تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801558153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید تلاش کنیم تا نفت خام وارد پتروپالایشگاه‌ها شود/خام فروشی سیاست تحمیلی به اوپک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مهدی نعمتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
باید تلاش کنیم تا نفت خام وارد پتروپالایشگاه‌ها شود/خام فروشی سیاست تحمیلی به اوپک
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: وظیفه ما در داخل کشور این است که نفت خام را وارد پتروپالایشگاه‌ها کنیم تا به ماده ثانویه تبدیل و در صورت عملی شدن این تدبیر، صندوق توسعه ملی نیز خواه ناخواه افزایش خواهد یافت.

باید تلاش کنیم تا نفت خام وارد پتروپالایشگاه‌ها شود/خام فروشی سیاست تحمیلی به اوپک
"مهدی نعمتی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره اینکه وابستگی بودجه کشور به نفت معضلی است که از سال‌ها پیش گریبان اقتصاد ایران را گرفته است، اظهارداشت: این اتفاق نامیمون بیش از 40 سال است که در کشور ما وجود دارد، ما بعد از انقلاب دولت‌هایی را داشتیم که قیمت نفت در آن به بشکه‌ای 10 دلار رسید و دوره‌ای را هم داشتیم که قیمت نفت به بشکه‌ای 100 دلار رسید، اما مشکل وابستگی به نفت حل نشد.
 
وی با تاکید بر اینکه تا هر زمان که سبک و سیاق اقتصاد ما همین باشد و بر اساس قیمت نفت پایین و بالا شود، اوضاع هیچ تغییری نخواهد کرد، تصریح کرد: باید اتخاذ تدابیر راه درمان این بیماری اقتصادی را پیدا کنیم.

نعمتی با اشاره به اینکه قانون سیاست‌‌گذاری و استفاده بهینه، قانونی است که در استفاده از منابع انرژی در ایالات متحده مرسوم شده است،‌ تصریح کرد: یکی از بندهای مهم این قانون ممنوعیت خام فروشی است که از زمان‌های دور تا امروز با ثبات کامل رعایت می‌شود و این کشور با ایجاد ارزش افزوده، نفت خود را می‌فروشد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد:  مطابق قوانین آمریکا  مهم‌ترین عامل ممنوعیت صادرات نفت خام است  و تنها واردات مواد اولیه آزاد است، اما جالب آنجاست که به سیاستمداران اوپک این طور القا شده است که شما باید مقام خود را به عنوان صادرکننده نفت  خام حفظ کنید.

نعمتی با اشاره به این که در زمانی که قیمت نفت به بالای 100 دلار رسید، ما شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور بودیم، اظهار داشت: تا وقتی که وابستگی به نفت وجود دارد ما در معامله‌ای قرار داریم که هر دو سر آن باخت است، اما کشورهایی که اقتصاد خود را وابسته به ارزش افزوده نفت خام کرده‌اند در معامله دو سر برد قرار دارند. در این چرخه نفت خام تبدیل به پتروشیمی می‌شود و از طرفی موجب ایجاد اشتغال و از طرف دیگر زمانی که قیمت نفت کاهش پیدا کند، محصولات نهایی  آنها تنها افت حداقلی خواهند داشت.
 
این استاد دانشگاه امام صادق(ع) در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما در داخل کشور این است که نفت خام را وارد پتروپالایشگاه‌ها کنیم تا به ماده ثانویه تبدیل و در صورت عملی شدن این تدبیر، صندوق توسعه ملی نیز خواه ناخواه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/



اخبار مرتبط

عراق بودجه سال 2015 را اصلاح کرد
عسلی: قیمت نفت متاثر از هیچ کشوری نیست / یوسفی: اقتصاد کشور نیازمند استراتژی راهبردی صنعتی نفتی است + فیلم و تصاویر
ایران باید سیاستهایش را تغییر دهد تا بتواند روابطش را با ریاض بهبود بخشد




کد خبر: ۵۱۱۷۹۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن