تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805602468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‎دهد بذر محبت خیرین مدرسه‌ساز در چابهار/‌هوش سرشار دانش‌آموزان چابهار به سرمنزل مقصود می‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‎دهد
بذر محبت خیرین مدرسه‌ساز در چابهار/‌هوش سرشار دانش‌آموزان چابهار به سرمنزل مقصود می‌رسد
دست‌های پرمهر خیرین اینبار در هفدهمین همایش خیرین مدرسه ساز در چابهار بهم گره خورده تا بذر محبت بر سر دانش‌آموزان مناطق محروم این شهرستان بپاشند.



به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، با گذشت 10 روز از برگزاری «همایش یاوران مدارس از هامون تا مکران» در غالب گردهمایی خیرین سیستانی و بلوچستانی‎های مقیم خراسان رضوی در فرهنگ‌سرای آریو مصلی نژاد مشهد مقدس، امشب شاهد برگزاری هفدهمین همایش خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان چابهار هستیم، دست‌های پرمهر خیرین اینبار در چابهار بهم گره خورده تا بذر محبت بر سر دانش‌آموزان مناطق محروم چابهار بپاشند. مسئولان و معتمدان و دهیاران و خیرین شهرستان چابهار نیز در کنار سایر خیرین مدرسه‌ساز کشور دست در دست هم داده و با اهدا وجه نقد، زمین و لوازم و تجهیزات در امر مهم مدرسه‌سازی که توسعه فضاهای آموزشی و ریشه‌کنی بیسوادی را در چابهار به دنبال خواهد داشت، مشارکت کرده‌اند. محمد حسین رییسی خیر بومی در دومین جلسه خیرین اندیشه‌ساز و مدرسه‌ساز چابهار، تعهد 40 درصدی خیرین کشوری برای احداث مدارس خیرساز در سیستان و بلوچستان مطلع شد، در حضور امام جمعه موقت اهل سنت چابهار، متعمدین و اعضای شورای اسلامی شهر چابهار متعهد شد برای استفاده از این ظرفیت و اقدام خداپسندانه خیرین کشوری سهم 10 درصدی احداث فضاهای آموزشی در چابهار به تعداد 100 واحد و به میزان 100 میلیارد ریال را بر عهده گیرد. در نشست هم اندیشی معتمدین شهرستان چابهار نیز که با حضور امامان جمعه موقت شیعه و سنی چابهار و جمعی از مسئولان وخیران برگزار شد، حاج علی مبارکی رییس اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار تامین 50 درصد هزینه های ساخت یک هنرستان بهداشت 18 کلاسه را به نمایندگی از اتاق بازرگانی متعهد شد. در این نشست، حاج عبدالصمد کتری زاده ساخت یک مدرسه 6 کلاسه، حاج غلام بلیدیی تامین 50 درصد هزینه های ساخت دو مدرسه 3 کلاسه، آقای بوربور ساخت یک مدرسه 4 کلاسه، حاج غلام محمد کشکوری تامین مصالح ماسه و شن یک مدرسه 6 کلاسه، شه بخش گرگیج تامین مصالح از جمله سیمان، آب و برق و تجهیز کارگاه برای یک مدرسه 6 کلاسه در روستای باندکی و یک مدرسه 6 کلاسه در روستای مرادبازار متعهد شدند. همچنین انجمن حامی هزینه  صددرصدی یک مدرسه سه کلاسه در روستای ریمدان، یک مدرسه 4 کلاسه در روستای ساندک زهی و ساخت یک مدرسه 6 کلاسه در روستای صدیق زهی را با کمک و همیاری مردم این روستا متعهد به ساخت و احداث شد. در این نشست همچنین امام جمعه موقت اهل سنت چابهار مبلغ 10 میلیون ریال، آقای معین الدین سعیدی و اله بخش جدگال سه میلیون ریال برای مدرسه سازی ، دانشگاه فرهنگیان و مجتمع سلامت، محمد حسن جدگال مبلغ 20 میلیون ریال و عبدالحمید ابیر 20 میلیون ریال برای مشارکت در مدرسه سازی متعهد به پرداخت شدند.

 دهیاران بخش پلان نیز متعهد شدند 310 میلیون ریال به تعداد 31 دهیار با کسر از حقوق برای پرداخت به مدرسه سازی توسط خیرین متعهد شدند. عبدالغفور حوت بخشدار مرکزی چابهار به نمایندگی از طایفه هوت نیز تامین 30 درصد هزینه‌های ساخت یک مدرسه دو کلاسه را متعهد شد. مشاور رسانه‌ای و اطلاع رسانی فرماندار چابهار نیز اظهار کرد: بر اساس گزارش یونسکو دانش آموزان دشتیاری چابهار دومین ضریب را در سطح دنیا دارند، اما متاسفانه این دانش آموزان و دیگر دانش آموزان چابهاری در حاشیه سواحل مکران از کمترین امکانات آموزشی برخوردارند و محرومیت تنها واژه آشنا در این دیار است.

علی‌اصغر افتاده افزود: بر اساس آمار موجود از نظر شاخص های آموزشی به‎ویژه میانگین سرانه آموزشی سیستان و بلوچستان با 3.7 مترمربع به عنوان پهناورترین استان کشور با حدود بیش از 550 هزار دانش آموز در پایین‎ترین رده کشور قرار دارد.
این مسئول بیان کرد: اما عجیب‎ترین بخش این محرومیت‎ها، وضعیت اسفبار سرانه پایین آموزشی در شهرستان ویژه چابهار به عنوان محور و نگین توسعه شرق کشور است. وی با اشاره به اینکه این موضوع و عمق محرومیت موجود در شهرستان چابهار به قدری گسترده و عمیق است که تصور درستی این ادعا را سخت می‎کند، گفت: اما آمار و واقعیت‌های موجود این نقصان و کاستی را غیر قابل کتمان می‌کند. مشاور رسانه ای و اطلاع رسانی فرماندار چابهار خاطرنشان کرد: طبیعی است که هیچ کسی نتواند باور کند که شهرستان ویژه چابهار با توجه به جایگاه ویژه و راهبردی اش در حوزه های مختلف بویژه نقش تاثیرگذاری اقتصادی آن، از نظر شاخص‎های توسعه‎ای به‌ویژه آموزشی در پایین‎ترین رتبه شهرستان‎های کشور قرار دارد تا جاییکه این شهرستان در محروم‎ترین استان کشور و در بین 19 شهرستان نیز متاسفانه نیز در رتبه‎های آخر قرار دارد.

 این مسئول ادامه داد: بر اساس آخرین آمار اداره‌کل نوسازی سیستان و بلوچستان، سرانه آموزشی به ازای هر دانش آموز در شهرستان چابهار 2.44 مترمربع است ( حدود یک متر پایین‌تر از میانگین استان سیستان و بلوچستان ) و این در حالی است که در این آمار فضای مدارس خشت و گلی و 204 مدرسه فرسوده و تخریبی و 248 مدرسه نیازمند مقاوم سازی نیز لحاظ شده است که اگر این فضاهای تخریبی را از سرجمع آمار کم کنیم آنگاه بدون تردید شهرستان چابهار در آخرین رتبه کشوری از نظر سرانه آموزشی قرار خواهد گرفت. به گزارش فارس، هم اینک بیش از 50 درصد مدارس کشور توسط خیرین در حال احداث است و این فرهنگ مشارکت و ایجاد زیرساخت‌های آموزشی برای رشد و پیشرفت دانش آموزان این منطقه نخستین گام برای ایجاد تحول بنیادین برای رسیدن به میانگین شاخص‌های توسعه‌ای در حوزه آموزش و پرورش است. انتهای پیام/3139/ش40

93/11/08 - 20:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن