تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803132310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه حجت اله ايوبي به دبير جشنواره فيلم برلين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۳۳ق.ظ)
نامه حجت اله ايوبي به دبير جشنواره فيلم برلين در پي رفتار جهت‌دار دبير جشنواره فيلم برلين درباره يکي از فيلم‌سازان ايراني، حجت اله ايوبي طي نامه‌اي به وي گلايه خود را نسبت به اين رفتار منعکس کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، متن کامل اين نامه به شرح زير است:
سال‌ها است که جشنواره برلين با حضور قدرتمند سينماگران ايراني برگزار مي‌شود، برلين به‌تدريج در بين مردم سينما دوست ايران به نامي آشنا تبديل‌شده، جايي براي ديده شدن فيلم، فضايي براي گفت‌وگو، گفت و شنيدي که جهان امروز به‌شدت به آن نيازمند است، گفت‌وشنودي که اگر بود، امروز ما و شما گرفتار امواج هراسناک سوءتفاهم‌هاي کنوني نبوديم.
جناب آقاي کاسليک، بپذيريم جهان امروز قرباني اين سوءتفاهمات است، آن‌ها که در کوچه پس‌کوچه‌هاي زندگي غريو مرگ سر مي‌دهند قربانيان سوءتفاهم‌اند، قرون وسطاي تاريخ اروپا گويي در حال تکرار است، درست مانند آن روزگاران انسان‌ها به جرم داشتن عقيده سوزانده مي‌شوند، سرهاشان بريده مي‌شود و به وحشيانه‌ترين شکل در بغداد و سوريه و لبنان شکنجه مي‌شوند.
در چنين روزگاري هنر مي‌تواند روزنه اميدي باشد براي آينده‌اي بهتر و در اين روزگار سينما مي‌تواند و بايد وسيله‌اي باشد براي رفع سوءبرداشت‌ها و فرصتي براي گفت‌وگو؛ گفت‌وگويي چشم در چشم و چهره به چهره.
جا دارد که ابراز تأسف عميق ام را از گفته‌هايتان در طول جشنواره برلين اعلام کنم، متأسفم از اينکه شما به بهانه فيلمِ فيلم‌سازي که به‌موجب قانون کشورش فعلا نمي‌تواند فيلم بسازد (گرچه دارد مي‌سازد) مي‌خواهيد همه را سوار تاکسي سوءتفاهم‌هاي تازه‌اي عليه مردم ايران نماييد، اما؛ خوشوقتم اعلام کنم که سازنده فيلم تاکسي به‌رغم آنچه در جشنواره برلين گفته شد، در ايران سوار بر قطار پرشتاب زندگي خويش است و از همه مواهب زندگي آزادانه خود برخوردار است، به‌عنوان رئيس سازمان سينمايي ايران، از کارنکردن هيچ سينماگري خرسند نيستم، اما؛ اين را نيز خوب مي‌دانم که تسليم در برابر قانون تنها راه کاميابي هر ملتي است.
جناب آقاي رئيس، شما يقينا سينماي ايران را خوب مي‌شناسيد و با موفقيت‌هايش در جهان آشناييد، ما هم همزمان با شما در حال برگزاري جشنواره بزرگ سينمايي فجريم. به قول آقاي ژيل ژکوب، سينما در خون مردم ايران جاري است، کاش مي‌دانستيد که جشنواره فجر 33 جشن قدرت‌نمايي جوانان ايراني است، موجي از جوانان ايراني که به‌سوي سينما آمده‌اند و همه در شگفتيم از اين‌همه قدرت آفرينش و خلاقيت، آيا فضاي سياسي فرهنگي کشوري چنين مي‌تواند آن‌گونه باشد که جشنواره شما نشان مي‌دهد؟
سينماي ايران به گواه حضور قدرتمند جوانانش ادامه خواهد داشت، سينماي ايران يک‌راه و يک نگاه است، سينماي ايران به‌پيش مي‌رود چون ريشه در انديشه‌هاي درخشان پيامبر اسلام دارد.
پيامبري که فرمود: «آمده‌ام تا نيکي‌هاي اخلاق را به اوج رسانم»، پيامبر مهرباني و صلح و دوستي و عشق، سينماي ايران پيش مي‌رود چون ريشه در انديشه‌هاي درخشان مولاناي رومي، حافظ و سعدي و فردوسي بزرگ دارد، سينماي ايران پيش مي‌رود چون سينماگران ايراني در فضايي پر از اعتماد، احترام با دولت برخاسته از آراي خود زندگي مي‌کنند.
آقاي رئيس، من هم مانند ميليون‌ها علاقه‌مند به سينما، صداي مهيب پاي سياست را در جشنواره برلين مي‌شنوم، من هم مانند همه آن‌ها دوست داشتم برلين يادآور فرهنگ و هنر باشد، اما؛ گويي شما سياست را بر هنر ترجيح داديد، صداي پاي سياست مي‌آيد و آجرهايي که در جشنواره شما روي‌هم قرار مي‌گيرد به‌سرعت ديوار برلين تازه‌اي بر گرد جشنواره شما خواهد کشيد.
ديواري که مي‌تواند به‌مراتب بلندتر از ديوار چين باشد و سياست يعني جدايي، يعني ديوار برلين... و فرهنگ و سينما، اما؛ يعني برچيدن پرچين‌ها و ديوارها...













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن