تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820106046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا نباید نمک بخوریم؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چرا نباید نمک بخوریم؟
کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: با توجه به شیوع بالای بیماری‌های قلبی - عروقی و پُرفشاری خون، مصرف زیاد نمک به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل خطر در بروز این بیماری‌ها شناخته شده است.
به گزارش نامه نیوز، مرضیه آقازمانی،، اظهار کرد: یکی از دلایل پوکی استخوان مصرف زیاد نمک است.


وی افزود: مقدار نمک مورد نیاز روزانه برای هر فرد، حدود سه تا پنج گرم یعنی نصف قاشق مرباخوری است که بیشتر از این مقدار می‌تواند عوارض جبران ناپذیری از جمله سرطان معده را به دنبال داشته باشد.

آقا‌زمانی ادامه داد: استفاده کمتر از نمک موقع طبخ غذا، قرار ندادن نمکدان بر سر سفره غذا، استفاده از غذاهای تازه، عدم استفاده از غذاهای کنسروی و بسته‌بندی شده و تغییر ذائقه کودکان از مواد شور مانند چیپس و آجیل شور به آجیل‌های بی‌نمک، می‌تواند در کاهش مصرف نمک خانوارها تاثیر گذار باشد.

کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، تأکید کرد: خانواده‌ها در تهیه مواد غذایی، حتما به برچسب آن‌ها توجه کنند.




منبع: عصر ایران


۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن