تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802938488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه هاي ستاد ملي سال جهاني نور اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۱۹ق.ظ)
برنامه هاي ستاد ملي سال جهاني نور اعلام شد دکتر حبيب تجلي رئيس ستاد ملي سال جهاني نور برنامه هاي اين ستاد را تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر تجلي در نشست خبري معرفي برنامه هاي ستاد ملي سال جهاني نور که در محل وزارت علوم برگزار شد، هدف اصلي سازمان يونسکو از نام‌گذاري سال جهاني 2015 به عنوان نور را برجسته‌ کردن اهميت نور و تکنولوژي‌ اپتيکي در زندگي و آينده ساکنان کره زمين ذکر کرد و اظهار داشت: نور در زندگي روزمره ما نقش حياتي دارد و به عنوان يک علم فرارشته‌ اي مطرح شده است به گونه‌اي که قرن بيستم به نام قرن فتونيک و قرن بيست‌ويکم به عنوان قرن بايوفتونيک نام‌گذاري شده و سال جاري ميلادي نيز سال جهاني نور ناميده شده است.
وي با بيان اين‌که براي اجراي برنامه‌هاي سال جهاني نور، ستاد ملي در کشور ايجاد شده است، خاطر‌ نشان کرد: علاوه بر تهران در 31 استان کشور ستاد‌هاي اجرايي به منظور اجراي سياست‌هاي سال جهاني نور ايجاد شده است.
رئيس ستاد ملي سال جهاني نور با اشاره به برنامه‌هاي ستاد ملي سال جهاني نور يادآور شد: در اين سال علاوه بر برگزاري سمينارهاي آموزشي در سطح دانش‌آموزان، دبيران و دانشجويان و نيز کنفرانس هاي علمي مرتبط با اپتيک و ليزر، اقدام به راه‌اندازي سايت مربوط به سال جهاني نور براي اطلاع‌رساني در زمينه‌هاي مختلف اپتيک و معرفي حوزه‌هاي فعاليت علمي و فناورانه اپتيک از قبيل انرژي، شهرسازي، معماري، صنايع دفاعي، پزشکي، کشاورزي، هنر و فناوري‌هاي نوظهور آينده نگر شده است.
وي ارتباط از طريق انجمن اپتيک و فتونيک ايران با مراکز مربوطه درسطح جهان، ارائه راهکارهايي به تصميم‌سازان و سياست‌گذاران در سطح استان و کشور براي ارتقاي سطح فناوري و علمي در رابطه با اپتيک، برگزاري جلسات ترويجي در زمينه‌ اپتيک و صنايع مربوطه از طريق صدا و سيما و رسانه هاي ديگر، تلاش براي آغاز پروژه‌هاي پيشرفته در زمينه‌هاي مرتبط با نور با همکاري مراکز علمي داخل و خارج، تلاش براي برقراري ارتباط با افراد و صنايع در بخش خصوصي که قابليت سرمايه گذاري و توسعه صنعتي در رابطه با نور را دارند و کمک به راه‌اندازي خانه‌هاي علوم استاني را از جمله برنامه‌هاي ستاد ملي سال جهاني نور عنوان کرد.
عضو هيأت علمي دانشگاه تبريز به فعاليت سايت سال جهاني نور اشاره کرد و گفت: اين سايت از ماه‌ها قبل راه اندازي شده و تمامي اطلاعات را مي‌توان از آن اخذ کرد و اين سايت با سايت اصلي سال جهاني نور در جهان لينک شده است.
وي در خاطر نشان کرد: علاوه بر استان تهران در تمامي استان‌ها سال جهاني نور به طور همزمان برگزار خواهد شد و تصميم داريم به طور مستمر در طول سال جهاني نور و به صورت ابقا شده براي سال‌هاي بعدي فعاليت‌هاي پژوهشي مربوط به اپتيک را انجام دهيم.
دکتر تجلي در خاتمه از انجام آزمايش‌هاي مربوط به حوزه نور در سال جهاني نور خبر داد و يادآور شد: اين آزمايش‌ها در تمام سطوح دانش‌آموزي، دانشجويي، در حوزه‌هاي مرتبط با ليزر و کاربرد‌هاي آن انجام مي‌شود. علاوه بر آن سعي مي‌شود که به طور مستمر در سال‌هاي بعدي نيز اجراي اين آزمايش‌ها ادامه يابد.
گفتني است مراسم افتتاحيه سال جهاني نور در کشور، ۱۲ بهمن ماه، همزمان با طلوع فجر انقلاب و با تقدير از اساتيد پيشکسوت حوزه نور در برج ميلاد برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن