تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804020458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران خانواده در ایران جدی است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بحران خانواده در ایران جدی است
کد خبر: ۴۷۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱ - 07 February 2015


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از مجوزهای مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده گفت: در کشور ما بحران خانواده جدی است و این بحران به 7 مرحله تقسیم می‌شود که از پیش از ازدواج تا پس از طلاق دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود گلزاری پیش از رونمایی از مجوزهای مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده در هتل المپیک، افزود: حدود 11 میلیون جوان مجرد در سن ازدواج داریم اما آنان به دلایل مختلفی تاکنون ازدواج نکرده‌اند. برخی از آنها انگیزه این کار را ندارند و 40 درصد از آنان هم به علت مشکلات معیشتی تن به ازدواج نمی‌دهند.

وی دومین بحران و مشکل جدی جوانان را همسریابی ذکر و اظهار کرد: این مشکل به ویژه در دختران بیشتر دیده می‌شود و موجب می‌شود که سن آنان افزایش یابد و از تجرد ناخواسته به تجرد قطعی برسند. البته در کشورهایی مانند لبنان و کویت نیز این وضعیت دیده می شود ولی مشکل ما در این زمینه جدی است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: به علت مشکل همسریابی، 350 سایت همسریابی غیرقانونی و ده‌ها موسسه غیرعلمی فعالیت می‌کنند. علاوه بر آن رمال‌ها و جادوگرها نیز وارد حوزه بخت‌گشایی شده‌اند. البته پلیس در مقابله با آنها کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد، بنابراین جلساتی را با پلیس برگزار کرده‌ایم.

گلزاری در ادامه به ذکر آمارهایی در زمینه طلاق پرداخت و گفت: 22 درصد از ازدواج در کمتر از 5 سال به طلاق می‌انجامند. 35 درصد از ازدواج‌ها در شهر تهران منجر به طلاق می‌شود که این آمار در شمال پایتخت 50 تا 60 درصد است. یک سوم ازدواج‌ها نیز در استان البرز به جدایی می‌انجامد. همچنین رتبه طلاق در استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری یک و نیم برابر سال‌های قبل است.

وی تصریح کرد: با وجود چنین شرایطی هنوز یک کتاب درست و حسابی درباره طلاق و پیامدهای آن نداریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه خانواده‌ها یا آشفته یا بالنده و یا گسسته هستند، اظهارکرد: 20 درصد از خانواده‌های کشور گسسته هستند، از سوی دیگر نیز میزان اضطراب و افسردگی در بین افراد متاهل بیش از مجردهاست.

گلزاری بحران سوم و چهارم را عدم مشاوره قبل از ازدواج و آموزش پس از ازدواج دانست و افزود: در برخی موارد شاهد هستیم که در زمینه آموزش جنسی از روش‌های غیرعلمی در برخی کلینیک‌ها استفاده می‌شود و این روش‌ها صحیح نیست.

وی افزود: عدم مشاوره‌های پس از ازدواج و فرآیند طلاق بحران پنجم و ششم را تشکیل می‌دهند. متاسفانه قوانین دست و پاگیری در حوزه طلاق داریم به عنوان مثال یک فردی که دچار اختلالات جدی روانی است طی شش سال اخیر نتوانسته از همسر خود جدا شود، از سوی دیگر در شهریار طی دو ماه 150 طلاق توافقی ثبت شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: برای مدیریت مطلقه‌ها باید تلاش کنیم که افراد تا حد امکان پس از طلاق به سوی همسر خود بازگردند و توصیه می‌شود که مطلقه‌ها پس از سال اول جدایی با کسی ارتباط دوستی برقرار نکرده و یا ازدواج نکنند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن