تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803811090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت بيش از 6 هزار هکتار زمين کشاورزي به چرخه توليد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئيس سازمان امور اراضي:
بازگشت بيش از 6 هزار هکتار زمين کشاورزي به چرخه توليد
رئيس سازمان امور اراضي کشور گفت:‌ در يک سال و نيم اخير براي بيش از 6 هزار هکتار اراضي کشاورزي که به صورت غير مجاز تغيير کاربري داده شده بود ، احکام قضايي براي بازگشت به چرخه کشاورزي صادر شده است.

بازگشت بيش از 6 هزار هکتار زمين کشاورزي به چرخه توليد
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، قباد افشار اظهار داشت: با اشاره به اينکه از سال 74 تاکنون 90 هزار هکتار از اراضي کشاورزي تغيير کاربري غيرمجاز داده شده است ، افزود‌: از سال 74 تاکنون بيش از 70 هزار هکتار از اين اراضي ، احکام قضايي صادر و تعيين تکليف و بخش عمده از اين احکام نيز اجرا شده است.

وي گفت : در يک سال و نيم گذشته پس از تشکيل گشت هاي ويژه حفاظت اراضي کشاورزي و همکاري و هماهنگي دستگاه قضايي با اين سازمان براي بيش از 6 هزار هکتار از اراضي زراعي که  به طور غيرقانوني تغيير کاربري داده شده ، حکم قضايي صادر شده است .

رئيس سازمان امور اراضي کشور  افزود : احکام قضايي در بيش از 4 هزار هکتار از اين اراضي اجرا و اقدامات لازم براي بازگشت ان به چرخه توليد کشاورزي انجام شده است.

افشار همچنين از تعيين تکليف اراضي و اگذار شده خبر داد و گفت : 2 هزار کارشناس هيئت نظارت در واگذاري اراضي ملي به داوطلبان و فعالان عرضه کشاورزي ، پس از ارزيابي اين زمين ها که 4 ميليون و 200 هزار هکمتار وسعت دارد ،  براي تعيين تکليف 600 هزار هکتار حکم صادر کردند.

وي افزود : قراردادهاي مربوط به حدود 40 هزار هکتار از اراضي واگذار شده به علت باير ماندن اراضي فسخ شده و 60 هزار هکتار ديگر نيز اخطار دريافت کرده است که در صورت اجرا نکردن طرح هاي کشاورزي قرارداد اين افراد نيز باطل خواهد شد.

رئيس سازمان امور اراضي کشور گفت : براي بقيه افرادي که در اين مدت مطالبات و اجاره بهاي اراضي را به دولت پرداخت نکردند ، براي پرداخت اجاره بها مهلت تعيين شده است.

افشار افزود : 2 ميليون هکتار از اراضي کشاورزي که براي اجراي طرح هاي کشت موقت به افراد واگذار شده بود ، نيز بزودي تعيين تکليف مي شود و براي اجراي طرح هاي توسعه بخش کشاورزي در چرخه توليد قرار خواهد گرفت.

وي درباره توسعه فعاليت گشت هاي ويژه حفظ کاربري اراضي کشاورزي گفت:‌ يگان هاي حفاظت از اراضي کشاورزي از سال گذشته تاکنون در بيش از 130 شهرستان  فعال شدند که با تامين تجهيزات و خودرو اين طرح  سال آينده در 200 شهرستان اجرا مي شود.

رئيس سازمان امور اراضي کشور افزود: در پي فعاليت و نظارت مستقيم گشت هاي ويژه حفظ کاربري اراضي ، امسال ميزان تخريب و تغيير کاربري در اراضي کشاورزي 4 هزار هکتار کمتر از سالهاي گذشته بوده است.

افشار از سنددار کردن اراضي کشاورزي خبر داد و گفت: بر اساس طرح آمايش جغرافيايي از 18 ميليون و 700 هزار هکتار اراضي کشاورزي 14 ميليون هکتار سند مالکيت ندارد و کشاورزان با مشکلات متعددي براي دريافت تسهيلات مواجهند.

افشار گفت : سازمان امور اراضي با همکاري و همکاهنگي سازمان ثبت اسناد کشور در 5 تا 7 سال آينده اين اراضي را سنددار خواهد کرد.

وي الکترونيکي کردن خدمات مربوط به واگذاري ها و تمديد قراردادهاي اراضي کشاورزي را از ديگر اقدامات براي نظارت دقيق تر بر حفظ کاربري ها ي کشاورزي دانست و افزود‌: اين طرح در 5 استان تهران ،‌قزوين ، فارس ، مازندران و گلستان اجرا مي شود.

رئيس سازمان امور اراضي کشور گفت: اين طرح علاوه بر کاهش مراجعات مستقيم کشاورزان به ادارات کل کشاورزي شهرستانها و دفاتر امور اراضي مي تواند بانک اطلاعاتي جديدي را براي مديريت بخش کشاورزي در اختيار مسئولان قرار دهد.

افشار اجراي طرح پايش و نقشه برداري جديد از اراضي کشاورزي را از ديگر اقدامات براي جمع آوري اطلاعات دقيق بخش کشاورزي دانست و افزود: اين طرح در 12 استان و در سطح 5 ميليون هکتار از اراضي کشاورزي از دهه فجر آغاز مي شود. 

وي گفت: مسئولان بخش کشاورزي مي توانند با استفاده از نقشه هاي جديد ، طرح تعيين الگوي کشت و مديريت منابع آب و خاک را در اراضي کشاورزي اجرا کنند.

انتهای پیام/



اخبار مرتبط

تغییر کاربری زمین کشاورزی ممنوع است
اولتیماتوم مجلس به سازمان امور اراضی کشور
راه اندازي نخستين گشت حفاظت از زمين هاي کشاورزي کشور
اصلاحیه قانون "کاربری اراضی" کشاورزی در آستانه تصویب مجلس شورای اسلامی
حفظ اراضی کمک بیشتر بخش نظارتی را می‌طلبد
پروژه پديده شانديز نه تنها متوقف نشده بلکه به شدت در حال اجراست




کد خبر: ۵۱۱۳۱۷۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن