تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802956793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناسان: نقطه اشباع تلفن ثابت و همراه نزدیک است/ مخابرات: تقاضای خرید سیم‌کارت و تلفن ثابت همچنان وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
کارشناسان: نقطه اشباع تلفن ثابت و همراه نزدیک است/ مخابرات: تقاضای خرید سیم‌کارت و تلفن ثابت همچنان وجود دارد
کارشناسان معتقدند، به تدریج به نقطه اشباع تقاضای تلفن ثابت و همراه می‌رسیم،اما مخابرات اعلام می‌کند، همچنان تقاضا برای خرید سیم‌کارت تلفن همراه و خط تلفن ثابت وجود دارد.

خبرگزاری فارس: کارشناسان: نقطه اشباع تلفن ثابت و همراه نزدیک است/ مخابرات: تقاضای خرید سیم‌کارت و تلفن ثابت همچنان وجود دارد



به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، با ابلاغ سیاست های اصل 44 توسط مقام معظم رهبری و در راستای کوچک کردن دولت، ایجاد محیط رقابتی، کاهش هزینه، افزایش بهره وری و کیفیت خدمات به مردم، شرکت مخابرات ایران به همراه 32 شرکت زیرمجموعه (شرکت های مخابرات استانی) تغییر وضعیت داد و از شکل دولتی خارج، واگذار شده و به شکل سهامی عام تبدیل شدند.
بعد از ارائه طرح واگذاری شرکت های مخابراتی به هیات دولت در 28 اسفند ماه سال 1385 درخواست پذیرش شرکت مخابرات ایران در بورس، ثبت شد.
سرانجام در مهر ماه سال 1387، سهام مخابرات وارد تالار بورس اوراق بهادار شد. سهام مخابرات که به صورت تدریجی وارد بازار بورس شد، در نخستین عرضه، به میزان پنج درصد از کل سهام در اختیار متقاضیان قرار گرفت و در هشت دقیقه به فروش رسید و در نهایت خصوصی سازی کامل مخابرات و عرضه سهام مدیریتی آن در بورس، در آبان سال 1388 به انجام رسید و کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، توانست با کنار زدن رقبای خود و با ارائه تاریخی ترین چک ایران (مبلغ حدود 15 تریلیون ریال ) 50 درصد به علاوه یک سهم مخابرات را از آن خود کند و به واسطه آن معامله هشت میلیارد دلاری مخابرات را عملیاتی کرد. شرکت مخابرات ایران از سال 86 تا سال 92 حدود 17 هزار و 300 میلیارد ریال سود به دولت پرداخت کرده‌ است. میزان سود پرداختی در سال 86 به دولت 800 میلیارد ریال بود که طی سال‌های پس از آن افزایش یافت. از سال 87 تا 92 به ترتیب 1000، 1600، 2400، 2600، 3400 و 5500 میلیارد ریال سود به دولت پرداخت کرده است. روند جذب مشترکان نیز طی سال‌های 88 تاکنون سیر صعودی داشته است. هر چند بسیاری از کارشناسان معتقدند به تدریج به نقطه اشباع از نظر مشترکان تلفن ثابت و همراه می‌رسیم، اما همچنان تقاضا برای خرید سیم‌کارت تلفن همراه و خط تلفن ثابت وجود دارد.
تعداد مشترکان تلفن ثابت زمانی که به بخش خصوصی واگذار شد، 25 میلیون و 410 هزار و 361 بود؛ پس از گذشت بیش از پنج سال تعداد مشترکان تلفن ثابت تا پایان شهریورماه سال 93 به بیش از 28 میلیون و 700 هزار مشترک رسیده است.
در بخش تلفن همراه نیز وضعیت به همین صورت است، مخابرات در سال 88 با 35 میلیون و 427 هزار و 101 مشترک تلفن همراه خصوصی شد، در پایان سال 92 تعداد مشترکان تلفن همراه به 56 میلیون و 955 هزار و 727 مشترک و تعداد مشترکان این بخش در پایان شهریورماه 93 به بیش از 66 میلیون مشترک رسید .
در این دوره زمانی ضریب نفود تلفن همراه دائمی و اعتباری از 93/47 درصد به بیش از 74 درصد رسیده است. ضریب نفود تلفن ثابت نیز از 36/34 درصد در سال 88 در پایان سال 92 به 91/36 درصد رسیده‌ است.
طبق گزارش‌های شرکت مخابرات تعداد کل آنتن‌های BTS مخابرات به 24 هزار آنتن می‌رسد و 72 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارد.
تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه تلفن همراه نیز به 45 هزار روستا می‌رسد و تعداد شهرهای تحت پوشش شبکه تلفن همراه کشور نیز 1200 شهر است.
همچنین این شرکت ، توانسته است تعداد پورت‌ها ی اینترنت را طی پنج سال گذشته افزایش دهد و از 317 هزار و 720 پورت پرسرعت در سال 88 به تعداد سه میلیون و 840 هزار و 348 پورت در پایان سال 92 برساند.
همچنین بسیاری از روستاهای کشور دارای خطوط ارتباطی هستند. در حال حاضر بیش از 54 هزار روستا دارای ارتباط تلفنی است .  انتهای پیام/ب

93/11/17 - 12:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن