تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803724138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از چراغ قرمز افزایش شهر نشینی تا پولی شدن زندگی در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پیشخوان اجتماعی باشگاه خبرنگاران:
از چراغ قرمز افزایش شهر نشینی تا پولی شدن زندگی در ایران
صفحات اجتماعی امروز روزنامه‌های کشور پیگیر موضوع‌های چراغ قرمز افزایش شهرنشینی، پولی شدن زندگی در ایران و رکورد دار شدن فرونشست دشت تهران در جهان می‌شود.

از چراغ قرمز افزایش شهر نشینی تا پولی شدن زندگی در ایران
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه  خراسان، مردم سالاری، جوان، وطن امروز، آرمان، ایران و همشهری در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون چراغ قرمز افزایش شهرنشینی، پولی شدن زندگی در ایران، تاخیر در ازدواج دختران سه استان، زیر خط فقر بودن 10 درصد جمعیت کشور،  اشاره کردند که در ادامه به آن نگاهی خواهیم داشت.

روزنامه خراسان:

افزایش مهاجرت پذیری در شهرها و کلان‌شهرهای نقاط مختلف کشور با توجه به تفاوت زندگی، فرهنگ، امکانات رفاهی، آموزشی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و....از مهم‌ترین مسائلی است که جامعه امروز به آن مواجه است.

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع چراغ قرمز افزایش شهرنشینی می‌پردازد. در این گزارش آمده است پیشی گرفتن شهر نشینی یک  اخطار است!
از زمانی که استان ها و شهرها کوچک شده اند جمعیت شهری نسبت به جمعیت روستایی پیشی گرفته است در حال حاضر 71درصد جمعیت کل کشور را جمعیت شهری و 29درصد را جمعیت روستایی تشکیل  می‌دهد.

در ادامه این گزارش موضوع‌های  تاثیر افزایش  شهرنشینی بر هزینه‌ها و بودجه کشور، جمع آوری متکدیان و معتادان، مشکل دریاچه ارومیه، تخلفات برخی از رانندگان اسکانیا، جلوگیری از تردد اتوبوس‌های غیر مجاز بررسی می‌شود.

*دشت تهران رکورد دار نرخ فرونشست در جهان است

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مرثیه‌ای بر دشت‌ها! دشت تهران رکورد دار نرخ فرونشست درختان است می‌پردازد.
در این گزارش به این موضوع اشاره شده است که دشت تهران رکورد دار نرخ فرونشست در جهان است. پدیده ناگوار فرونشست زمین در بسیاری از دشت‌های ایران باعث مرگ ‌آبخوان‌ها شده و خطر خسارت‌های جبران ناپذیری به زیرساخت‌های کشور وارد کرده است.

در ادامه نیز موضوع‌های بهره بهرداری‌های بی رویه از منابع آب زیرزمینی و با بازده‌های بسیار پایین تر از متوسط نرخ جهانی استفاده از آب‌ها زیر زمینی در کشاورزی و تولید ماده خشک به ویژه در 10 سال اخیر بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی خود به موضوع‌های دومین کارت زرد مجلس به فانی، اجرا نشدن دستورات رئیس جمهور در خصوص  حجاب و عفاف می‌پردازد.
 
روزنامه ایران:

*دختران سه استان دیر ازدواج می‌کنند

تغییر نگرش و فرهنگ افراد جامعه به ویژه دختران، حضور پر رنگ دختران در دانشگاه‌ها و مشاغل مختلف، استقلال و خود کفایی دختران و...عاملی برای دیر ازدواج کردن دختران است.

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی خود به موضوع دیر ازدواج کردن دختران سه استان می‌پردازد. در این گزارش آمده است بالاترین میانگین سن ازدواج زنان در ایران به ترتیب مربوط به  استان‌های تهران، البرز و سمنان است.
در ادامه نیز بررسی مشکلات ازدواج جوانان بالاترین میانگین سن ازدواج زنان و مردان در استان های کشور، افزایش سن ازدواج در 10 سال اخیر، ازدواج نکردن سی درصد جوانان گروه سنی 20تا 35سال کشور معادل 12میلیون جوان صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های زیر خط فقر بودن 10درصد جمعیت کشور، محروم بودن دانشگاه از تحقیقات و فناوری نیز پرداخت.

روزنامه وطن امروز:

*41درصد زنان معتاد زیر 35سال سن دارند

افزایش ‌آسیب‌های اجتماعی از جمله گرایش به اعتیاد، به ویژه اعتیاد زنان در جامعه امروز، مشکلات و معضلات بسیاری را به وجود آورده است.
روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی خود به موضوع 41درصد زنان معتاد زیر 35سال سن دارند می‌پردازد.
در این گزارش آمده است 62درصد از زنان مصرف کننده مواد مخدر متاهل، 41درصد زیر 35سال، 71درصد دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم هستند.
در ادامه این گزارش موضوع‌های نوع مصرف زنان معتاد و وابستگی آن‌ها به مواد مخدر دلایل مصرف و  گرایش زنان معتاد به مواد مخدر، ایجاد آسیب های اجتماعی حاصل از مصرف بی رویه زنان معتاد، زمان اعتیاد زنان به انواع مواد مخدر بررسی می‌شود.

همچنین این روزنامه در صفحه اجتماعی خود به موضوع پیگیری اعتبارات خرید واگن مترو از دولت به دست  شهردار تهران می‌پردازد.


در حال تکمیل است ....






کد خبر: ۵۱۱۵۰۹۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن