تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804838881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحليل بورس در چشم انداز بلندمدت و ميان مدت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۳۹ق.ظ)
تحليل بورس در چشم انداز بلندمدت و ميان مدت طي هفته هاي گذشته با روشن شدن برخي ابهامات در خصوص صنايع بزرگ مانند پتروپالايشي ها در عين حال تصويب کاهش بهره مالکانه در کميسيون تلفيق زمينه خوش بيني ها به صنايع را رقم زد،اگرچه بازار هنوز تشنه شنيدن اخبار مثبت، ازجمله پيرامون موضوع مذاکرات هسته اي است.
به گزارش خبرگزاري موج، مازيار فتحي، مدير واحد مشاور سرمايه گذاري و تحليل کارگزاري راهنماي سرمايه گذاران با بيان مطلب فوق افزود: در کنار عوامل فوق، موضوع کاهش قيمت نفت هم به دغدغه ديگري براي صنايع و سهامداران تبديل شد، به ويژه اينکه برخي فعالان اقتصادي نگران محدوديت هاي بودجه اي دولت براثر افت قيمت نفت هستند.
اين کارشناس بازار سرمايه با بيان اينکه براساس تحليل، اين دغدغه منطقي نيست، گفت: شرايطي پيش آمده که بسياري از فعالان بازار بر مبناي تحليل ها عمل نمي کنند و تحليل ها را مهم تلقي نمي کنند بلکه رفتار فعالان حقيقت بازار را رقم مي زند بنابراين رفتارشناسي سهامداران در شرايط فعلي بسيار مهم است.
فتحي با اشاره به اين دوعامل اثر گذار در افت بازار سرمايه طي دو ماه اخير خاطرنشان کرد: اين دو عامل باعث خروج نقدينگي از بازار و فروش هاي هيجاني در قيمت هايي که هيچ منطقي براي آنها وجود نداشت، شد، اما انتشار خبرهاي اميدوارکننده در حوزه برخي صنايع بورسي و نيز موضوع سياست خارجي، جو مثبتي را در بورس ايجاد کرده است.
وي به افزايش 7-8 درصدي قيمت نفت طي دو روز گذشته نيز اشاره کرد و گفت: بازار سرمايه مدت هاست هم بابت عوامل اقتصادي داخلي و خارجي هم بابت عوامل سياست خارجي تحت فشار است و افزايش چند دلاري قيمت نفت در کنار برخي خبرهاي مثبت پيرامون مذاکرات هسته اي، به عامل ديگري براي کاهش فشار از بازار سرمايه تبديل شد.
اين کارشناس بازار سرمايه درخصوص چشم انداز بازار گفت: چشم انداز بازار را بايد به دو بخش تقسيم کرد. ميان مدتي ها که به نيمه نخست سال آينده نظر دارند و بلند مدتي ها که به دو سه سال آينده نظر دارند.
فتحي افزود: بازار در چشم انداز بلندمدت به چند دليل خوب است، چون آرام آرام اقتصاد کشور از رکود خارج مي شود و همين خروج از رکود و رشد اقتصادي زمينه سودآوري شرکت ها را در سالهاي بعد از 94 رقم مي زند که مي تواند چشم انداز مثبتي براي سهامداران بلند مدت باشد.
وي به اهميت کاهش نسبت قيمت بردرآمد (P/E) شرکت ها اشاره کرد و اظهار داشت: نماد 90 شرکت هم اکنون کمتر از 5 است و اين يعني سود اين شرکت به نسبت سود سپرده يک ساله بانک ها تضمين شده است در نتيجه با ديد بلندمدت 2 تا 3 سال سرمايه گذاري در بازار سرمايه انتخاب بهتر و منطقي تري است.
مدير واحد مشاور سرمايه گذاري و تحليل کارگزاري راهنماي سرمايه گذاران درباره انتخاب سرمايه گذاري در بازار سرمايه با ديد ميان مدت گفت: همانطور که ذکر شد، تا نيمه نخست سال آينده يکي از عوامل مهم اثرگذار بر روند بازار موضوع مذاکرات هسته اي است که نتايج آن، بر وضعيت بورس در ميان مدت موثر خواهد بود.
فتحي در پايان به سهامداران که در ضرر هستند، توصيه کرد: اگر کساني که سهام دارند و در ضرر هستند ديد دو سه سال دارند، اوضاع خوبي خواهيم داشت، اما اگر ميان مدتي هستند، باتوجه به اينکه قيمت فعلي سهام به سطح مطلوب و ارزنده رسيده است، فروختن در اين قيمت ها معقول نيست، لذا اگر به سرمايه شان نيازي ندارند مي توانند با نگه داشتن چند ماهه سهام، پرتفويشان را به قيمت بالاتر از قيمت فعلي بفروشند و براي کساني که نقد هستند با همين استدلال براي ورود به نمادهايي که P/Eکمتر از 4 دارند خيلي مناسب است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن