تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818760164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش قيمت نفت انگيزه قوي براي خروج از خام فروشي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۱۵ب.ظ)
کاهش قيمت نفت انگيزه قوي براي خروج از خام فروشي است نفت به عنوان کالايي که در سطح جهان از يک قيمت واحد برخوردار و تعيين کننده جهت اقتصاد دنيا است افزايش يا کاهش قيمت آن براي تمامي کشورها اعم از توليد کننده و مصرف کننده بسيار مهم است.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير عامل شرکت سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران با بيان مطلب فوق در خصوص کاهش قيمت نفت و اثر آن در صنايع بورسي گفت: کاهش قيمت نفت باعث افت سطح عمومي درآمد در کل اقتصاد جهاني مي شود همين امر باعث افت قيمت تمام شده کالاهاي صنعتي مي شود.
محمدعلي احمدزاد اصل با اشاره به اين نکته که با کاهش قيمت جهاني کالاها، صنايع انرژي بر ناگزيرند با قيمت پايين تر محصولات خود را ارائه بدهند، گفت: کاهش قيمت محصولات نهايي هم در حوزه توليد و هم در حوزه مصرف گشايش ايجاد مي کند چون هر دو سمت خريدار و توليد کننده را به خريد و توليد راغب مي کند.
وي با بيان اينکه رشد زياد قيمت جهاني نفت باعث افت خريدار در بازار شده بود، گفت: وقتي کشورهايي که وارد کننده محصولات توليد شده نفت هستند، با قيمت پايين تري به محصول نهايي دست يابند باعث بهبود شاخص هاي مصرف کننده مي شود.
اين کارشناس مسائل اقتصادي افت قيمت نفت را در ميان مدت و بلند مدت براي طرفين عرضه و تقاضا مثبت ارزيابي کرد و خاطر نشان کرد: افت قيمت نفت براي کشورهايي که توان رقابت در عرصه تکنولوژيک، تأمين مواد اوليه ، نيروي انساني و حتي تأمين مالي دارند باعث رشد اقتصادي مي شود اما براي کشورهاي مانند ايران که خام فروشي مي کنند مي تواند از تهديد بالفعل به يک فرصت بالقوه بي بديل تبديل شود.
احمد زاد اصل تصريح کرد: کاهش قيمت نفت در ساير مشتقات نيز اثر مي گذارد و به عنوان مثال گاز هم به موازي نفت کاهش پيدا مي کند و به طور عام بايد صنايع نفت و گاز و پتروشيمي با پرهيز از خام فروشي به سمت توليد با ارزش افزوده حرکت کنند.
وي در اين باره اظهار داشت: با کاهش قيمت نفت مي توان از خام فروشي دست برداشت و صنايع جانبي مانند گاز و پتروشيمي را تقويت کرد بنابراين اين انتظار از دولت مي رود که تمهيداتي را بينديشد که به بهبود صنايع مرتبط با نفت و صنايعي مانند پتروشيمي که در آن مزيت نسبي داريم کمک شود.
احمدزاد تصريح کرد: محور صادرات ايران مي تواند از خام فروشي نفت به فروش محصولات نهايي با ارزش افزوده نهايي تغيير جهت پيدا کند و درآمد صدور محصولات نفت و گاز و پتروشيمي آنقدر افزايش پيدا کند که هم کفاف کسري بودجه را بدهد و هم باعث تقويت ساير صنايع جانبي نفتي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن