تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799593725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش مهم حضرت معصومه(س) در مواجهه با انحرافات اعتقادي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۲۳ب.ظ)
رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم؛ نقش مهم حضرت معصومه(س) در مواجهه با انحرافات اعتقادي رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم گفت: حضرت معصومه(س) در زماني زندگي مي‌کردند که گروه‌هاي زيادي با عقايد انحرافي فعاليت مي‌کردند و ايشان نقش مهمي در مقابله با آنها داشتند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، حجت‌الاسلام احمد عابدي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز رحلت بانوي نور و کرامت اظهار کرد: زماني که ايشان زندگي مي‌کردند بني عباس بر سر کار بودند و ظلم و ستم آنها فزوني يافته بود به حدي که مردم آرزوي دوران بني اميه را داشتند.
وي افزود: گفته مي‌شود يزيد ظالم‌تر از فرعون بود و با اين حال حجاج بن يوسف که يکي از خلفاي بني عباس به شمار مي‌رود، ظالم‌تر از يزد بود.
رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم با بيان اينکه دستگاه حکومت بني عباس بسيار پرخرج بود خاطرنشان کرد: عيش و نوش عباسيان در حالي بود که مردم در سختي فراوان زندگي مي‌کردند و قوت روزانه خود را به سختي به دست مي‌آوردند.
وي ادامه داد: از نظر فرهنگ، علم و ادب در آن روزگار، مسلمانان در سطح بالايي بودند و پيشرفت‌هاي فراواني داشتند به طوري که بسياري از اختراعات علمي مربوط به آن زمان مي‌شود.
عابدي با اشاره به رشد علمي و صنعتي بالاي جوامع اسلامي در زمان حضرت معصومه(س) گفت: از نظر علم پزشکي هم مسلمانان بسيار پيشرفته بودند و کتاب‌هاي فراواني در زمينه طب نوشته شد ولي در عين حال و با وجود اهتمام به علم و صنعت، تدريس کتاب‌هاي کفرآميز، زندقه و مانوي هم متعارف بود، اما کتاب‌هاي حديث و آنچه مربوط به اهل بيت(ع) مي‌شد ممنوع بود.
رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم افزود: يکي از کارهاي هارون و مأمون اين بود که جوايز ادبي به راه مي‌انداختند و دانشمندان و ادباي زيادي را بر سر يک مسئله بيهوده به بحث و جدل وا مي‌داشتند ولي بحث و تبادل نظر در مورد قرآن و احاديث ممنوع بود.
وي ادامه داد: از نظر اجتماعي نيز مردم دچار تشتت، کينه و اختلاف بودند؛ زبان‌هاي فراواني گسترش يافته و بسياري از مسئوليت‌هاي حکومتي در اختيار مسيحيان قرار داشت؛ طي جنگ‌هايي که رخ مي‌داد هم بسياري از مسلمانان کشته مي‌شدند و جالب اينکه اين نبردها بهانه‌هايي بيهوده داشتند.
عابدي عنوان کرد: خاندان موسي بن جعفر(ع) و از جمله حضرت معصومه(س) در آن دوران سعي داشتند مردم را آگاه کنند؛ توصيه به زيارت بانوي نور و کرامت از سال‌هاي پيش از تولد ايشان وجود داشت به طوري که امام صادق(ع) فرمودند به زودي فرزندي از فرزندان من در قم مدفون مي‌شود که هر کس او را زيارت کند بهشت بر او واجب مي‌شود.
رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم با بيان اينکه تلاش براي جلوگيري از قدرت اقتصادي خانواده اهل بيت(ع) توسط بني عباس در دستور کار بود گفت: با اين حال امام موسي کاظم(ع) کيسه‌هاي زر به مردم هديه مي‌داد و اين امر نشان‌دهنده ارتباط گسترده شيعيان با ايشان بود.
وي با بيان اينکه فسخ و فجور در جامعه اسلامي و در زمان حکومت بني عباس گسترش يافته بود خاطرنشان کرد: بخش زيادي از رواياتي که در مورد حرمت لهو و لعب يا موسيقي نقل شده از امام موسي کاظم(ع) و در همين زمان هستند.
عابدي افزود: در اين شرايط بود که حضرت معصومه(س) نقش مهمي را در گسترش معارف ديني ايفا کردند؛ ايشان راوي حديث بودند و جالب اينکه نوع رواياتي که حضرت نقل کرده‌اند بيشتر در مورد موضوع امامت، ولايت و ثقلين هستند.
رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم با اشاره به وجود حضرت معصومه(س) در سلسله راويان حديث غدير تصريح کرد: راويان اين حديث همگي زن هستند و نامشان فاطمه تا آنجا که به حضرت فاطمه زهرا(س) مي‌رسد.
وي گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) يکي از عالمان دوران خويش به شمار مي‌روند و احتمالا از علم غيب نيز برخوردار بودند.
عابدي به نقش حضرت معصومه(س) در مواجهه با واقفيه و اسماعيليه اشاره کرد و افزود: برخي گروه‌ها براي ميراث‌داري اهل بيت(ع) دين جديدي را به وجود آورده بودند که بانوي نور و کرامت با همه آنها مبارزه مي‌کرد.
رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم سفر اين بانوي بزرگوار به ايران را مورد توجه قرار داد و بيان کرد: ايشان با کارواني 23 نفره شامل برادران و اقوام خويش به ايران سفر کرد، وقتي اين افراد به ساوه رسيدند مورد هجوم قرار گرفتند و برادران حضرت معصومه(س) به شهادت رسيدند ولي زنان توانستند خود را به قم برسانند البته نقل است که همگي آنها به دليل مسموميت يا جراحاتي که در همان جنگ ديده بودند به شهادت رسيدند.
وي ادامه داد: روايت است که در هنگام تشييع جنازه حضرت معصومه(س) در قم، دو نفر که چهره خود را پوشانده بودند از جانب قبله آمدند و ايشان را به خاک سپردند و کسي هم نپرسيد و ندانست چه کساني بودند هرچند گفته مي‌شود احتمالا امام رضا(ع) و فرزندشان امام جواد(ع) بوده‌اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن