تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814732022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«تروریسم و افراطی گری، معضل امروز جهان است»/ «ایران، شریک و دوست آفریقاست»


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: «تروریسم و افراطی گری، معضل امروز جهان است»/ «ایران، شریک و دوست آفریقاست»


رئیس جمهور اوگاندا: نقش سازنده و مثبت ایران در کمک به صلح و امنیت منطقه ای، تردیدناپذیر است و امیدواریم مذاکرات هسته ای به نتایج مثبت و مورد نظر ایران بینجامد. وزیر امور خارجه کشورمان: «تروریسم و افراطی گری از مهم ترین معضلات مناطق مختلف جهان است.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «یووره کاکوته موسوینی»، رئیس جمهور اوگاندا، بامداد سه شنبه در دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در کامپالا، پایتخت اوگاندا، افزود: ما از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و امنیتی استقبال می کنیم.

موسوینی، با قدردانی از پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف، تمایل کشورش را به استفاده از توانمندی ها و تجربیات جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و فناوری و توسعه انسانی مورد تاکید قرار داد.

همچنین در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت روابط با آفریقا از جمله کشور اوگاندا در راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همکاری جنوب - جنوب را مهم ترین راه برای حل مسائل این کشورها و ایفای نقش موثر دانست .

ظریف گفت: روابط ایران و اوگاندا در مسیر رو به رشد قرار دارد و مایلیم فصل جدیدی در همکاری های ایران و آفریقا ایجاد کنیم.

وی با اشاره به حضور فعالان بخش خصوصی و ابعاد همکاری های دولتی ابراز امیدواری کرد با جدیت روابط دوجانیه ایران و اوگاندا گسترده تر و عمیق تر شود و به نمونه خوبی از روابط با دیگر کشورهای آفریقایی تبدیل گردد .

وزیر امور خارجه گفت: متاسفانه تروریسم، خشونت و افراطی گری از مهم ترین معضلات در مناطق مختلف جهان، اعم از خاورمیانه، آفریقا و اروپاست واوضاع کنونی ایحاب می کند، تقویت همکاری های جدی و واقع گرایانه برای رفع تهدید این پدیده شوم صورت گیرد.

ظریف همچنین دیدگاه ایران را درباره روند مذاکرات هسته ای تشریح کرد .

در این دیدار ظریف و موسوینی همچنین درباره موضوع های مختلف منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر دوره ای به چند کشور آفریقایی، دوشنبه شب وارد کامپالا پایتخت اوگاندا شد. وی پیش از اوگاندا، به کنیا رفته بود.
 


سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن