تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819443606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هانی‌زاده: سازوکار جدید مردم بحرین در قبال آل خلیفه خشونت در برابر خشونت خواهد بود/ منامه برای سرکوب مردم با غرب هماهنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: هانی‌زاده: سازوکار جدید مردم بحرین در قبال آل خلیفه خشونت در برابر خشونت خواهد بود/ منامه برای سرکوب مردم با غرب هماهنگ است
یک کارشناس مسائل خاورمیانه می‌گوید هیچ یک از کشورهای عربی از رهگذر سرکوب ملت ها نتوانستند امنیت پایداری برای کشورها به وجود آورندو سرکوب و و اعمال قدرت شاید در کوتاه مدت جواب دهد اما در درازمدت موجب خشم عمومی خواهد شد.


حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره محاکمه شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در سایه بحران های منطقه خاورمیانه، گفت: محاکمه شیخ علی سلمان توسط رژیم آل خلیفه برآیند تحولات منطقه بوده و از آنجایی که بحران در سوریه، عراق و همچنین جنوب لبنان تشدید شده است، افکار عمومی جهان متوجه این مناطق بحران زده در خاورمیانه است، در این شرایط رژیم آل خلیفه از این توجه جهانی سوء استفاده کرده و شیخ علی سلمان را به صورت فوری و بدون حضور وکیل مدافع محاکمه کرده است.

وی با بیان اینکه این موضوع، یعنی محاکمه شیخ علی سلمان هیچ گاه قیام مردم بحرین و شعله های این انقلاب را خاموش نمی‌کند، گفت:  با توجه به محبوبیت این فرد در میان مسلمانان منطقه و به ویژه شیعیان، هرگونه محکومیتی برای وی به تشدید درگیری‌های 4 سال اخیر بحرین منجر می‌شود چرا که اخیرا علمای جهان اسلام به ویژه جهان شیعه نسبت به پیامدهای محاکمه و زندانی کردن سلمان هشدار داده بودند.

هانی زاده همچنین گفت: به نظر می‌رسد که محاکمه شیخ علی سلمان به این منظور صورت گرفته است که رژیم آل خلیفه سعی دارد همچنان قدرت خودش را در برابر افکار عمومی نشان دهد.

وی با اشاره به حضور نمایندگانی از کشورهای اروپایی در جلسه محاکمه دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، افزود: طبیعی است که برخی از کشورهای جهان مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه نسبت به رخدادهای بحرین حساسیت‌های زیادی نشان می دهند، چرا که به نظر می رسد حوادث اخیر این کشور و ورود نیروهای سعودی برای سرکوب معترضان برایند توافق آنها با غرب بوده است که مطمئنا نتیجه‌ای برای حل بحران این کشور نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل خاورمیان یادآور شد: طبیعی است که هیچ یک از کشورهای عربی از رهگذر سرکوب ملت ها نتوانستند امنیت پایداری برای کشورها به وجود آورند،  سرکوب و و اعمال قدرت شاید در کوتاه مدت جواب دهد اما در درازمدت موجب خشم عمومی خواهد شد که نمونه آن را در مصر، تونس و لیبی شاهد بودیم.

وی گفت: در حال حاضر بحرین و عربستان سعودی شرایط مشابهی دارند و با توجه به سرکوب‌های چندین ساله به نظر می رسد منطقه خلیح فارس در آینده به ویژه در بحرین و عربستان شاهد بحران جدیدی خواهد بود.

وی در تحلیل آینده سیاسی بحرین نیز با اشاره به اینکه آینده سیاسی بحرین در هاله ای از ابهام قرار دارد و بیش از 80 درصد مردم بحرین مخالف رژیم آل خلیفه هستند، افزود: درصد بالایی از مردم بحرین خواهان اصلاحات هستند و با توجه به مقاومت بالای رژیم، به نظر می رسد خشونت ها در آینده افزایش پیدا کند چرا که 4 سال است که مردم بحرین به طور مسالمت آمیز تظاهرات می کنند و رژیم آل خلیفه به خواست عمومی احترام نمی گذارد، در نتیجه مردم هم سازوکار های جدیدی اعمال خواهند کرد و این سازوکار جدید هم خشونت در برابر خشونت خواهد بود.






۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن