تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804068699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یارانه نقدی دوران موقت دارد/ کاهش تورم ۴۰ درصدی به ۱۶ درصد «معجزه اقتصادی» بود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: یارانه نقدی دوران موقت دارد/ کاهش تورم ۴۰ درصدی به ۱۶ درصد «معجزه اقتصادی» بود


رئیس‌ جمهور گفت: یارانه نقدی دوران موقتی دارد؛ برای اینکه بشودحامل‌های انرژی به نرخ واقعی خود برسد و آن‌هایی که اسیب پذیرند کمک شوند، امیدواریم شرایطی ایجاد شود که آنها که در فشار اقتصادی هستند، روی پای خود بایستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از تسنیم، نشست رئیس‌ جمهور با علما، فضلا و طلاب استان اصفهان  درتالار راه و شهرسازی اصفهان برگزار شد که مهم ترین محور‌های سخنان رئیس‌ جمهور در این نشست را در ادامه می‌خوانید:
* دولت باید توجه بیشتری به مراکز فرهنگی، دینی و حوزه‌های علمیه داشته باشد. این دولت تلاش خواهد کرد به این وظیفه خود عمل کند.
* روحانیت بزرگترین افتخارش این بوده که روی پای خود ایستاده است. روحانیت همیشه مستقل بوده و در‌ آینده هم مستقل خواهد بود.
*دولت، روحانیت و حوزه و دانشگاه همه یک مسیر را طی می‌کنیم که آن رضای خداوند و در مرحله بعد رضایت مردم است. دولت در حد توان خود در این زمینه‌ها اقدام خواهد کرد.
* یارانه نقدی یک دوران موقتی دارد برای این که بشود حامل‌های انرژی به نرخ واقعی خود برسد و آن‌هایی که آسیب پذیر هستند کمک شوند. امیدواریم آن‌هایی که در فشار اقتصادی هستند، شرایطی در کشور به‌وجود آید که روی پای خود ایستند.
* اساس کار این است که رونق اقتصادی را در کشور درست کنیم،زیرا در این رونق اقتصادی فقر برچیده شده و همه چیز درست می‌شود.
* غرب و شرق این طور در دنیا جا انداخته بودند که دوران دین سپری شده است. اصلا می‌گفتند که دین مخدر است و نمی‌گذارد که مردم انقلاب کرده و پیشرفت کنند. اصلا دین مردم را وادار به تسلیم می کند درحالی که امام آمد و همه این حرف‌های باطل را زدود.
* دنیا همه لمس کرده و حس کردند که در عصر حاضر دین نه تنها در جایگاهی که در قرون گذشته داشته بلکه راه نجات در برابر قدرت‌های استعماری و استبدادی دین است.
* چه کسی فکر می‌کرد یک نفر عالم، عادل و مجتهد در حوزه علمیه قم، یک روزی دنیا را بلرزاند.
* امام(ره) آمد برای جهانیان روشن کرد که دین قدرت اداره جامعه را دارد. در تاریخ اصفهان، همواره از لحاظ تفکر دینی دارای مکتب خاصی بوده و همیشه به عقل‌گرایی حوزه اصفهان نزدیک‌تر بوده است.  
* در زمان امام خمینی(ره) حوزه‌های علمیه جامع‌نگر شدند. امروز حوزه‌ها نیز همه جامع نگر شدند. درواقع بعد از انقلاب امام، تحولی بزرگ در حوزه‌ها ایجاد شد. امروز نیز ما یک توقع بیشتری از حوزه علمیه اصفهان داریم نسبت به دولت و حکومت به‌دلیل اینکه اداره این جامعه با همکاری همه انجام شود.
* دین قدرت اداره جامعه را دارد. حکومت اسلامی، حکومت قدرتمندی است. در موضوعات اقتصاد از ‌سال گذشته تاکنون، با حمایت مقام معظم رهبری و مردم، تورم بیش از 40 درصدی را به 16 درصد رساندیم، که این «معجزه اقتصادی» بود. اسب سرکشی که همه را ویران و نابود می‌کرد امروز مهار شده است هرچند متوقف نشده ولی سرعت آن بسیار کاهش یافته است.
* نمی‌خواهم بگویم که در مسائل اقتصادی از ایه و روایت استفاده می‌کنیم اما چارچوب اصلی ما، چارچوب دین است. البته از تجریبات دیگران هم استفاده می‌کنیم.
* اصلا آن زمانی که ما علم دین را با فرهنگ ملی خود، فرهنگی ایران و فرهنگ و تجربه دیگران ترکیب کردیم، موفقیت‌های بسیاری به‌دست آوردیم.
*امروز باید حواسمان جمع باشد که خط امام را دنبال کنیم. باید امروز تلاش کنیم به دنبا بگوئیم که دین با خشونت فاصله دارد. یکی از تهمت‌هایی که در سال های اخیر اسلام را به عنوان دین خشونت معرفی کرده‌اند. البته بسیاری از حوادث دست ساخته خودشان است و منشاء ان خودشان هستند.
* گروه‌های افراطی اصلا ارتباطی با قران، اسلام و پیامبر اسلام(ص) ندارند. اینکه کسی را زنده بسوزانند و یا با کارد سر یک نفر را ببرید به‌عنوان دین و اسلام این ارتباطی با اسلام ندارد.
* امروز موظف هستیم اسلام واقعی را به‌ دنیا معرفی کنیم. نامه رهبری انقلاب خطاب به جوانان غربی برای این که دنیا بفهمد اسلام متفاوت از آنچه از اسلام دروغین غربی است.
* بسیار خوشحالیم در دولت یازدهم پرچم جهان ضد خشونت را در سازمان ملل برافراشته کنیم. معمولا موفقیت‌های دولت کمتر گفته می‌شود و نقد‌ها با صدای بلند گفته می‌شود درحالی که باید هردو با صدا بلند گفته شود. البته نقد دلسوزانه نه برای "هو کردن"
* خیلی مهم بود که در این عصر و شرایط، ایران پرچم‌دار جهان عاری از خشونت شود و گونه‌ای در مجمع سازمان ملل مطرح شد که آن‌هایی که مخالفت کردند در موقع رای‌ گیری سکوت کردند و پیشنهاد ایران به اتفاق ارا به تصویب رسید.

 


چهار شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن