تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804565803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانيت وظيفه خود را در حفظ پيشرفت و تقويت نظام جمهوري اسلامي ايفا کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۲۱:۵۶ب.ظ)
آيت الله مقتدايي: روحانيت وظيفه خود را در حفظ پيشرفت و تقويت نظام جمهوري اسلامي ايفا کند دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه گفت: ترويج اخلاق در حوزه، وظيفه و مسئوليت براي حوزويان محسوب مي شود که اگر نسبت به اين مسئله کوتاهي شود در روز قيامت مسئول خواهند بود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله مقتدايي در نهمين نشست هم انديشي اساتيد اخلاق حوزه هاي علميه سراسر کشور که در سالن جلسات جامعه مدرسين برگزارشد، با تبريک ايام الله دهه فجر، اظهار داشت: 22 بهمن با سقوط نظام ديکتاتوري و استقرار نظام الهي و اسلامي در کشور مصادف است.
وي با اشاره به اينکه لازم است شور و هيجان ملت را در دهه فجر سال 57 براي نسل هاي جديد تبيين کرد، ابراز داشت: امام خميني(ره) هدايت بي نظير و بي بديلي داشتند که برگرفته از رهبري هاي نبي مکرم اسلام و حضرت سيدالشهدا(ع) بود و به همين دليل رهبري ايشان تاثيرگذار بود.
دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه ابراز اميدواري کرد: روحانيت وظيفه خود را در حفظ پيشرفت و تقويت نظام جمهوري اسلامي ايفا کند.
آيت الله مقتدايي بر ضرورت انس و الفت اساتيد اخلاق با طلاب تاکيد کرد و اظهار داشت: ترويج اخلاق از سوي اساتيد با عمل و کردار خود امر بسيار مبارکي است که رضايت امام زمان(عج) را در پي خواهد داشت.
وي با تقدير از عملکرد حجت الاسلام والمسلمين حسينخاني گفت: اين معاونت فعاليت هاي خوبي را در زمينه تهذيب و اخلاق داشته است که در حال تداوم مي باشد.
نائب رئيس جامعه مدرسين افزود: ترويج اخلاق در حوزه، وظيفه و مسئوليت براي حوزويان محسوب مي شود که اگر نسبت به اين مسئله کوتاهي شود در روز قيامت مسئول خواهند بود.
آيت الله مقتدايي با تاکيد بر اينکه طلاب نيازمند اخلاق و درس اخلاق هستند، گفت: اگر حوزه طلاب فاضل داشته باشد در بين مردم تاثيرگذاري بالاتري خواهد داشت.
وي افزود: طلاب در مناطق مختلف کشور مي توانند همانند انبيا به ترويج دين بپردازند؛مردم انتظار دارند از روحانيت استفاده علمي کنند و از عملکرد وي نيز الگوبرداري نمايند.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به اينکه در حوزه هاي علميه سراسر کشور اساتيدي هستند که براي اخلاق تدريس داشته باشند، گفت: در حوزه هاي استانها شوراهايي تشکيل شده است و حداقل 7 نفر از علماي صاحب نفوذ ذر منطقه با رياست نماينده ولي فقيه فعاليت دارند که مدير حوزه استاني را پيشنهاد مي کنند.
آيت الله مقتدايي با بيان اينکه شبکه وسيع و گسترده اي، حوزه ها را به يکديگر ارتباط مي دهد، گفت: از شوراهاي استاني براي معرفي و اعزام اساتيد اخلاق کمک گرفته شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه انس و معاشرت اساتيد اخلاق با طلاب، تاثير بسياري دارد، اظهار داشت: شرايط اخلاقي طلاب نسبت به مردم به مراتب بالاتر و بهتر است.
جامعه از نظر اخلاقي مطلوب نيست
رئيس شوراي سياست گذاري حوزه هاي علميه خواهران با بيان اينکه امروز شرايط اخلاقي مناسبي با وجود رسانه هاي مجازي، اينترنت و تبليغات سوء دشمنان در کشور وجود ندارد، تصريح کرد: امروز تبليغات سوء و فساد، جوانان را تهديد مي کند؛شرايط اخلاقي در حوزه ها خيلي بهتر است اما شان حوزه ها بالاتر از وضعيت امروز است.
آيت الله مقتدايي افزود: اساتيد اخلاق با همت خود، اخلاق و رفتار طلبگي را به طلاب نشان دهند.
وي بر لزوم توجه به اخلاق طلاب در حوزه تاکيد کرد و گفت: اساتيد و بزرگان گذشته حوزه از تواضع و اخلاق مثال زدني برخوردار بودند و همواره مراقب رفتارهاي طلاب بودند.
دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه افزود: اساتيد اخلاق در حوزه هاي استاني مستقر شوند تا طلاب رفتارهاي آن ها را مشاهده کنند و صرفا به تدريس اکتفا نشود.
آيت الله مقتدايي با تاکيد بر اينکه اساتيد اخلاق در بيان تذکرات اخلاقي براي ممانعت از انحراف نقش چشمگيري دارند، گفت: عمل اساتيد اخلاق به مراتب از آن چه گفته مي شود بالاتر است.
وي با بيان اينکه رفتار و کردار با اخلاص اساتيد به طلاب منتقل مي شود و آن ها الگوگيري مي کنند، تصريح کرد: اگر اساتيد به حرف و قول خود عمل نکنند، تاثير منفي در طلاب دارد و به همين دليل بايد اساتيد نيز از رفتارهاي خود مراقبت کنند.
نائب رئيس جامعه مدرسين افزود: تربيت طلبه مهذب علاوه بر اينکه براي اساتيد اخلاق منفعت معنوي دارد، در ترويج اخلاق جامعه و مردم نيز سهم به سزايي دارد.
آيت الله مقتدايي با اشاره به نقلي از امام خميني(ره) ابراز داشت: ايشان مي گفتند من خجالت مي کشم افرادي که تحت تاثير منابر و نصيحت ها قرار مي گيرند بهشتي شوند اما ما جهنمي شويم.
وي در پايان با تقدير از مطالب نشريه افق حوزه، اظهار داشت: مطالبي که اين نشريه در خصوص شرح حال علما، رفتار و اخلاق اساتيد بزرگ حوزه منتشر مي کند خيلي موثر و مناسب است که مي تواند تاثيرگذار باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن