تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820975258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسیج بزرگ مردم عراق/آغاز انتفاضه قبایل/گردان های سرّی انتقام


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بسیج بزرگ مردم عراق/آغاز انتفاضه قبایل/گردان های سرّی انتقام


نیروهای بومی و محلی، همچنان به پیشروی ها در مناطق تحت اشغال داعش در عراق ادامه می دهند. پس از موفقیت های چشمگیر در استان دیاله، حالا مردم و نیروهای امنیتی و نظامی از سراسر عراق بسیج شده اند تا «موصل» و «الانبار» را آزاد کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ارتش عراق پس از 3 روز درگیری شدید با نیروهای داعش، توانست آنها را از منطقه المقدادیه بیرون براند؛ به این ترتیب، نیروهای عراقی با بیرون راندن داعش از این منطقه، تسلط خود را بر استان دیاله تکمیل کردند.
یک منبع عراقی گفت: ارتش عراق، بیش از 40 بمب که در این منطقه، به وسیله داعش کار گذاشته شده بود، خنثی کرد؛ همچنین 13 خانه را در شمال بعقوبه که داعش بمب گذاری کرده بود، پاکسازی کرد.  
تحولات عراق

المقدادیه آخرین دژ داعش در دیاله بود که سرانجام پس از 3 روز درگیری شدید، به تصرف کامل ارتش عراق درآمد.
المقدادیه  در 40 کیلومتری بغداد قرار دارد.   پس از پاکسازی دیاله، نوبت به «الانبار» رسیده که بزرگ ترین استان عراق است.  
دانلود
  عزمی جدی برای آزادسازی شهر موصل
از سوی دیگر، ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی این کشور برای آغاز آزادسازی شهر موصل در استان نینوا از دست گروهک تروریستی داعش آماده می شوند و عشایر این استان، شامل مسلمان و مسیحی، برای دفاع داوطلبانه و مشارکت در آزادسازی موصل، اعلام آمادگی کرده‌اند.
بهجت تیمور، یکی از فرماندهان نظامی نیروهای بومی در منطقه، روز چهارشنبه گفت:« نیروهای بومی، عملیات نظامی را که در شمال شهر موصل آغاز کرده اند و در آن، کنترل همه راه های ارتباطی میان مناطق «اسکی موصل»، «تلعفر»، «سنجار» و «زمار» را در اختیار گرفته اند، همچنان ادامه می دهند.»
  وی افزود، نیروهای بوم، عناصر تروریستی داعش را به عقب نشینی مجبور کرده و این پیشروی ها با توجه به سلاح های جدید، مهمات و تانک هایی است که به منطقه ارسال شده است.
این فرمانده نظامی کرد تاکید کرد: نیروهای بومی، پیروزی های بسیاری نیز در مناطق زمار، سنون و سنجار به دست آورده اند.

تحولات عراق
  تشکیل گردان های سری نینوا و تاکید بر آمادگی پاکسازی
به گزارش المنار، تدارک برای آزادسازی موصل در عرصه های مختلف ادامه دارد و عشایر استان نینوا تاکید کردند برای نبرد آینده آزادسازی موصل آماده اند.   عشایر نینوا، این مطلب را در نشستی که با گروه های داوطلب مردمی در بغداد تشکیل داده بودند، اعلام کردند و از دولت خواستند از ساکنان این استان برای آزادسازی موصل استفاده کند.
ابو حسنین، از فرماندهان نیروهی داوطلب مردمی، گفت: « 4 گردان در استان نینوا به نام های گردان انتقام انبیاء، سنجار، بازهای موصل و روح الله عیسی بن مریم تشکیل شده که این گردان، برای برادران مسیحی است. آنها به تلاش های پنهانی خود ادامه می دهند و در استان نینوا، موفقیت هایی داشته اند.»   پس از اعلام آمادگی گروه های مردمی استان نینوا برای مشارکت با نیروهای عراقی در مقابله با گروه تروریستی داعش، شورای قبایل این استان برای کمک به نیروهای امنیتی که برای آزادی نینوا از دست داعش می جنگند، تشکیل شد.

عراق تحولات

در پی پیروزی ارتش عراق در استان های دیاله و صلاح الدین، زمان وقوع انتفاضه قبایل نزدیک شده است. این قبایل با ساکنان شهرها، هماهنگی های لازم را صورت می دهند تا مناطقشان را به ویژه در نینوا، از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

لینک را کپی کنید


پنج شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن