تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819218886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر نیرو: طرح احیا و تعادل‌ بخشی آب در کشور آغاز می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزیر نیرو:
طرح احیا و تعادل‌ بخشی آب در کشور آغاز می‌شود
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: طرح احیا و تعادل بخشی آب در کشور آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: طرح احیا و تعادل‌ بخشی آب در کشور آغاز می‌شود



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رحیم میدانی پیش از ظهر امروز در دومین همایش بحران آب در استان کرمان اظهار داشت: حرکت بدیعی را در استان کرمان آغاز کردند که نمونه آن را در کشور سراغ نداریم و مطمئنا ما از اثرات مثبت و برکات آن بهره‌مند می‌شویم.
وی افزود: مهر ماه سال گذشته نخستین جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو داشتیم که گزارشی در مورد وضعیت آب کشور ارائه کردیم و منشا یک تحول در سطح ملی شد و باید نگاهمان را به مدیریت آب کشور اصلاح کنیم.
میدانی تصریح کرد: در کشور امروز مشکلی داریم که در مصرف آب اندازه نگه نداشته‌ایم و بیش از گلیم پایمان را دراز کردیم و طبیعتا عدم تعادل و ناپایداری ایجاد می‌شود.
معاون وزیر نیرو گفت: نباید تصور کرد که ریشه آن خشکسالی است، عمده کارشناسان اعتقادات دارند ما بیشتر مدیریت کارآمد داریم.
وی تصریح کرد: در خیلی از کشورها با سرانه آب پایین‌تر از ما در شرایط ثبات و پایدار و عاری از هرگونه تشویش و نگرانی قرار دارند، ما برای کلان‌شهری مثل تهران سد زده‌ایم و همه آب‌ها را به تهران آورده‌ایم، اما باز هم نگران کمبود آب هستیم.
میدانی خاطرنشان کرد: اقلیم ما همیشه توأم با نوسان بوده است، باید بتوانیم کشورمان را با همین نوسانات اداره کنیم و علم برای همین است.
وی اظهار داشت: مدیریت آب کشور باید تحولی در خود ایجاد و ضعف‌ها را جبران کند، فرصت ما هم اندک است، نباید اجازه می‌دادیم کار به این مرحله برسد و آن وقت به فکر حل مشکل باشیم.
معاون وزیر نیرو ادامه داد: مدیریت به هم پیوسته آب یا حکمرانی آب مفاهیم جدیدی نیست، اما برای این حرف‌های خیرخواهانه و اندیشمندانه گوش شنوا نبود، ما سعی می‌کردیم منافع کوتاه مدت مردم را به منافع دراز مدت ترجیح دهیم.
میدانی گفت: در مسئله آب کشور ما باید شاهد یک فصل دیگری باشیم، حرف حق را بگویید، اگر چه تلخی‌هایی هم دارد، دولت توجه خاصی به مسئله آب دارد و در برنامه ششم هم این موضوع را بیشتر مدنظر دارد.
وی بیان داشت: مقرر شد تا طرح احیا و تعادل بخشی را آغاز و به تفکیک هر محدوده مطالعاتی به وزارت جهاد اعلام کنیم که چه میزان آب در اختیار داریم و این جدول تهیه شده و وزیر آن را امضا کرده است.
میدانی عنوان کرد: حال بخش کشاورزی باید خود را مقید به این میزان آب کند و اگر بتوانیم در یک دوره پنج ساله، 11 میلیارد مترمکعب از مصرف فعلی کشور را کم کنیم، امید داریم سفره‌های زیرزمینی بعد از 20 تا 25 سال خود را بازیابی کند، اگر چه خیلی چیزها هم باز نمی‌گردد.
وی تصریح کرد: دلسوزان واقعی کشاورزان کسانی هستند که تلاش می‌کنند، دشت‌ها را به سمت تعادل و پایداری ببرند.
انتهای پیام/80017

93/11/09 - 15:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن