تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802406252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانک مرکزی مجوز راه‌اندازی لیزینگ مسکن را نداده است/ پرداخت 479 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مسکن مهر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بت شکن در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:
بانک مرکزی مجوز راه‌اندازی لیزینگ مسکن را نداده است/ پرداخت 479 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مسکن مهر
مدیرعامل بانک مسکن گفـت: بانک مسکن یکی از موفق‌ترین بانک‌ها در بخش معوقات بانکی به شمار می‌رود و تاکنون 479 هزار میلیارد ریال به بخش مسکن مهر تسهیلات تزریق کرده است.

تلفنی** بانک مسکن یکی از موفق‌ترین بانک‌ها در بخش معوقات بانکی است/ 479 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مسکن مهر...........ادامه دارد....بخش اول
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بت شکن مدیرعامل بانک مسکن در نشست خبری امروز خود به ارائه عملکرد 10 ماهه این بانک اشاره کرد و گفت: تاکنون 2 هزار و381 هزار میلیارد ریال مجموع تسهلاتی اعطایی نظام بانکی طبق آمارهای بانک مرکزی است.

وی در ادامه افزود: در 9 ماه امسال نیز 290 هزار میلیارد ریال از 2 هزار و 381 هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات مسکن و ساختمان به متقاضیان پرداخت شده است.

بت شکن تصریح کرد: میزان تسهیلات اعطایی در 10 ماهه امسال 156 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 74 هزار واحد طی امسال تسهیلات ساخت و 101 هزار واحد مسکونی تسهیلات خرید دریافت کرده‌اند که این تسهیلات به نسبت سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه 371 هزار واحد مسکونی را بانک مسکن تأمین مالی کرده است افزود: در 10 ماه امسال نیز 546 هزار واحد مسکونی تأمین مالی شده است.

بت شکن اظهار داشت: هم‌اکنون مانده تسهیلات بانک مسکن 107 هزار میلیارد تومان است که به نظر می‌رسد بانک مسکن با این میزان مانده تسهیلات بزرگترین بانک از حیث تسهیلات اعطایی باشد.

وی افزود: سرانه تسهیلات بانک مسکن به کارکنان 84 هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل 15 درصد رشد داشته است.

بت شکن با اشاره به عملکرد خوب بانک مسکن در خصوص مسکن مهر گفت: ‌کل قراردادهای منعقده 2 میلیون و 370 هزار واحد مسکونی است و مبلغ قراردادهای منعقده نیز 479 هزار ریال است.

وی افزود: با تلاش وزارت راه و شهرسازی تاکنون یک میلیون 371 هزار واحد مسکونی فروش اقساطی شده و طی 10 ماهه سال جاری 313 هزار واحد فروش اقساطی شده که نسبت به سال قبل رشد 30 درصدی داشته است.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه افزود: منابع سپرده‌های بانک مسکن در حال حاضر 38 هزار میلیارد ریال است که 68 هزار میلیارد آنها طی سپرده‌های متقاضیان جذب شده و رشد 23 درصدی داشته است.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه توضیح داد: بانک مسکن از جهت معوقات دارای رتبه خوبی است و به دلیل آنکه آحاد مردم به متعهد بودن این بانک اعتماد دارند و به تمامی آحاد مردم تسهیلات اعطا کرده دارای کمترین میزان مطالبات معوق نسبت به سایر بانک‌ها است و این معوقات در حال حاضر زیر پنج درصد است و در صورت برداشته شدن معوقات مسکن مهر این میزان به دو درصد می‌رسد.

بت شکن اظهار داشت: 92 درصد از تراکنش‌های بانک مسکن غیرحضوری است و تاکنون 22 میلیون حساب سپرده در این بانک افتتاح شده و این بانک در صدور انواع کارت‌ها که رشد 20 درصدی داشته میزان سپرده‌ حساب‌های خود را به 3 میلیون تومان رسانده است.

پرداخت تسهیلات بافت‌های فرسوده به 82 هزار واحد مسکونی

مدیرعامل بانک مسکن به تسهیلات بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: تاکنون 82 هزار واحد مسکونی تسهیلات بافت‌های فرسوده دریافت کردند.

بت شکن اظهار داشت: به استناد ماه 14 قانون متناسب به عرضه مسکن تأمین سرمایه تخصصی نیز توسط بانک مسکن انجام شده است و بر اساس آن بانک مسکن نیز اقدام به ایجاد نهادهای تخصصی مسکن کرده است و انواع ابزارهای مالی را در این بخش راه‌اندازی کرده است.

وی توضیح داد: طی چهار ماهه گذشته بانک مسکن صندوق زمین و ساختمان را راه‌اندازی کرده و طی چهار ماه گذشته شاهد بازدهی مناسب این صندوق در بخش ساخت و ساز بودیم که این صندوق در این حوزه مشارکت جدی داشته است.

وی سومین اقدام بانک مسکن را برای تقویت حوزه مسکن ایجاد صندوق پس‌اندازهای جدید مسکن دانست و گفت: توسط بانک مرکزی تمامی ابعد این صندوق بررسی شده است که در آینده‌ای نزدیک جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

بت شکن اظهار داشت: تاکنون 46 هزار فقره به مبلغ هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده و بانک مرکزی تعداد شعبات خود را به هزار و 241 شعب رسانده است.

وی افزود: بانک مسکن نیز شش مدرسه در جاهای محروم در حال ساخت دارد و دو مدرسه نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رساند.

بت شکن در ادامه به عدم تأیید تسهیلات 80 میلیون تومانی از سوی بانک مرکزی اشاره کره و گفت: در حال رایزنی هستیم که میزان تسهیلات بانک مسکن را به 60 میلیون تومان برسانیم.

بت شکن در ادامه به افزایش تسهیلات مسکن مهر از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: تمام مراحل اداری این تسهیلات انجام شده و تا پایان همین هفته این تسهیلات به شعب مختلف ابلاغ می‌شود واحدهای مسکن مهری که بالای 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.
 
بانک مرکزی مجوز راه‌اندازی لیزینگ مسکن را نداده است

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص راه‌اندازی شرکت‌های لیزینگ مسکن گفت: بانک مرکزی تاکنون اجازه راه‌‌اندازی شرکت‌های لیزینگ تخصصی مسکن را به این بانک ارائه نکرده است و در حال رایزنی برای دریافت این مجوز هستیم ولی در حال حاضر بانک مسکن در سایر امور مربوط از جمله تأمین مالی واحدهای اداری و سایر بخش‌ها شرکت‌های لیزینگ دارد.

وی توضیح داد: در حال حاضر ماهانه 2 هزار میلیارد ریال وصول اقساطی مسکن مهر داریم و سالانه 24 هزار میلیارد ریال اقساط مسکن مهر به این بانک وصول می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه طبق آمارهای وزارت راه و شهرسازی تعداد پروانه‌های مسکونی صادر شده در سال 91، 700 هزار واحد مسکونی و در سال 92، 650 هزار و در هفت ماهه امسال 245 هزار پروانه مسکونی صادر شده و به دلیل آنکه بین سال‌های 91 تا 92 حجم پروانه‌های صادر شده بیش از متوسط سال‌های قبل بوده بنابراین در سال 93 و 94 با مازاد عرضه مواجه خواهیم بود به همین دلیل باید سعی کنیم با افزایش سقف تسهیلات قدرت خرید مسکن را برای مردم افزایش دهیم.

وی توضیح داد: در حال حاضر قیمت متوسط مسکن در تهران، 4 میلیون  و 300 هزار تومان و در سایر استان ها 2 میلیون و 250 هزار تومان است بنابراین ما کل کشور را مبنا قرار می‌دهیم و تاکنون بانک مسکن در این حوزه موفق باشد.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

پرداخت تسهیلات مسکن به صورت منطقه‌ای می‌شود/ ایجاد موسسات پس‌انداز تسهیلات مسکن
روند متعادل در عرضه اوراق تسهیلات مسکن
هیچگونه مشکلی در پرداخت تسهیلات مسکن مهر وجود ندارد
کاهش عرضه عامل افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن
دریافت 209 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر
کاهش عرضه، عامل افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن
ادامه روند کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در سه ماه دوم سال




کد خبر: ۵۱۲۱۸۹۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن