تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819926709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از ارتقاي روابط تهران و قاهره استقبال مي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۵۱ب.ظ)
معاون وزير خارجه: از ارتقاي روابط تهران و قاهره استقبال مي کنيم معاون وزير خارجه کشورمان گفت: ما از ارتقاي روابط تهران و قاهره استقبال و اعلام کرده‌ايم که هيچ ملاحظه و پيش شرطي براي همکاري و ارتباط دوستانه با مصر نداريم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين اميرعبداللهيان، معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه کشورمان امروز (شنبه) در نشست مشترک دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت خارجه با موسسه الاهرام مصر که در محل اين دفتر در حال برگزاري است، با بيان اين که يکي از ملاحظات اساسي در روابط ايران و مصر عدم اطلاع عميق از دو کشور در سطوح مختلف و حتي گاهي متخصصان دو کشور از مشترکات و عناصر تقريب و ظرفيت‌هاي ملي است، گفت: با شناسايي عميق و دقيق فرصت‌ها مي‌توان به تدوين راهبردها، ترسيم نقشه راه مناسبات، معرفي موانع همگرايي، تدوين چالش‌هاي پيش رو و رفع هر گونه سوء تفاهم و ارائه راهکار براي گسترش روابط دو کشور کمک کرد.
معاون وزير خارجه کشورمان افزود: بازگشت روابط تهران و قاهره همان طور که در گفت‌ وگو با رئيس جمهور محترم مصر به ايشان اعلام کردم نيازمند اتخاذ تصميم طرف مصري است. ما از ارتقاي روابط تهران و قاهره استقبال و اعلام کرده‌ايم هيچ ملاحظه و پيش شرطي براي همکاري و ارتباط دوستانه با مصر نداريم.
معاون وزير خارجه در توافقنامه صلح و شراکت که توسط انصارالله، احزاب و گروه‌هاي سياسي يمن به امضا رسيده خاطرنشان کرد: اين قرارداد در مخالفت با طرح مجلس تعاون نيست بلکه در تکميل آن براي بازگشت امنيت به يمن است که براي ايران و عربستان مهم است.
وزير خارجه با بيان اين که تحولات در سوريه با اين نگاه راهبردي از سوي رژيم صهيونيستي، آمريکا و برخي هم پيمانان نا آگاهشان دنبال شد تا پازل جديدي در منطقه شکل بگيرد يادآور شد: ما با تاکيد بر اجازه اصلاحات در سوريه، اجازه نداديم که تروريست‌ها نظام سوريه را سرنگون و اين کشور را تبديل به ليبي و سومالي ديگري کنند. معاون وزير امور خارجه در مورد آينده مناسبات ايران و کشورهاي شوراي همکاري خليج‌فارس گفت: نگاه ما مبتني بر برادري، دوستي، همکاري و تقويت جهان اسلام و دوستان ما ازجمله عربستان و مصر است.
وي ادامه داد: عربستان و مصر دو کشور تاثيرگذار در منطقه هستند و مشورت آنها با جمهوري اسلامي ضرورتي اساسي در کمکم به کشورهاي بحران‌زده و بازگشت صلح به شمار مي‌رود. معاون وزير خارجه گفت‌ و گوهاي شيعه وسني را يک ضرورت خواند و نقش حوزه‌هاي ديني و الاظهر را بسيار مهم دانست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن