تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 12 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809207148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کم توجهی به سلامت روان عامل خشونت و اعتیاد است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کم توجهی به سلامت روان عامل خشونت و اعتیاد است
دبیر علمی پنجمین همایش سالانه سلامت روان و رسانه گفت: متاسفانه توجه ناکافی به مقوله سلامت روان در جهان باعث ایجاد افزایش خشونت، گسترش اعتیاد، نابسامانی‌ها و انحرافات جنسی به عنوان بخشی از معضلات عظیم بهداشتی شده است.
به گزارش نامه نیوز، محمدباقر صابری زفرقندی در تبیین اهداف پنجمین همایش سالانه سلامت روان و رسانه، گفت: بازشناسی و گفتمان علمی درباره اهمیت رسالت همگانی و نقش دستگاه‌های دولتی و خصوصی به ویژه رسانه‌های ارتباط جمعی در این زمینه از اهداف اصلی برگزاری این همایش است.

وی افزود:‌ کرسی یونسکو در آموزش سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و انجمن‌های علمی کشوری از جمله انجمن علمی روانپزشکان ایران، انجمن علمی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، انجمن علمی جامعه شناسی ایران، مرکز تحقیقات روانپزشکی، مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال 1389 سلسله همایش‌های سالانه‌ای را با عنوان سلامت روان و رسانه برگزار کرده است، هدف اصلی این همایش‌ها تبیین نقش رسانه‌ها در جهت کمک به ارتقا سلامت روان جامعه است که نشست سال جاری با عنوان «سلامت روان و رسالت همگانی» نامگذاری شده است.

صابری زفرقندی یادآور شد: کمیته علمی این همایش‌ها افراد صاحب نام و برجسته کشوری که در حوزه های ارتباطات، روانپزشکی و روان شناسی، جامعه شناسی، آموزش بهداشت و بهداشت روان شناخته شده هستند و هر سال با توجه به نیاز کشور به یکی از ابعاد مغفول مانده سلامت روان که رسانه‌ها می‌توانند در  پیشبرد آن نقش ایفا کنند پرداخته می‌شود.

وی گفت: سلامت روان در کنار سلامت جسمی و اجتماعی بخشی مهم سلامت را تشکیل می‌دهد و بر اساس  نظر کارشناسی سلامت جسمی بدون سلامت روان مفهومی ندارد.

دبیر علمی پنجمین همایش سالانه سلامت روان و رسانه تصریح کرد: متاسفانه توجه ناکافی به مقوله سلامت روان در جهان باعث افزایش خشونت، گسترش اعتیاد، نابسامانی‌ها و انحرافات جنسی به عنوان بخشی از معضلات عظیم بهداشتی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، تمام مسئولان و دستگاه های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در کشور و به ویژه نظام سلامت  به نقش و رسالت خود در جهت کمک به ارتقا و گسترش سلامت روان واقف شده، تمام همت و توان بالقوه و بالفعل خود را در این زمینه به کار بندند.

 صابری زفرقندی تصریح کرد: هرچند نقش رسانه‌ها اعم از تصویری، مکتوب، فیلم و به خصوص صدا و سیما در این زمینه بسیار حیاتی است، اما متاسفانه تاکنون تا حدود زیادی بحث سلامت روان از سوی این رسانه مورد غفلت قرار گرفته است. خصوصاً نقشی که بسیاری از رسانه‌ها ناخواسته در جهت تخریب آرامش روانی جامعه بازی می‌کنند.

 وی گفت: انتظار داریم که برگزاری این نشست‌ها فرصتی را فراهم کند تا اصحاب رسانه بتوانند به بازشناسی نقش موثر خود و اقدام مناسب در ایجاد و تحکیم زمینه‌های حفظ و ارتقای سلامت روان جامعه همت کنند.

 علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این همایش می‌توانند به نشانی اینترنتی ir.unesco.tums.ac مراجعه کرده یا با تلفن 66938545  تماس بگیرند.




منبع: فارس


۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن