تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819678660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر کشور: توجه به روستاها، مهاجرت‌معکوس در پی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: معاون وزیر کشور: توجه به روستاها، مهاجرت‌معکوس در پی دارد
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بیشتر مهاجرت روستاییان با هدف دست‌یابی به امکانات اولیه زندگی صورت می‎گیرد، در حالی که با توجه به عمران روستاها علاوه بر جلوگیری از مهاجرت می‌توان شاهد رونق مهاجرت‌معکوس بود.
به گزارش نامه نیوز، منطقه زنجان، هوشنگ خندان‌دل صبح امروز در حاشیه بهره‌برداری از پروِژه گازرسانی 18 روستای زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها در قالب مواردی با هدف دسترسی به امکانات اولیه زندگی صورت می‎گیرد که در همین ارتباط و برای تامین خواسته‎های اولیه نیز توسط دستگاه‎های اجرایی در حال انجام است.

معیشت و اقتصاد روستاییان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

وی با بیان اینکه معیشت و اقتصاد روستاییان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: معیشت روستاییان تا حد زیادی وابسته به میزان بارندگی است که در سال‎های اخیر و با توجه به کاهش بارندگی استفاده بهینه از منابع آبی باید مورد توجه قرار گیرد تا به دلیل استفاده نادرست و کاهش منابع آبی شاهد مهاجرت بی‎‌رویه به شهرها نباشیم.

خندان‌دل تصریح کرد: توجه روستاییان به روش‎های آبیاری نوین باید تقویت شده تا علاوه بر افزایش راندمان در فعالیت‎های کشاورزی شاهد آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها باشیم.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش شبکه گاز هستند و با توجه به خدمات‎رسانی به روستاها می‌توان زمینه مهاجرت مربوطه را به خوبی فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین معاون وزیر کشور گفت: ایجاد زمینه مشارکت مردم و بخش خصوصی در انجام پروژه‌های عمرانی و تفریحی نشان‌دهنده بلوغ در عرصه مدیریت شهری است.

هوشنگ خندان‌دل در جریان بازدید از پروژه تفریحی گاوازنگ زنجان، اظهار کرد: با منابع دولتی و بودجه عمومی کشور نمی‌توان همه پروژه‎های تفریحی را به طور کامل در مدت زمان مشخص به انجام رساند، لذا باید زمینه حضور و مشارکت مردم و بخش خصوصی به خوبی در این حوزه فراهم شود.

وی تصریح کرد: آنچه که باید در اجرای پروژه‌ها به آن توجه شود پاک‌دستی است، زیرا با توجه به این مسئله می‌تواند علاوه بر انجام امور به نحو صحیح و شایسته، رضایت عمومی را نیز جلب کند.

خندان‌دل با بیان اینکه کار در این حوزه بسیار سخت است، زیرا با رفاه عموم مردم در ارتباط است تاکید کرد: با اجرای موفقیت‌آمیز پروژه گاوازنگ علاوه بر جذب سرمایه‌گذار در حوزه‎های مختلف، ‌از طریق ایجاد زمینه برای جذب گردشگر می‌توان فرهنگ غنی منطقه را به خوبی معرفی کرد.

معاون عمرانی استاندار زنجان نیز در این مراسم، گفت: در پروژه گاوازنگ ثروت فروشی نکرده‌ایم.

جواد رحمتی اظهار کرد: از طریق واگذاری زمین و مشارکت با بخش خصوصی نه تنها ثروت فروشی نکرده‌ایم، بلکه زمینه حضور سرمایه‌گذاران و بخش‌های مختلف را در انجام این پروژه آماده کرده‎ایم.

این مسوول تاکید کرد: با توجه به اینکه این پروژه در حاشیه شهر زنجان قرار دارد، علاوه بر جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی توانستیم مجموعه تفریحی خوبی برای استان در 542 هکتار فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید از بزرگ‌ترین پروژه گردشگری جنوب زنجان در حاشیه زنجانرود بازدید به عمل آمد. همچنین معاون وزیر کشور با بازدید از پروژه سبزه‌میدان، از نزدیک در روند اجرای این پروژه قرار گرفت.



منبع: ایسنا


۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن