تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804260367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرآورده هاي خام دامي کشور عاري از هر گونه آلودگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۹ب.ظ)
فرآورده هاي خام دامي کشور عاري از هر گونه آلودگي رئيس سازمان دامپزشکي کشور، فرآورده هاي خام دامي کشور را عاري از هر گونه آلودگي اعلام کرد و گفت: انتشار شايعات مبني بر آلودگي برخي از مواد غذايي تنها سبب افزايش نگراني در بين مردم مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي خلج سازمان دامپزشکي را يکي از متوليان حفظ سلامت جامعه برشمرد و افزود: اين سازمان در تامين سلامت جامعه و تحکيم اقتصاد ملي در عرصه هاي توليد و واردات محصول سالم نقش بسزايي دارد به طوري که اهداف و اقدامات واکنش سريع آن در کنترل و مقابله با بيماري هاي دامي بايد در اذهان عمومي تبيين شود.
وي اظهار داشت: طي سال هاي اخير شايعاتي درباره سلامت و بهداشت محصولات توليدي کشور منتشر شده که معتقديم براي توليد محصول سالم بايد نظارت هاي بهداشتي بر تمام حلقه هاي توليد از جمله فرآورده هاي خام دامي با کيفيت و سالم از مزرعه تا سفره مردم با شدت بيشتري اعمال شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان وزارت جهاد کشاورزي، وي يادآور شد: طي دو سال اخير برخي مدعي شدند؛ بخشي از گوشت مرغ توليدي کشور داراي فلزات سنگين است که غيرواقعي بودن اين امر بارها توسط سازمان دامپزشکي تکذيب شده است.
وي اضافه کرد: معتقديم وقتي رد پاي يک مخاطره در محصولي ديده مي شود به معناي آلودگي آن محصول نيست، بلکه محصولي قابليت مصرف ندارد که آلايندگي آن از حد مجاز بيشتر باشد.
رئيس سازمان دامپزشکي کشور گفت: در اين راستا سال 92 حدود 38 هزار و 500 آزمايش روي 880 فرآورده خوراکي براي تشخيص 32 مخاطره انجام شد که طبق آخرين نتايج بدست آمده؛ هيچ يک از نمونه هاي گوشت مرغ مورد آزمايش داراي سرب بيش از حد مجاز نبوده است.
وي افزود: ادعا مي کنيم که براساس پايش هاي مستمر در گوشت مرغ، به طور مشخص هيچ آلودگي در اين محصول ديده نشده و گوشت مرغ توليد داخل سالم است.
به گفته وي، در اين راستا، براي مخاطرات شيميايي، بيولوژيک و فيزيکي فرآورده هاي خام دامي حداقل و حداکثرهاي مجازي تعيين شده که در برخي موارد محصول بايد عاري از هر گونه مخاطره باشد اين بدان معني است که آلايندگي برخي محصولات بايد صفر باشد.
وي با بيان اينکه استاندارد محصولات کشاورزي در کشورهاي مختلف متفاوت است، گفت: در واقع سبد غذايي کشورهاي مختلف تعيين کننده حد مجاز هر يک از مخاطرات در محصولات غذايي است، بنابراين در کشور ما بنا بر سبد غذايي مردم حداکثرهايي که مجاز است مورد ارزيابي قرار مي گيرد به طور مثال عدد مخاطرات کشوري که سه برابر ما شير و گوشت مصرف مي کند با کشوري که يک سوم ما شير و گوشت مصرف مي کند، متفاوت است.
رئيس سازمان دامپزشکي يکي از مشکلات تعيين حد مجاز مخاطرات در کشور ما را تفاوت اين عدد در سازمان هاي مختلف عنوان کرد و اظهار کرد: متاسفانه سازمان دامپزشکي با سازمان استاندارد در خصوص اين اعداد اختلاف نظرهايي دارد به طور مثال حد مجاز مخاطرات شيرخام يا گوشت مرغ سازمان استاندارد با ميزان مجاز سازمان دامپزشکي متفاوت است.
خلج رعايت اصول بهداشتي در تهيه فرآورده هاي خام دامي را مطلوب دانست و افزود: در حال حاضر تعداد زيادي شرکت ايراني کد بهداشتي از سازمان دامپزشکي دريافت کرده اند و اسامي آنان براي صادرات در فهرست اتحاديه اروپا ثبت شده است، بنابراين ممنوعيتي براي صادرات وجود ندارد. وي اضافه کرد: در صورتي که اگر توليد فرآورده هاي خام دامي داخل با مشکل مواجه بود، امکان صادرات اين محصولات از کشور ما وجود نداشت که اين امر
نشان دهنده ديپلماسي قوي و عملکرد جدي سازمان دامپزشکي در رعايت اصول بهداشت فرآورده هاي خام دامي است.
وي افزود: توليد پايدار کشور ما در گرو توليد محصول سالم است اين بدان معني است که شايد بتوانيم به صورت انبوه توليد کنيم، اما؛ توليد انبوهي که نياز ما را برآورده مي کند بايد از طريق صادرات براي کشور ارزآوري ايجاد کند.
وي درباره صادرات دام زنده نيز گفت: هم اکنون به دليل رعايت اصول بهداشتي دام، بدون هيچ مشکلي بخشي از دام زنده کشور ما به کشورهاي همسايه صادر مي شود، اما؛ براي جلوگيري از ورود دام زنده آلوده به کشور بايد علاوه بر اقدامات سازمان دامپزشکي از سوي سازمان هاي ديگر حمايت هاي لازم صورت گيرد.
خلج گفت: قانون سازمان دامپزشکي و برخي آيين نامه هاي وزارت بهداشت گوياي آن است که سازمان دامپزشکي کشور مسوول تأمين بهداشت فرآورده هاي خام دامي است.
وي بر ضرورت تشديد نظارت ها بر توليد فرآورده هاي خام دامي تاکيد کرد و افزود: سازمان دامپزشکي کشور به دليل حساسيت محصولات پروتئيني با تنوع مشکلات بهداشتي مواجه است، اما؛ متاسفانه منابع مالي، امکانات و تجهيزات لازم را در اختيار ندارد.
وي اعتبارات و نيروي انساني سازمان دامپزشکي کشور را ناکافي دانست و ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزي از جمله فرآورده هاي خام دامي به تائيديه سازمان دامپزشکي کشور نياز دارد، بنابراين با وجود اعتبارات محدود تلاش داريم فرآورده هاي خام دامي کشور را مطابق با استانداردهاي بهداشت جهاني دام و رعايت مقررات بهداشتي براي مصرف داخل و صادرات، توليد کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن