تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803311061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهیختگان باید شیوه نقد و نقادی را به ما نشان دهند/ صاحب نظران کاهش تیراژ و کتاب خوانی را آسیب شناسی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در حال بروزرسانی/ روحانی در مراسم اهدای کتاب سال:
فرهیختگان باید شیوه نقد و نقادی را به ما نشان دهند/ صاحب نظران کاهش تیراژ و کتاب خوانی را آسیب شناسی کنند
رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم اهدای بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال حضور یافت.

فرهیختگان باید شیوه نقد و نقادی را به ما نشان دهند/ مشورت نکردن با نقادان جفا در حق این کشور است
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز یکشنبه در مراسم بسیت و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال حضور یافت.

 رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: به ظاهر به نظر می‌رسد از 150 سال پیش به این طرف که رسانه‌های دیگر به رقابت کتاب آمده‌اند، مطبوعات، رادیو، سینما، تئاتر، تلویزیون و در نهایت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و انواع ابزار و وسایل برای ارتباط انسان‌ها و انتقال اندیشه‌ها امروز به صحنه آمده‌اند
 
وی افزود: شاید به نظر برسد که دوران کتاب تا حدی به سر آمده و رسانه‌های دیگر به ویژه رسانه‌های دیجیتال می‌توانند جایگزین کتاب شوند، اما واقعیت امر این است که کتاب به هیچ عنوان ارزش و جایگاه خود را از دست نداده است.
 
روحانی خاطرنشان کرد: همه آن ابزار و وسایل برای انتقال سریع‌تر مفاهیم و ارتباط سریع‌تر جایگاه ویژه دارند، اما اصل اندیشه و فکر و دانش هنوز هم در اوراق کتاب نهفته است.
 
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رادیو و تلویزیون و سینما و همه ابزار امروز ارتباطی در واقع ریشه آن از کتاب است، گفت: فیلم و تئاتر هم که یک هنر نمایشی است و فیلم‌نامه که اساس است از کتاب اقتباس می‌شود.
 
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در بسیاری از امور دقت و ظرافت و حتی گاهی لذت فقط در کتاب است، تصریح کرد: گاهی آدم از خواندن یک کتاب آن قدر مشعوف و لذتمند و سیراب می‌شود که هیچ چشمه سار دیگری نمی‌تواند جایگزین کتاب شود، البته کتاب به معنای عام کلمه، یعنی همه خلقت و همه موجوداتی که خداوند آفریده کلمة الله هستند و همه سرنوشت عالم دیروز و امروز و فردا در ام الکتاب است و در روز قیامت هم باز با کتاب مواجه می‌شویم که اقرأ کتابک؛ کفی بنفسک الیوم علیک نصیبا.

رئیس جمهور افزود: فرهیختگان باید شیوه نقد و نقادی را نشان دهند. گاهی اوقات برخی از نویسندگان و ناشران در زمینه تخصصی‌شان بهتر از دولت نظر می‌دهند، این را باور کنیم. اصحاب قلم و کتاب راجع به کتاب بهتر از یک مدیر وزارتخانه نظر خواهند داد. چرا نباید باور کنیم راجع به هنر، اصحاب هنر بهتر می‌توانند حرف بزنند.
 
رئیس جمهور تأکید کرد: چرا نباید با آنان مشورت نکنیم. این چه مبنایی است که بر علم و توسعه قرار دادیم مگر آن‌ها که عمری در اقتصاد کار کردند و هزاران ساعت درس دادند، اقتصاد را بهتر از مدیر معمولی که او هم یک نفر از صاحب‌نظران است،‌جمع او از یک نفر بهتر نمی‌تواند تشخیص دهد.
 
روحانی با بیان این که در این راستا باید سوظن را کنار بگذاریم اظهار داشت: نباید هر کسی را با یک بهانه کنار بگذاریم اندیشمندان، تصحیل‌کردگان، کتاب‌خوان‌ها جواهر و معادن ماهستند با کوچک‌ترین بهانه می‌شود یک معدن طلا را بست؟ اشکال را با زبان نرم بگویید، چرا سوظن پیدا کرده‌اید؟ چرا باید سرمایه‌ها برای یک نقص کوچک تعطیل شود؟‌این چه خاصیتی دارد؟
 
رئیس جمهور اضافه کرد: من نمی‌گویم بر کتاب ممیزی باشد یا خیر. یک اصل درست این است که برای یک ممیزی دو الی چهار اصل باید قرار داد. اخلاق، مقدسات و ارزش‌ها،‌امنیت و مصالح ملی به عنوان یک اصل است. خط قرمز یا مثلث یا مربع یا پنج ضلعی است ولی دیگر هزار ضلعی نداریم.
 
وی تأکید کرد: ما باید نظارت کتاب را قدم به قدم به صاحبان امر واگذاریم و ناشران و نویسندگان و اساتید برجسته نظارت کنند و اگر کتابی چاپ شد و خواندند، برای چاپ دوم از هفت خوان رستم بگذارند.
 
خبر در حال تکمیل...







کد خبر: ۵۱۲۶۳۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن