تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819652649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد وقتی اشک خیرین مدرسه‌ساز برای کودکان سیستان و بلوچسان جاری می‌شود‌


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
وقتی اشک خیرین مدرسه‌ساز برای کودکان سیستان و بلوچسان جاری می‌شود‌
این بار سیستانی‌های مقیم مشهد در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) گرد هم آمدند تا قلک‌های خود را برای ساخت مدرسه‌ای دیگر برای گسترش سواد آموزی اهدا کنند، زیرا نمی‌خواهند کودکی در اقصی نقاط استان پهناور سیستان و بلوچستان از تحصیل باز بماند.

خبرگزاری فارس: وقتی اشک خیرین مدرسه‌ساز برای کودکان سیستان و بلوچسان جاری می‌شود‌



به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، این بار سیستانی‌های مقیم مشهد در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) گرد هم آمدند تا قلک‌های خود را برای ساخت مدرسه‌ای دیگر برای گسترش سواد آموزی اهدا کنند، زیرا نمی‌خواهند کودکی در اقصی نقاط استان پهناور سیستان و بلوچستان از تحصیل باز بماند. رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور  در «همایش یاوران مدارس از هامون تا مکران» که در بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار داشت: 18 سال پیش حرکت انجمن خیرین مدرسه‌ساز از حرم امام رضا (ع) آغاز شده است، سال نخست 16 میلیارد و 800 میلیون تومان، سال دوم 40 میلیارد تومان، سال سوم 80 میلیارد تومان، سال چهارم 132 میلیارد تومان، سال 88 نیز 740 میلیارد تومان بود.
محمدرضا حافظی افزود: در تحریم‌ها نگران کاهش مشارکت‌ها بودیم اما ملت تشخیص داد که ارتقای کشور با تحصیل دانش‌آموزان در مدارس و آموزش باکیفیت دانش‌آموزان ارتباط مستقیم دارد.
حافظی بیان داشت: امام راحل نخستین خیر در این زمینه و دلسوز تحصیل دانش‌آموزان کشور بودند، مقام معظم رهبری نیز تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز را دومین پدیده پس از انقلاب اسلامی نامیده‌اند که ما به این موضوع افتخار می‌کنیم.
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز عنوان کرد: در سال جدید موفق به ایجاد فعالیت ثابت در یونسکو شدیم که از این به بعد در سطح جهانی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.
وی  گفت: هم‌اکنون 550 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور وجود دارد که به کمک این عزیزان 6 هزار پروژه نیمه‌تمام که از دولت قبل ناتمام مانده است طی مصوبه مجلس خیران به این امر ورود پیدا می‌کنند و در این راستا خیرین‌ مدرسه‌ساز تاکنون اتمام یک‌هزار و 500 پروژه نیمه‌تمام دولتی را تعهد کرده‌اند.
حافظی خاطرنشان کرد: معامله با خدا سودی وصف‌ناشدنی دارد، برکات تحصیل دانش‌آموزانی که در مدارس خیران تحصیل می‌کنند به جامعه باز می‌گردد و سبب رشد جامعه می‌شود. باید به اندازه‌ توانمان در کارهای خیر سهم داشته باشیم نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: بیش از 300 هزار نفر از اهالی سیستان و بلوچستان در خراسان رضوی اقامت دارند و استان خراسان با وجود مبارک امام رضا‌ (ع) مایه برکت است.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ادامه داد: عزیزانی که در این خطه با این فرهنگ و عرفان رشد کرده‌‌اند، به مراتب بالای علمی و عرفانی در طول تاریخ رسیده‌اند.
امام جمعه زاهدان عنوان داشت: هرکسی به اندازه توان خود می‌تواند سهمی در کار خیر داشته باشد، در زمان جنگ تحمیلی با کمک به رزمندگان کشورمان آنها را در جبهه‌ها برای مقاومت در برابر استکبار یاری کردیم و امروز نیز با توجه به مشکلات فعلی می‌توان به اندازه توان برای ریشه‌کن کردن محدودیت از کشور تلاش کرد.
وی افزود: باید به اندازه‌ توانمان در کارهای خیر سهم داشته باشیم زیرا کارهای خیر جامعه را به سوی سلامت و پویایی می‌برد و جامعه سلامت سبب شکل‌گیری زندگی پر نشاطی برای افراد جامعه می‌شود. نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با مشکلات اقتصادی کشور وضعیت دشواری همانند زمان جنگ داریم اما عواملی مانند کاهش قیمت نفت و دیگر توطئه‌ها ما را از هدفمان دور نمی‌کند و باید با اتحاد ملی در راستای محو محرومیت‌ها از جامعه و کشور تلاش کنیم.
محمد سعید اربابی بیان داشت: نهاد‌های اقتصادی با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس آماده ایجاد همکاری با آموزش و پرورش هستند، همچنین در بودجه سال 94 به همان اندازه سال 93 اختصاص اعتبار به فضای آموزشی استان سیستان و بلوچستان را شاهد خواهیم بود که در این صورت باید توجه جدی به بحران ترک تحصیل در استان شود. شعار برقراری عدالت آموزشی را سرلوحه کار قرار دهیم رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: باید با تلاش و فعالیت‌های انسان دوستانه سبب شادی و ایجاد امید در دل کودکان مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان شویم.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا ضروری است با پیروی از شعار برقراری عدالت آموزشی سبب برطرف‌سازی کمبود‌ها و نیاز‌های استان سیستان و بلوچستان تا حد قابل قبولی شویم.
اسدالله سیرجانی در ارتباط با فضای موجود تحصیلی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در حال حاضر در سیستان و بلوچستان به ازای هر دانش‌آموز 3.1 متر مربع فضای آموزشی وجود دارد و در جایگاه آخر کشور قرار داریم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به میانگین کشوری 4.7 متر مربع فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز نیازمند احداث 800 هزار متر‌مربع فضای آموزشی در استان هستیم که در این راستا می‌توان 120 هزار دانش‌آموز جامانده از تحصیل را به مدارس باز گرداند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز سیستان و بلوچستان بیان کرد: در 18 هزار و 40 کلاس کاربردی در استان تنها 7 هزار کلاس مستحکم وجود دارد بدین ترتیب 60 درصد کلاس‌ها و 180 هزار دانش‌آموز در معرض خطر تخریب کلاس‌ها و حوادث طبیعی قرار دارند.
وی اظهار داشت: امسال احداث 16 مدرسه را آغاز کرده‌ایم که تا کنون موفق به تکمیل و تحویل 194 کلاس به فضای آموزشی استان شده‌ایم. احداث 44 مدرسه با کمک خیرین مدرسه ساز مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان افزود: در سال‌جاری 44 مدرسه با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز احداث و تحویل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شده است.
علیرضا راشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 52 مدرسه دیگر در دست احداث است که امیدواریم عملیات احداث آن به پایان رسیده و به جمع فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان افزوده شود. با حضور خیل عظیمی از سیستانی‎ها و بلوچستانی‎های مقیم مشهد مقدس که دلشان برای آرمان‎های آن استان می‎تپد همایش «یاوران مدارس از هامون تا مکران» گردهمایی سیستانی و بلوچستانی‎های مقیم خراسان رضوی در فرهنگ سرای آریو مصلی نژاد مشهد مقدس با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد، حضور کودکان برای اهدا پس‌اندازهایشان به زیبایی این مراسم افزده بود. انتهای پیام/3139/ش40

93/10/28 - 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن