی ظاهر خوب داشته باشی اما باطن خراب. کاری می کنند تا همه احسنت بگویند اما معلوم نیست درونش چیست. بعدها معلوم می شود. مثلا شاعری در کنار شعر گفتن یک هدف دیگری دارد و مردم علاوه بر آنکه از شعرش لذت می برند هدفش را نیز در می یابند. وی با بیان اینکه هر گروهی خطاهایی دارد، گفت: اما یک سری تعبیرات مبهم هستند. اگر بنا بود که حق و باطل جدا شوند. یعنی اگر فقط حق بودند کسی نمی توانست عیب کسی را بگیرد. یعنی اگر یک گروه حق وجود داشت و باطل وجود نداشت، اینکه میبینید هر گروهی از دیگری انتقاد می کند باید پذیرفت که هر گروهی خطاهایی دارد و هیچ کس صد در صد کامل نیست. اگر باطل نبود هیچکس به حق فحش نمی داد اگر هم باطل سراسری بود کسی سمت حق نمیرفت. عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بعضیها در صدد نیروسازی و جذب افراد میآیند و در این راه حق و باطل را به هم می آمیزند تا دیگران را بفریبند. من در قم شاهد بودم. یک روزی برای امام فریاد می زدند و روز بعد فریاد برای شاه. روز 28 مرداد من تهران بودم روز قبل از کودتا علیه مصدق شعار می دادند و روز بعد از آن شعار جاوید شاه. تبلیغات در توده های مردم اثر دارد اما خواص به این زودی ها تحت تاثیر قرار نمی گیرند و دنبال راه برای جذب نیروها می آیند. آیت الله مصباح با تاکید بر این موضوع که فتنه ابتدا از خواص شروع میشود، گفت: اینها هوس برشان مسلط شده است. به همین خاطر است که فتنه اول از خواص شروع می شود. آن گاه مردم را گمراه می کنند و آنان را به سمت آنان میکشانند. ما با مذاهب مختلف کم و بیش آشنایی داریم و در درجه اول راه را تقویت کنیم تا بدانیم چیست و ماهیتش چیست؟ پرده ها که برداشته می شود تازه فتنه ها برملا می شود. یا خودش راه خداپسندانه نمی کشد در نقشه اش یا آنان نیز در دام می افتند. و مردم را گمراه می کنند. وی افزود: هیچ راهی وجود ندارد مگر اینکه معرفت خود را افزایش دهیم و راه را بشناسیم. تغییر دین و مذهب در غرب یک چیز طبیعی است صبح یک مذهب و شب یک مذهب. در غرب یک مذهب پروتستان بیش از هزار شعبه دارد. و فردا خیلی راحت یک کسی یک مذهب جدید می آورد. رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: ما اگر میخواهیم از اسلام پیروی کنیم باید آن را خوب بشناسیم. باید شناخت پیدا کنیم و گرنه یک روز یک جا ما را گول می زنند و چیزی که نیست غالبمان میکنند. باید اسلام را خوب بشناسیم. کسانی بودند که بیشترین معرفتها را به اسلام داشتند اما همین افراد بالاترین خیانتها را داشتند. اگر معرفت نداشته باشیم و اسلام را نشناسیم گول میخوریم و خیانت می کنیم. خیانت کارها کسانی هستند که پشت پرده مذاکراتی که دارند هر حرکتی می کنند. آیت الله مصباح گفت: نمیتوان گفت اینها جهل داشتند نه اینها حسابی واردند و آگاهند. ما باید معرفت خوبی داشته باشیم دوم خود سازی. در جوانی باید خود را تربیت کنیم. من در وصیت نامه شهدا چیزی غیر از پیروی از رهبری و عمل به دین اسلام چیزی ندیدم. آخرین اهداف ما این نیست. از دین صحبتی نیست. نگران آخرت نیستیم. آیا ما همان کشوریم؟ همان انقلابیون هستیم؟ برای دور بودن از این آفات باید خود را تربیت کنیم. تقوا، خود سازی، بت نکنیم چیزها را برای خودمان. اما اگر هوس های دنیا برایمان بت شد دیگر امید هدایت نباید داشت. عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: معرفت صحیح و خودسازی، تنها راهی است که گوشههای انحراف و کوچکترین زوایا را بشناسیم. چرا بالاترین اهداف ما «برداشتن تحریمها» شده است؟ در حالی که اسلام ما و انقلاب ما اهداف دیگری داشت، آیا میتوان گفت این انقلابیون امروزی، همان افراد گذشته و انقلابیون دیروز هستند؟ همان سخنرانان طوفانی و انقلابی دیروز هستند؟ انتهای پیام/
93/11/19 - 11:24
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]
صفحات پیشنهادی
با حضور آیتالله مصباحیزدی صورت گرفت برگزاری مراسم افتتاحیه سیزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی «جهاد اکبر
با حضور آیتالله مصباحیزدی صورت گرفتبرگزاری مراسم افتتاحیه سیزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبرمراسم افتتاحیه سیزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل با حضور آیتالله مصباحیزدی برگزار شد به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس مراسم امصباح یزدی: چه حقی دارید که بگویید چرا مردم را از آتش جهنم می ترسانید / دنیا پرستان حق ندارند دغدغه دین داری م
مصباح یزدی چه حقی دارید که بگویید چرا مردم را از آتش جهنم می ترسانید دنیا پرستان حق ندارند دغدغه دین داری مردم را زیر سوال ببرند آیت الله مصباح یزدی در انتقاد از کسانی که می گویند روحانیت تنها دغدغه دین مردم را دارند و مسائل مهم زندگی روزمره را درک نمی کنند گفت شماهایی که بهآیتالله مصباح یزدی: کمرنگ شدن فرهنگ شهادت عامل افزایش ناهنجاریهای جامعه است
آیتالله مصباح یزدی کمرنگ شدن فرهنگ شهادت عامل افزایش ناهنجاریهای جامعه استعضو مجلس خبرگان گفت کمرنگ شدن فرهنگ شهادت عامل افزایش ناهنجاریهای جامعه است به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه یادواره شهدای فصل زمستان شهر طرقبه با حضور آیتالله محمدتقی مصباح یزدی جمعه شب در مسجدآیتالله مصباحیزدی: پیشرفت حوزههای علمیه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
آیتالله مصباحیزدی پیشرفت حوزههای علمیه از دستاوردهای انقلاب اسلامی استرئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره گفت پیشرفت حوزههای علمیه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید در نظر داشت پیشرفت حوزههای علمیه در حوزه علوم اسلامی نیز به دلیل پاسخ به سوالات و شبهات فراوان سببزارعی در اردوی جهاد اکبر اتحادیه مستقل: فرهنگ انقلاب اسلامی فلسفه نظام غرب را به چالش کشیده است/قدرت نرم انقلا
زارعی در اردوی جهاد اکبر اتحادیه مستقل فرهنگ انقلاب اسلامی فلسفه نظام غرب را به چالش کشیده است قدرت نرم انقلاب اسلامی در منطقهیک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی خاکریز خود را تا پشت دیوارهای شیطان بزرگ گسترش داده است گفت فرهنگ انقلاب اسلامی فلسفه نظام غرب را بهمشی جبهه پیروان، حرکت در مسیر جامعتین است/خدمات علمی و فرهنگی آیتالله مصباح یزدی به نظام و انقلاب
باهنر در نشست خبری مشی جبهه پیروان حرکت در مسیر جامعتین است خدمات علمی و فرهنگی آیتالله مصباح یزدی به نظام و انقلاب دبیر کل جبهه پیروان خط امام ره و رهبری گفت آیتالله مصباح یزدی از نظر علمی و فرهنگی خدمات زیادی را به نظام و انقلاب ارائه کرده و همواره مشی جبهه پیروان حرکت زآیتالله مصباح یزدی: ارادت من به موتلفه اسلامی سابقهای 40 ساله دارد/ دفاع از تحزب مصداق تعاون است
آیتالله مصباح یزدی ارادت من به موتلفه اسلامی سابقهای 40 ساله دارد دفاع از تحزب مصداق تعاون است رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره گفت کسانی که از تحزب دفاع میکناد مصداق تعاون هستند یعنی میخواهند افرادی را پیدا کنند که همفکر بوده و تجربههای مشترکی دارند و با هم اهعضو جامعه روحانیت مبارز: آیتالله مصباح یزدی محور وحدت اصولگرایان نیست
عضو جامعه روحانیت مبارز آیتالله مصباح یزدی محور وحدت اصولگرایان نیست یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت گروههای اصولگرا تنها حول محور جامعتین بحث وحدت و همگرایی خود را دنبال میکنند به گزارش نامه نیوز حجت الاسلام حسین ابراهیمی گفت در جریان اصولگرا در خصوص بحث وحدت اصولگرایان مرجبی دوانی در اردوی جهاد اکبر اتحادیه مستقل: در مذاکره برد - برد با دشمن معنا ندارد/اگر شمر و عمرسعد توبه کردن
رجبی دوانی در اردوی جهاد اکبر اتحادیه مستقل در مذاکره برد - برد با دشمن معنا ندارد اگر شمر و عمرسعد توبه کردند سران فتنه هم توبه میکنندیک مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه سران فتنه همچنان طلبکار هستند گفت اگر شما انتظار دارید شمر و عمربن سعد توبه کنند سران فتنه هم توبهنقد فیلمهای جشنواره فجر چرا باید «روباه» بهروز افخمی را دید
نقد فیلمهای جشنواره فجرچرا باید روباه بهروز افخمی را دیدگرچه ممکن است روباه در به نمایش گذاشتن ترور دانشمندان هستهای و پشت پرده سازمانهای جاسوسی خارجی و نقش وزارت اطلاعات در خنثی نمودن تعداد بسیاری از ناآرامیها و سوء قصدها کمتر از حد انتظار ظاهر شده باشد اما جسارت کارگردان دآیتالله غروی در مراسم افتتاحیه مرکز تهران «اسراء»: «عقل» انسان را با منبع وحی مرتبط میکن
آیتالله غروی در مراسم افتتاحیه مرکز تهران اسراء عقل انسان را با منبع وحی مرتبط میکندعضو شورای حوزه علمیه با تأکید بر نقش مبینی قرآن کریم گفت آنچه که ما را مرتبط با خدا میکند عقل است عقل ما را مرتبط با منبع وحی میکند اما همه چیز را عقل درک نمیکند و اینها باید مورد توجه قرچرا تیم ملی با «تیم صهیونیستها» بازی کرد؟
چرا تیم ملی با تیم صهیونیستها بازی کرد تیم ملی در اردوی اردیبهشت ماه خود در آفریقای جنوبی با تیمی بازی کرده که به تیم صهیونیستها مشهور است خبرگزاری نسیم نوشت تیم ملی فوتبال ایران آمادهسازی چندان مناسبی برای جام جهانی برزیل نداشت مسئولان فدراسیون پیش از این مسابقات تنهایار و همراه امام در نجف و نوفل لوشاتو درگفت وگو با فارس: چرا امام به توصیه کارتر گوش نکرد؟/تلاش بی نتیجه ابراه
یار و همراه امام در نجف و نوفل لوشاتو درگفت وگو با فارس چرا امام به توصیه کارتر گوش نکرد تلاش بی نتیجه ابراهیم یزدی برای ملاقات امام با بختیارحجتالاسلام سید صادق موسوی درباره چگونگی برگشتن امام به ایران گفت امام به شهید عراقی فرمودند ملک حسین ملک حسن و کارتر به ما خبر دادندرئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام خبر داد برگزاری نماز «طلب باران» در چرام
رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام خبر دادبرگزاری نماز طلب باران در چرامرئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام از برگزاری نماز طلب باران طی روز جمعه در روستای شیخحسین این شهرستان خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجتالاسلام عبدالله نعمتیپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران از بوزیر سابق اطلاعات: موفقیت دستگیری «ریگی» از برکات قرائت زیارت عاشورا به توصیه آیتالله بهجت بود
وزیر سابق اطلاعات موفقیت دستگیری ریگی از برکات قرائت زیارت عاشورا به توصیه آیتالله بهجت بود سیاست > احزاب و شخصیتها - ایسنا نوشت وزیر سابق اطلاعات موفقیت دستگیری عبدالمالک ریگی را از برکات قرائت زیارت عاشورا به توصیه آیت الله بهجت عنوان کرد حجت الاسلام مصلحیمدیرکل صدا و سیمای قزوین خبر داد گردش در باغ کتاب با «چراغ مطالعه» رادیو قزوین
مدیرکل صدا و سیمای قزوین خبر دادگردش در باغ کتاب با چراغ مطالعه رادیو قزوینمدیرکل صدا و سیمای قزوین گفت شنوندگان رادیو قزوین همراه با برنامه چراغ مطالعه در باغ کتاب قدم میزنند به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین ابوالفضل معصومیفر صبح امروز در جمع اصحاب رسانههای گروهیتقدیر آیتالله یزدی از نامه اخیر رهبر انقلاب |اخبار ایران و جهان
تقدیر آیتالله یزدی از نامه اخیر رهبر انقلاب آیتالله یزدی با تقدیر از اقدام رهبر معظم انقلاب در ارسال نامه به جوانان اروپا و آمریکا گفت ابتکار رهبر معظم انقلاب در واکنش به اوجگیری موج اسلام هراسی و صدور پیامی برای جوانان اروپا و آمریکای شمالی تحسین همگان را برانگیخت کد خبر-
سیاسی
پربازدیدترینها