تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820231997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق پنج کشور آفریقایی برای تشدید جنگ با بوکوحرام


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توافق پنج کشور آفریقایی برای تشدید جنگ با بوکوحرام


پنج کشور درگیر جنگ با گروه تروریستی بوکوحرام (نیجریه، چاد، کامرون، نیجر، و بنین) برای تشکیل نیروی جنگی قوی علیه این گروه تروریستی توافق کردند . این نیرو شامل نفرات نظامی، امنیتی و غیرنظامی خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، ، این پنج کشور آفریقایی در نشست " ضد بوکوحرام " در ˈیاوندیˈ پایتخت کامرون توافق کردند  برای مبارزه با گروه تروریستی  بو کوحرام 8 هزار و 700 تن نیرو تشکیل دهند.  این نیروها شامل نفرات نظامی، امنیتی و غیرنظامی خواهد بود.
 توافق پنج کشور آفریقایی برای تشدید جنگ با بوکوحرام

این پنج کشور در بیانیه پایانی نشست مشترک خود متعهد شدند هر کدام این کشورها سهمی از این نیروها را تامین کنند .
«نکوسازانا دالمینی زوما» رییس کمیساریای اتحادیه آفریقا پیش از این خواستار تشکیل 7 هزار و 500 نیرو برای مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام با مشارکت پنج کشور درگیر، شده بود.
دو روز پیش نیز نیجریه و چاد در زمینه تشدید همکاری های نظامی برای مبارزه با تروریست های بوکوحرام تفاهم نامه ای دوجانبه امضا کردند.
«الکس باده» رییس ستاد ارتش نیجریه، روزجمعه پس از امضای این یادداشت تفاهم با «ابراهیم محمد» همتای چادی خود به خبرنگاران گفت: نیروهای چاد در خاک نیجریه عمدتا در شهر مرزی «فوتوکل» و «گامبورو نگالا» حضور دارند.
وی افزود: همکاری های نظامی ما از زمان امضای تفاهم نامه در 18 ژانویه (28 دی) آغاز شد و این دیدار و امضای تفاهم نامه به عنوان مکمل دیدارهای قبلی است.
حملات گروه تروریستی بوکوحرام مستقر در نیجریه از پنج سال پیش تاکنون بیش از 10 هزار قربانی گرفته است.
گروه تروریستی بوکوحرام که فعالیت خود را از شش سال قبل در نیجریه آغاز کرد، علاوه بر این کشور به تهدیدی مهم در کشورهای همجوار نیز تبدیل شده است.
 


یک شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن