تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802940043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران اگر در سوريه کوتاه مي‌آمد امروزه بايد در مرز‌ها مقابل داعش مي‌جنگيديم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۷:۵۲ب.ظ)
نماينده تهران درمجلس شوراي اسلامي: ايران اگر در سوريه کوتاه مي‌آمد امروزه بايد در مرز‌ها مقابل داعش مي‌جنگيديم نماينده تهران درمجلس شوراي اسلامي گفت:آمريکا همه دنيا را بسيج کرد که بشاراسد را نابود کند اما نتوانست و اين کار بزرگي است، يعني قدرت ايران و مردم اين کشور را نشان مي‌دهد، نماينده‌هايي که بايد در اوج قدرت صحبت کنند چرا در اوج استيصال صحبت مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، نماينده تهران درمجلس شوراي اسلامي در مراسم گراميداشت دهه فجر که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با اشاره به اينکه پيکره قرآن کريم بر اساس تاريخ و توصيه‌هاي ديني است، اظهار کرد: اينکه روايات و احاديث بسياري در ارتباط با فراگيري تاريخ بيان شده، نشان مي‌دهد بايد نسبت به يادگيري تاريخ اهتمام داشته باشيم.
وي تاريخ را از جنس تکرار دانست و تصريح کرد: تاريخ اسلام و پيش از اسلام و اينکه چرا از دوران اسلام تاکنون اصحاب و ياران کم نبوده‌اند اما نام برخي از آنها در ياد انسان‌ها باقي مانده است، بايد مورد توجه بيشتر قرار داده شود.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فيلم مختار که چندين بار در صدا و سيما پخش شده است، مطرح کرد: سليمان که در اين فيلم در راه اباعبدالله(ع) کشته شد، براي مردم ناآشنا بود، اما با اين فيلم به خوبي مردم نسبت به جايگاه اين فرد آشنايي پيدا کردند.
وي با بيان اينکه شخصيت‌ علمي مختار در فيلم مذکور به خوبي مورد توجه قرار نگرفته است، عنوان کرد: اينکه حبيب بن مظاهر و مسلم بن عقيل(ع) بدون هيچ فيلمي جايگاه خاص خودشان را دارند، نشان مي‌دهد کسي که در زمان خودش ولي زمان را ياري کند، براي ذهن‌هاي مردم ماندگار خواهد ماند.
مهرداد بذرپاش با تاکيد بر اينکه تشخيص ولي زمان افراد را به جايگاه‌ والايي خواهد رساند، تصريح کرد: شناخت ولي زمان شرط ماندگاري و بقاست و در اين ارتباط بايد به شرايط زمان نگاه کرده و اقدام مورد نياز را انجام دهيم.
وي مشکلات امروزي را به دليل فقدان تحليل‌هاي درست دانست و مطرح کرد: بايد بدانيم که هر واقعه تاريخي با توجه به شرايط خاصي رخ مي‌دهد، همان طور که در واقعه عاشورا نيز براي لحظه‌اي افراد راهشان از يکديگر جدا شد.
نماينده تهران درمجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه اگر به ظرفيت‌هاي خودمان باور نداشته باشيم نسبت به ظرفيت‌هاي خارجي توجه خواهيم کرد، اضافه کرد: رفتار ما نيز به اين باور بستگي خواهد داشت.
بذرپاش خودبرتربيني را يکي از مشکلاتي که انسان را به گمراهي خواهد کشاند، خواند و گفت: تحليل و اتفاق‌هايي که رخ مي‌دهد با توجه به پيش فرض‌هايي مي‌تواند قابل قبول باشد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه از سال 82 مذاکرات ميان ايران و کشورهاي غربي آغاز شده است، ابراز کرد: رئيس جمهور در آن دوران مسئول پرونده بود و در نشست سعدآباد که سه روز متوالي ادامه پيدا کرد، پيشنهاد تعليق ارائه شد که تيم هسته‌اي نسبت به اين حرکت تعجب کرد.
وي يادآور شد: اين تعليق قرار نبود اجرايي شود، اما اين توافق در شش ماه اجرايي شد و دوباره دشمن با برج‌هاي دوقلو و ايجاد نابساماني در کشورهاي مختلف اقدامات گسترده‌اي انجام داد و دو سال پلمب را ادامه دادند تا اينکه در سال 84 به انتخابات رياست جمهوري رسيديم.
بذرپاش با اشاره به اينکه انتخابات به شيوه مورد نظر مردم و مسئولان اجرايي شد، گفت: با سرعت به سمت هسته‌اي شدن رفتيم تا اينکه در سال 87 ايران هسته‌اي را پذيرفتند و در اين راه افرادي همانند شهيد احمدي روشني را تقديم کرديم.
وي با‌ بيان اينکه دانشجويان دانشگاه‌ها با سيل عجيبي به سمت طرح‌هاي هسته‌اي حرکت کردند، افزود: دشمن با گذشت زمان پيشنهاد انجماد دو طرفه را ارائه داد که با توقف حرکت‌هاي هسته‌اي، تحريم‌ها نيز توقيف شود و اين پرونده تا پايان سال 87 ادامه پيدا کرد.
بذرپاش از فضاي سال 88 و انتخابات ياد کرد و گفت: فتنه‌اي که در سال 88 اتفاق افتاد توسط دشمن برنامه‌ريزي شده بود و چند هفته بعد از انتخابات رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد که جمهوري اسلامي رسميت ندارد و اين مذاکرات به صورت کامل منحل شد.
نماينده مجلس شوراي اسلامي متذکر شد: وزير دفاع آلمان اعلام کرده بود که بايد تحريم‌ها را افزايش دهيم و بسياري از مسئولان خارجي نيز در اين رابطه نظر مشترکي داشتند.
وي گفت: ايران از دوران ملي شدن صنعت نفت که به دنبال جابه جايي کارگر و کارفرما بود تحريم شد و اين حرکت‌ها به صورت مستمر ادامه پيدا کرد و ابعاد مختلف تحريم به مردم تحميل شد.
بذرپاش با بيان اينکه تحريم‌هاي ايراني در کشور آمريکا به تصويب رسيده است، اظهار کرد: سازمان تحريم‌ها و مجموعه نرم‌افزارها براي ايجاد تحريم‌ها به شيوه‌اي برنامه‌ريزي شد که اين تحريم‌ها تاثيرگذاري روبه افزايشي داشته باشد، زيرا وطن‌فروشاني در ايران اطلاعات ايران اسلامي را فروختند.
وي با اشاره به اينکه بسياري از آقازاده‌ها بر افزايش تحريم در کشورهاي خارجي تاکيد داشتند، گفت: اطلاعاتي اين افراد به دشمن دادند که حکمشان اعدام خواهد بود و اگر تيم مذاکره کننده موفق شود که تحريم‌ها را بردارند، تازه به سال 88 برمي‌گرديم.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه تا کنون خسارت‌هاي فتنه جبران نشده است، گفت: توافق ژنو بسته شد، اما اگر جرات داريم داده‌هاي اين توافق را به مردم نشان بدهيم، هنر ديپلماسي خنده و عکس گرفتن نيست، اقتدار ما با موشک تلاويو حسن مقدم درست شده است نه با قدم‌زني با وزير دشمن.
وي با بيان اينکه دستگاه معرفتي اسلام اين حرکت را نمي‌پذيرد، اشاره کرد و ‌گفت: اينکه بسياري از موارد را در ارتباط با مسئله هسته‌اي بيان کرده‌ايم، اما نپذيرفتند، جاي سئوال دارد و اينکه پرونده امروزي باز مانده و دشمن با سئوال کوچکي مي‌تواند ما را بسيار معطل کند، نشانه ضعف است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه اگر اشتباهي انجام دهيم دشمن از اهداف خود کوتاه نخواهد آمد، گفت: آنچه که براي ايران اسلامي است بايد بماند و حفظ شود، سياست ما سياست امام است نه سياست برد برد، امروزه دشمن تا مرحله اطمينان فاصله ايجاد کرده‌اند و نيازي به امتياز دادن به ما ندارند زيرا مذاکره‌کنندگان مي‌گويند وضع کشور ايران خراب است.
وي يادآور کرد: آمريکا همه دنيا را بسيج کرد که بشاراسد را نابود کند اما نتوانست و اين کار بزرگي است، يعني قدرت ايران و مردم اين کشور را نشان مي‌دهد، نماينده‌هايي که بايد در اوج قدرت صحبت کنند چرا در اوج استيصال صحبت مي‌کنند.
وي با اشاره به اينکه رهبري بر اعتماد نداشتن به آمريکا تاکيد کرده‌اند، افزود: کسي مخالف توافق نيست، اما اين توافق بايد خوب باشد و افراد، مخالف با توافقي هستند که زمان عادي‌سازي و برداشتن تحريم‌ها مشخص نشود و بايد با اين توافق مخالفت کنيم، زيرا دشمن در اين توافق به دنبال آزمايش و بازي کردن است.
بذرپاش با بيان اينکه يکي از پيش فرض‌ها اين است که انرژي هسته‌اي براي کشور لازم نيست و اگر مي‌خواهيم در دنياي معاصر حرف بزنيم، نبايد اينگونه صحبت کنيم، تصريح کرد: توافق کليات و جزييات تفاوت دارد، اينکه مي‌گويند بعد از چند سال شرايط را در عادي‌سازي قرار مي‌دهيم، کليات است، اما بايد جزييات مشخص شود و نبايد نظام را در مراحل انجام شده قرار دهيم.
وي تاکيد کرد: تا چهار فروردين نبايد به اين ملت چيزي را تحميل کنند، در توافق بايد جزييات مورد نظر قرار داده شود، زيرا تا کنون به ميزان کافي امتيازهايي را از دست داده و يک سال و نيم صنعت هسته‌اي را معطل کرده‌ايم.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه اگر حرفي در مجلس بزنيم و بگوييم آمريکا نقشه خاصي دارد، مي‌گويند تندرو هستيد، مطرح کرد: فشار لفظي يکي از حرکت‌هاي دشمن است که گزينه نظامي را روي ميز قرار مي‌دهد و با رسانه‌ها، کنگره و مذاکره‌کنندگان ‌براي تخريب حرکت‌هايي انجام مي‌دهد.
بذرپاش با بيان اينکه در بخش قاچاق مشکلات زيادي براي کشور به وجود آمده است، مطرح کرد: 20 ميليارد دلار در سال گذشته قاچاق انجام شده است و اين يعني 70 الي 80 ميليارد دلار توليد و چهار الي پنج ميليون شغل از بين رفته است.
نماينده مردم تهران در مجلس ايجاد تورم با آغاز طرح مسکن مهر را دروغ خواند و گفت: دليل اصلي تورم افزايش قيمت ارز به دليل تحريم است که تقاضاي ميزان ثابتي وجود داشت، اما اين تقاضا افزايش پيدا کرد و با توجه به اينکه 40 درصد از اقلام وارداتي است کالاهاي داخلي نيز خودشان را با اين موضوع تطبيق دادند.
وي خاطرنشان کرد: مسکن مهر براي دهک‌هاي پايين جامعه است، برخي مسکن اجتماعي را مطرح کردند که خانواده‌ها 70 ميليون تومان سپرده کنند و 80 ميليون تومان وام بگيرند، اما با اين موضوع موافقت نشد، بسياري از شوخي‌ها و جوها به خاطر سرپوشي بر اين موارد است، وقتي قبلي‌‌ها را بد نشان دهيم، توقع مردم بالا مي‌رود و هنگامي که کار انجام نمي‌شود، مشکلاتي بسيار به وجود خواهد آمد.
بذرپاش از حرف‌هايي که در ارتباط با افزايش نقدينگي در جامعه زده‌اند‌، ياد کرد و گفت: مي‌خواهند ذهن مردم را مورد تشنج قرار دهند، نقدينگي پايين آمده و تورم کاهش پيدا کند، در سال 88 و 89 زمان شروع طرح مسکن مهر نقدينگي حدود 50 ميليارد تومان بود اما در سال 93 اين ميزان به 100 ميليارد تومان افزايش پيدا کرده است.
وي مطرح کرد: دلايل اتفاقات و حرف‌هايي از جمله رفراندوم اين است که دو قطبي‌هاي کاذب به ويژه در حوزه‌هاي فرهنگ و دانشگاه ايجاد کرده‌اند
نماينده مجلس شوراي اسلامي ابراز کرد: مي‌گويند دولت گذشته 700 ميليارد دلار درآمد نفتي داشته چه کرده است، آن را به مردم دادند آيا شما مخالف اين هستيد؟
وي با اعلام اينکه با اقداماتي که در ارتباط با نفت از سوي عربستان انجام شده 18 ميليارد دلار درآمدهاي کشور براي يک سال کاهش پيدا کرده است، افزود: مي‌گفتند که 60 هزار ميليارد دلار در زمان فلان فرد به کشور ضرر وارد شده، اين آمارها را مي‌توان به راحتي بيان کرد و عوارضي براي آن‌‌ها در نظر گرفته نشده است.
وي با تاکيد بر اينکه بايد براي اقتصاد بستر ايجاد کرد، اظهار کرد: بخش علمي و بزرگان اقتصادي کشور در اين زمينه ورود مناسبي نداشته و رهبري به صورت مکرر بر مسئله اقتصاد مقاومتي تاکيد کرده‌اند.
بذرپاش ادامه داد: در اقتصاد مقاومتي اصلي‌ترين کار اين است که تراز جاري کشور را از نفت جدا کنيم و 120 هزار ميليارد تومان هزينه جاري را از فروش اموال دولت، حقوق معادن و ديگر راه‌هاي مناسب تامين کنيم تا با اين اقدام کشور به سمت بلندي قدم بردارد.
وي با بيان اينکه درآمدهاي نفتي بايد در صندوق کشور جمع‌آوري شود، گفت: امروز 40 درصد فرار مالياتي داريم و بايد به دنبال اين باشيم که اين فرارها را متوقف کنيم، نه اينکه به دنبال افزايش ماليات‌هايي که مردم مي‌دهند، باشيم.
بذرپاش حوزه توليد ادبيات اقتصاد مقاومتي را داراي مشکل دانست و بر حضور حوزه علميه و بزرگان ديني در اين زمينه تاکيد کرد و افزود: زمزمه‌هايي براي تبرئه آقازاده به گوش مي‌رسد، اميدواريم اينگونه نباشد، زيرا تا کنون نيز خويشتن‌داري کرده‌ايم زيرا 17 ميليارد دلار پول در کرسنت ضرر داشته‌ايم که صدايش درنيامده است و مردم منتظر شنيدن خبرهاي خوبي هستند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه اگر ايران در سوريه کوتاه مي‌آمد امروزه بايد در مرز‌ها مقابل داعش مي‌جنگيديم، گفت: اگر در ارتباط با بشار اسد کوتاه آمده بوديم مشکلات بسياري در کشور به وجود مي‌آمد و اين حرکت هنر ديپلماسي بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن