تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804567042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با کمک دولت قيمت محصولات ارگانيک بايد براي مصرف کننده مناسب شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۲۹ب.ظ)
معاون وزير جهاد کشاورزي: با کمک دولت قيمت محصولات ارگانيک بايد براي مصرف کننده مناسب شود معاون وزير جهاد کشاورزي گفت: مشارکت جمعي دستگاه هاي ذيربط، تقويت بخش خصوصي و مناسب سازي قيمت محصولات ارگانيک براي مصرف کننده از ضرورت هاي توسعه کشاورزي ارگانيک در کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، اسکندر زند با اشاره به تاريخ ده هزار ساله کشاورزي گفت: کشاورزي در ده هزار سال قبل تنها يک نوع بود، اما به مرور زمان انواع مختلفي از کشاورزي ايجاد شده است. در حال حاضر از شيوه هاي افراطي کشاورزي تحت عنوان کشاورزي پرنهاده تا کشاورزي پايدار، کشاورزي کم نهاده، کشاورزي ارگانيک و کشاورزي بيو ديناميک يا اخلاقي، روش هاي مختلفي در سطح جهان مورد استفاده قرار دارد.
وي با بيان اينکه کشاورزي ارگانيک امروز به صورت يک انتخاب مطرح است، اما شيوه عمل اجباري ما کشاورزي پايدار است که در فرهنگ ما قدمت بالايي دارد، تصريح کرد: البته شيوه مطلوب ما کشاورزي اخلاقي يا بيو ديناميک است، اما به دليل افزايش روزافزون جمعيت و ضرورت تامين امنيت غذايي، خود را به کشاورزي پايدار قانع کرده ايم.
زند با تاکيد بر حرکت دنيا به سمت کشاورزي اخلاقي گفت: در کشور ما کشاورزي ارگانيک نيز دچار چالش هاي فراواني است. اين شيوه کشاورزي نيازمند فراهم کردن ساختار، نهاده و توليدکننده است و با وجود هر سه اين عوامل در کنار يکديگر، توليد ارگانيک امکان پذير است. با اين همه، طبق آمار حدود يک درصد سطوح زير کشت در دنيا ارگانيک است که در کشور ما اين رقم بسيار کمتر است.
معاون وزير کشاورزي با اشاره به اينکه از نظر ساختار، ما موسسات و نهادهاي تحقيقاتي در زمينه کشاورزي ارگانيک را داريم، افزود: سازمان استاندارد هم استانداردهاي ملي لازم را تدوين کرده، همچنين 5 شرکت بازرسي استاندارد نيز داريم که البته تعداد آنها بايد افزايش يابد، اما شرکت هاي گواهي کننده را به آن صورت نداريم که بايد روي اين موضوع کار کنيم و برند معتبر ملي را در اين خصوص تعريف کنيم، همچنين برخلاف 85- 84 کشور ديگر، ما هنوز قانون ارگانيک نداريم، گرچه خوشبختانه برنامه راهبردي ارگانيک نيز تدوين شده که هدف آن، رساندن سطح زير کشت ارگانيک به 2 درصد اراضي کشاورزي است.
وي با تاکيد بر اينکه در بخش عرضه نيز با کمک شهرداري تهران در ميادين ميوه و تره بار، غرفه هايي براي عرضه محصولات ارگانيک در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: همچنين برنامه کاهش مصرف سموم در 20 سالي که از شروع آن مي گذرد، برکاتي داشته است، بنابر اين ساختارهاي موجود در کشور براي توليد محصولات ارگانيک بيشتر از ساختارهاي مفقود است.
زند در ادامه با اشاره به اهميت نهاده ها در کشاورزي ارگانيک گفت: برخي از نهاده ها براي حفاظت و برخي براي تغذيه لازم است؛ در زمينه حفاظت، داشته هاي ما قابل قبول است، اما نبايد به آنها قانع شويم. مثلا در زراعت، سه عامل کنترل بيولوژيک داريم که تعداد آن بايد افزايش يابد. همچنين در زمينه حفاظت دام و طيور، اقداماتي براي جايگزيني داروهاي گياهي با شيميايي انجام شده است. در زراعت و شيلات نيز کودهاي بيولوژيک توليد شده، اما ميزان آن کافي نيست. بنابر اين در بخش نهاده ها اقدامات بيشتري بايد انجام شود. اما خوشبختانه از نظر توليدکننده مشکلي در کشور نداريم.
وي با تفکيک توليد طبيعي و توليد دست بشر در کشاورزي ارگانيک گفت: در توليد طبيعي سطح زير کشت محصولات ارگانيک در جهان حدود 43 ميليون هکتار و پتانسيل کشور ما در توليد محصولات ارگانيک در عرصه هاي طبيعي حدود 1.1 ميليون هکتار است. در اين مساحت، محصولات متنوعي از جمله بادام، گلابي، سماق، سقز، کنار و ... به بار مي آيد که بايد از آنها استفاده کنيم.
زند در ادامه با اذعان به ضرورت همکاري دستگاه هاي مرتبط براي توسعه کشاورزي ارگانيک گفت: براي رفع چالش هاي موجود، همکاري و مشارکت وزارت جهاد کشاورزي، انجمن ارگانيک ايران، شهرداري، سازمان محيط زيست و ... لازم است تا فرهنگ سازي و مشارکت جمعي براي نهادسازي و تقويت ساختارها صورت پذيرد. همچنين مشارکت بخش خصوصي بايد جلب شده و قانون محصولات ارگانيک تدوين و در مجلس تصويب شود. همچنين قيمت محصولات ارگانيک را بايد براي مصرف کننده متناسب و به صرفه کنيم و سرمايه گذاري بر روي تجاري سازي اين محصولات انجام دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن