تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819261958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراها ظرفیت و پتانسیل بسیار وسیعی در کشور هستند/عضویت 117 هزار نفر در جامعه شورایی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بصیری پور در برنامه مردم و شوراها مطرح کرد:
شوراها ظرفیت و پتانسیل بسیار وسیعی در کشور هستند/عضویت 117 هزار نفر در جامعه شورایی
رئیس شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه شوراها ظرفیت و پتانسیل بسیار وسیعی در کشور هستند، گفت: جامعه شورایی کشور بیش از 117 هزار عضو دارد. از این تعداد عضو، 75 نفر متشکل در شورای عالی استان ها به عنوان بالاترین رده شورایی کشور فعالیت می کنند.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استان ها در گفت وگو با برنامه تلویزیونی مردم و شوراها، با تاکید بر اینکه شوراها ظرفیت و پتانسیل بسیار وسیعی در کشور هستند، اظهار کرد: جامعه شورایی کشور بیش از 117 هزار عضو دارد. از این تعداد عضو، 75 نفر متشکل در شورای عالی استان ها به عنوان بالاترین رده شورایی کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: شورای عالی استان ها نیز متشکل از نمایندگانی از شوراهای استان ها است که تعداد این نمایندگان براساس جمعیت استان ها تعیین می شود.

رئیس شورای عالی استان ها  درخصوص برنامه های خود در مدت ریاست بر شورای عالی استان ها، تصریح کرد: اولین برنامه ما فراهم کردن زمینه برای حضور 75 نفر عضو شورای عالی استانها است؛ معتقدم این 75 نفر می‌توانند بسیاری از گره های شورای کشور را با کمک دستگاه های مختلف و با برنامه ریزی مناسب حل کنند.

بصیری پور فعالیت هزار و 61 شورای شهر، بیش از 980 شورای بخش، 31 شورای استان و بیش از 400 شورای شهرستان را ظرفیت عظیمی دانست و افزود: علی رغم این ظرفیت عظیم، متاسفانه بسیاری از مردم، شورای عالی استان ها را نمی شناسند.

معتقدم رسانه ها بایستی در گام اول شورای عالی استان ها را به مردم بشناسانند زیرا شورای عالی استانها یکی از ارکان کشور است و می تواند مستقیما به مجلس شورای اسلامی و دولت طرح و لایحه بدهد.

«ما کار را به تازگی آغاز کرده ایم ولی تلاش می کنیم با وزارت کشور که باید بیشترین ارتباط نظام شورایی با این وزارتخانه باشد، ارتباط بیشتری برقرار کنیم. در نشستی که اخیرا با وزیر کشور داشتیم، آقای رحمانی فضلی اعلام کرد که وزارت کشور با همه امکاناتش پشتیبان شورای عالی استان ها است»

وی به دیدارش با معاونان وزیر کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شورای عالی دارای مشکلاتی است و این مشکلات را باید با کمک وزارت کشور رفع کنیم؛ امیدواریم که با رفع این مشکلات شوراها بتوانند بیش از پیش به مردم خدمت کنند.

رئیس شورای عالی استان ها با تاکید بر لزوم ارتباط قوی این شورا با مجلس شورای اسلامی، گفت: شورای عالی استان ها مجلس را حامی خود می‌داند. مجلس شورای اسلامی پارلمان اول کشور و  شورای عالی استان ها پارلمان  دوم کشور است. مجلس شورای اسلامی می تواند یاری دهنده شورای عالی استان ها باشد؛ در هفته های گذشته با چند تن از نمایندگان مجلس دیدارهایی داشتیم که در فرصت مناسب نتایج آن را خدمت مردم اعلام می کنیم .

بصیری پور در پاسخ به سوالی درخصوص سوابق خود نیز گفت: من از سال 59 که بسیار جوان بودم، کار اجرایی را آغاز کردم. حدود 17 سال با وزارت کشور همکاری کردم. در دوران دفاع مقدس در شهرهای اردبیل، اندیمشک، دزفول، شوش و باختران فرماندار بودم و بعد هم به مشهد رفتم و  10 سال کار اجرایی کردم.

«در دروره اول شوراها فرماندار مشهد بودم و که طبیعتا نمی توانستم در انتخابات شورای شهر شرکت کنم اما در دوره دوم شوراها کاندیدا شدم و از آن زمان تا به امروز به فعالیت در شورای شهر ادامه داده‌ام. در شورای شهر نائب رئیس، رئیس کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورا بوده ام. در رده شورای استان هم دو دوره رئیس شورای استان هستم البته رئیس شورای شهرستان مشهد نیز هستم.»

وی با تاکید بر اینکه با مشکلات نظام شورایی آشنایی دارم، درخصوص تعامل مردم و شورای عالی استانها، اظهار داشت: متاسفانه اکثریت جامعه شورای عالی استان ها را نمی شناسند. جایگاه شوراها در قانون اساسی تعریف شده است، اگر این جایگاه را بر اساس قانون اساسی تبیین شود و سازگاری ایجاد شود، شورای عالی استان ها تا به امروز خیلی پیشرفت کرده بود.

 رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه یکی از مشکلات در شورای عالی استانها مدیریت طولانی مدت بود، گفت: اگر چند نفر در طی این سالها ریاست شورای عالی استان ها را بر عهده می گرفتند، شاید وضعیت این نهاد مردمی بهتر از این می شد. بنده نسبت به گذشته ایراد نمی‌گیرم ولی معتقدم بایستی یک سری تحولات ایجاد شود.

بصیری پور درخصوص راهکارهای شورای عالی استان ها برای آشنایی مردم با جایگاه این نهاد مردمی، تصریح کرد: اولین رسالت ما این است که شورای عالی استان ها را شوراها بشناسند. بنا نیز بر این است که از طریق ویدئو کنفرانس هرماه تجمع شورائیان کشور را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با این اقدام شورای عالی استان ها و جایگاهش برای شورائیان مشخص می شود. در کنار این موضوع تلاش داریم که همراه با مسئولان به استان ها برویم و به مشکلات مردم و شوراها بپردازیم. ما باید شورای عالی را با عملکردش نشان بدهیم.

«در دیدار با وزیر کشور پیشنهاد کردم اگر وزیر به استانی سفر می کند، علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری، جلسه ای نیز با شورائیان استان برگزار کند. آقای رحمانی فضلی نیز  از این موضوع استقبال کردند و بنا بر این شد وزیر کشور به هر جلسه استانی که تشریف می برند، جلسه ای با شورائیان داشته باشند و وزیر با خواسته های روستایی، شهری و استانی آشنا می شود.»

رئیس شورای عالی استان ها ابراز امیدواری کرد که هر سه ماه یکبار گزارشی از عملکرد شورای عالی استان ها به مردم داده شود تا این نهاد مردمی بیش از پیش مرتبط شود.

بصیری پور با اشاره به دریافت پیامهایی از سراسر کشور و درخواست شورائیان برای تحول در شورای عالی استان ها، گفت: همه به ظرفیت بالای شورای عالی استان ها معترف هستند ، اما در این سال ها از این ظرفیت به هر دلیلی استفاده نشده است. ما تلاشمان این است که در خدمت به مردم پشتیبانی دستگاه  قضایی، دولت و مجلس را نیز با خود همراه کنیم.

وی با بیان اینکه تمام 75 نفر عضو شورای عالی استان ها، مشاور منطقه‌ای شورای عالی استان ها هستند، افزود: این افراد می توانند مشاور ما باشند و نوع حرکت و جهت شورای عالی استان ها را تقویت کنند.

انتهای پیام/








کد خبر: ۵۱۲۲۳۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن