تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804063277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابقا 150مجتمع آموزشی شهری/ تبدیل مجتمع‌های آموزشی غیر استاندارد به مدارس عادی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: زرافشان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد:
ابقا 150مجتمع آموزشی شهری/ تبدیل مجتمع‌های آموزشی غیر استاندارد به مدارس عادی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ابقا 150مجمتع آموزش شهری در کل کشور خبر داد.


علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اشاره به تعطیلی برخی از مجتمع‌های آموزشی اظهار کرد: یافته‌های پژوهشی  پژوهشگاه تعلیم و تربیت در سال گذشته نشان می‌‌دهد که مجتمع‌ها منطق با دستورالعمل‌ کمیسیون‌ها و آیین نامه‌های مصوب شده تشکیل نشده است.

وی افزود:‌ سال گذشته با ارسال دستورالعملی اعلام کردیم مجتمع‌های آموزشی که منطبق با ضوابط نیستند به مدارس عادی تبدیل می‌شوهند که در حال حاضر 150مجتمع آموزشی شهری از مجموع 2500مجتمع باقی مانده‌اند.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آ‌یین نامه مصوب شورای عالی آ‌موزش و پرورش شرایط و اهدافی برای این مجتمع‌ها تعیین شده که از آن جمله می‌توان به نزدیک شدن مجتمع‌ها و استفاده و به اشتراک گذاشتن امکانات و منابع درون مدرسه اشاره کرد.

زرافشان با اشاره به اینکه در عمل برخی از این مجتمع‌های آموزشی شرایط و ویژگی‌های نام برده را نداشتند افزود: در برخی از این مجتمع‌ها شرط انتخاب مدیران مدارس تحت پوشش توسط مدیر مجتمع اتفاق نیفتاد و به همین جهت مدارس از آن  انتصاب مدیریتی برخوردار نشدند.

وی همچنین گفت:‌  یافته‌های پژوهشگاه تعلیم و تربیت بخش‌نامه را تهیه کرده که بر اساس آن مجتمع‌های آموزشی که دارای استانداردهای مصوب هستند می‌توانند به کار خود ادامه داده و مابقی به م درسه عادی تبدیل می‌شوند.

زرافشان در خصوص مجتمع‌های آموزشی روستایی عنوان کرد:‌ تعداد مجتمع‌های روستایی بسیار است و در حال حاضر اکثر مدارس روستای تحت پوشش مجتمع‌ها قرار دارند به جز مدارسی که به جهت فاصله یا عدم دسترسی امکان قرار گرفتن آنان در قالب مجتمع نباشد.

وی ادامه داد: مجمتع‌های روستایی نیز همانند مجتمع‌های شهری کم و بیش دارای اشکالاتی هستند به عنوان مثال در هنگام تاسیس مجتمع‌ها مقرر بود مدیر مجتمع بتواند در مدارس تحت پوشش خود نظارت کند که برای تحقق این امر هزینه ایاب و ذهاب یا سوخت آن نیز در نظر گرفته شده بود اما به دلیل محقق نشدن این امکانات مدیر مجتمع  نتوانست وظایفی دکه در قانون برای او  تعیین شده را به طور دقیق انجام دهد بر همین اساس در حال جمع بندی دو پروژه مطالعاتی در خصوص مجتمع‌های روستایی هستیم تا هر آن چه در قانون برای این مجتمع‌ها تعریف شده را بتوانیم محقق سازیم.
 
زرافشان تاکید کرد:‌ تجمیع فیزیکی چند مد رسه به هیچ وجه مشکل گشا نیست بلکه تحقق اهداف در قانون در خصوص این مجتمع‌ها می‌تواند مشکلات را برطرف سازد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال تداوم نداشتن طرح‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش گفت: یکی از نکات مهم در آموزش و پرورش رعایت تدریج در انجام امور و  پرهیز از شتاب زدگی است و در موضوع مجتمع‌های آموزشی مربوط به دولت‌های هفتم و هشتم است اما در همان زمان هوشمندانه با این موضوع برخورد شد و پس از آن که آ‌یین نامه‌های مجتمع‌ها به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید  اجرای محدود مجتمع‌ها توسط شورا صادر شد.

ضمن آنکه شورای عالی کار مطالعاتی نیز در این خصوص به پژوهشگاه تعلیم و تربیت سفارش داد که در صورت مثبت بودن نتایج آن این طرح را بتواند تعمیم دهد اما متاسفانه در دوره قبلی مدیریتی آموزش و پرورش شتاب زدگی در اجرای طرح‌ها داشتیم.

زرافشان  در پایان در خصوص سیاست وزیر آموزش و پرورش در ارتباط مجتمع‌های آموزشی عنوان کرد: انجام مسائل با مطالعه و پژوهش و بررسی‌های کارشناسی از سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش محسوب می‌شود چرا که انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی موجب در نظر گرفتن جوانب کار و ملاحظاتی در اجرا می‌شود و در خصوص مجتمع‌های شهری نیز همین اتفاق رخ داده است یعنی مجمتع‌هایی که توانستند به شکل یک مجتمع یک پارچه فعالیت کنند را حفظ کرده ایم تا از امکانات آن بهره برداری کنیم.

انتهای پیام/







کد خبر: ۵۱۲۱۱۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن