تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805178935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبک زندگی ایرانی با حضور مستشاران آمریکایی در کشور هدف قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تبریزی در گفتگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران:
سبک زندگی ایرانی با حضور مستشاران آمریکایی در کشور هدف قرار گرفت
پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: وابستگی به غرب و حضور مستشاران در ایران فرهنگ ما را متزلزل و در این میان آمریکا از سه ابزار فراماسونری،صهیونیستی و بهائیت برای پیشبرد اهداف پلید خود استفاده کرد.

/////////////////////
"قاسم تبریزی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه قدرت اسلام و اعتقادات مردم، فرهنگی غنی اسلامی در ایران، نقش روحانیت در تاریخ معاصر، تقابل با استعمار و استبداد و رهبری هوشمندانه امام خمینی از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 بود، اظهارداشت: رهبر کبیر انقلاب مبانی اسلامی را در سه محور اسلام به عنوان ایدئولوژیک، فرهنگ و تمدن و سیستم حکومتی در برابر مکتب‌های ایدئولوژیک مارکسیست، کاپیتالیسم و مکتب‌های دیگر به مردم ارائه داد.

پژوهشگر تاریخ معاصر با اشاره به اینکه عدم پایبندی رژیم پهلوی به مبانی اسلام و ماهیت استبدادی و استعماری محمدرضا شاه از جمله عوامل بروز انقلاب بود،‌ گفت: جامعه ما در انقلاب مشروطه علی‌رغم نقد‌ها که بر آن بود توانست اساسی را به تصویب برساند و اگر حکومت پهلوی بر همان اساس‌‌ عمل می‌کرد، مسلما جامعه ایران به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در یک جایگاه بالا‌تر قرار می‌گرفت.

تبریزی با بیان اینکه قانون شکنی‌های پهلوی و وادادگی آنان جلوی رشد و شکوفایی ملت ایران را گرفت، تصریح کرد: دربار پهلوی برخاسته از فرهنگ و کودتای نظامی مستقل داخلی نبوده، بلکه یک ماهیت استعماری داشت و به همین دلیل وابستگی مشروعیت و مقبولیت خود را خدشه‌دار کرد.

وی تاکید کرد: سلطه غرب بر اموال و دارایی‌های کشور نکته حائز اهمیت دیگری است که در انقلاب مشروطه جامعه ما مقابل آن ایستادگی کرد، اما در آن زمان توطئه انگلیس علیه فرهنگ اسلامی و اعتقادات مردم باعث شد حکومتی بر سر کار بیاید که در حقیقت حافظ منافع و سیاست‌های انگلیس بود.  
 
پژوهشگر تاریخ معاصر با بیان اینکه در دوران ۲۰ ساله حکومت رضاشاه ما با وابستگی بسیار زیادی به غرب مواجه شدیم، گفت:  ترویج فرهنگ غربی در ایران که هویت اصیل ایرانی‌ را از بین برد و از طرف دیگر کودتای غرب در دهه ۳۰ با ماهیت آمریکایی و حضور مستشاران در ایران فرهنگ ما را متزلزل کرد و در این میان آمریکا از سه ابزار فراماسونری، صهیونیستی و بهائیت برای پیشبرد اهداف پلیدش استفاده کرد.
 
تبریزی با بیان اینکه ساواک هم به عنوان سازمان امنیتی در راستای منافع اقتدار ملی پدید آمد، اظهار داشت: از سوی دیگر در سال‌های ۳۱ تا ۵۶ جامعه ما به لحاظ اقتصادی و تولید نیازهای کشور به شدت افول کرد. تا آنجا که برخی از منابع نوشته‌اند که ایران ۳ ماه مواد غذایی بیشتر نداشت، اقتصاد کشور به غرب وابسته و امور مملکت به دست مستشاران غربی افتاد. در این دوره با تاسیس ساواک فسادهای اقتصادی، اجتماعی گسترش پیدا کرده و امنیت جامعه به کلی از ایران رخت بربست. ساواک در ذیل قدرت پس از شاه و آمریکا حافظ امنیت سیاسی غربی‌ها شد که در این راستا کارنامه اقتصادی جامعه تولید تعطیل شد، فرهنگ مصرف گرایی گسترش، مفاسد اقتصادی افزایش در این میان در سال ۵۷ طرح "شریف امامی" یعنی افزایش حقوق‌های سرسام آور لطمه بزرگی به اقتصاد زد. از سوی دیگر در سال‌های ۳۱ تا ۵۶ جامعه ما به لحاظ اقتصادی و تولید نیازهای کشور به شدت افول کرد. تا آنجا که برخی از منابع نوشته‌اند که ایران ۳ ماه مواد غذایی بیشتر نداشت، اقتصاد کشور به غرب وابسته و امور مملکت به دست مستشاران غربی افتاد.

وی اضافه کرد: وزارت دربار و خاندان پهلوی در اموالی همچون زمین، خانه و... ، منابع مملکتی دست درازی کرده و بدون رعایت قانون و منافع مردم دست به هرکاری می‌زدند.  
 
پژوهشگر تاریخ معاصر با بیان اینکه وزارت دارایی و اقتصاد عمدتا از عوامل آمریکا بود، اظهار داشت: وزارت اقتصاد نیز به دست "علی‌نقی" که از کارمندان ساواک بود، رسید. نفت منبع درآمد مملکت و بطن جامعه در یک فقر و نادانی قرار گرفت، تا جایی که وضعیت اقتصادی به ما ضربه زد.

وی افزود:  هنوز بعد ۳۶ سال از انقلاب ، نتوانسته‌ایم تولید جامعه را آنطور که شایسته می‌باشد، پیش برده و مسئله وابستگی به نفت را هنوز برطرف نکرده‌ایم. البته موفق شدیم ۶۷ درصد از اقتصاد خود را از اقتصاد نفت جدا و تولید و صادرات دیگر را جایگزین نفت کنیم، ولی هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده‌ایم.

تبریزی در پایان با بیان اینکه مجموع این‌ عوامل فساد اجتماعی-سیاسی- اخلاقی در جامعه به وجود آورد که منشاء آن آمریکا و حاکمیت پهلوی بود، خاطر نشان کرد: خریدهای آنچنانی از غرب، برگزاری جشن هنر و جشن‌های سلطنتی، خرج نکردن پول‌های بیت المال برای آبادانی کشور، حاکی از شریان اقتصادی مملکت به دست آمریکا است. 

انتهای پیام/







کد خبر: ۵۱۱۹۷۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن