تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802521255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري نخستين نمايشگاه نقش آفريني زنان در شيراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۹:۲۹ب.ظ)
مريدي خبر داد: برگزاري نخستين نمايشگاه نقش آفريني زنان در شيراز مدير کل فرهنگ و ارشاداسلامي استان فارس ازبرپايي نخستين نمايشگاه نقش آفريني زنان به همراهي استان هاي کهگيلويه و بوير احمد، کرمان و يزد از چهاردهم تا نوزده بهمن در محل نمايشگاه هاي بين المللي شهرک گلستان شيراز خبرداد.
به گزارش خبرگزاري موج، بهزاد مريدي در نشست کارگروه تبليغات اولين نمايشگاه منطقه اي نقش آفريني زنان در توسعه پايدار با تاکيد بر اقتصاد مقاومتي، به عنوان هدف اصلي نمايشگاه يادشده، افزود: اين فعاليت فرهنگي براي نخستين بار با حضور استان هاي فارس، کهگيلويه و بوير احمد، کرمان و يزد به ميزباني شيرازبرگزارمي شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاداسلامي استان فارس در ادامه با اشاره به اينکه توسعه پايدار به عنوان يکي از بسترهاي تعالي و رشد انسان، آن گاه مي تواند موفقيت آميز باشد که با ياري و مشارکت همه گروه هاي اجتماعي و براي همه آنان صورت پذيرد، گفت: در ميان گروه هاي اجتماعي، زنان نيمي از جمعيت کشور را تشکيل مي دهند و جامعه اي که قصد حرکت به سوي توسعه را دارد، اگر صرفاً به ابعاد مادي آن توجه داشته باشد و تعالي انسان ها و کاهش نابرابري ها را در نظر نگيرد به موفقيت دست نخواهد يافت.
بهزادمريدي با بيان اين مطلب که اگر در جامعه اي ضريب باسوادي، تندرستي و شاخص هاي تغذيه و تامين مسکن، ايجاد اشتغال و درآمد، بالا رود اما توزيع آن بين زنان و مردان متعادل نباشد، آن جامعه توسعه نيافته است، اظهارداشت: امروز دنيا با اين واقعيت روبه رو شده که ديگر نمي توان زنان را به عنوان عوامل نامرئي در فرآيند توسعه به حساب آورد و توانمندي هاي زنان در ميزان موفقيت دولت هاي در حال توسعه در زمينه کنترل رشد جمعيت، بيکاري و بهداشت و.... امري غير قابل انکار است.
دبير شوراي فرهنگ عمومي استان ابراز داشت: در چنين شرايطي به نظر مي رسد تحقق توسعه پايدار در کشور ما نيز بدون توجه به توانمندي هاي زنان امکان پذير نيست و بررسي دقيق تر اين مساله، امري ضروري در راستاي ايجاد زمينه مناسب براي بهبود وضعيت جامعه محسوب مي شود که در همين راستا نخستين نمايشگاه منطقه اي نقش آفريني زنان در توسعه پايدار با تاکيد بر اقتصاد مقاومتي به ابعادمختلف نقش زنان شهري و روستايي درتوسعه استان فارس و استان هاي کهگيلويه و بوير احمد، کرمان و يزد مي پردازد.
مريدي با تاکيد براينکه بديهي است نمايشگاه يادشده حاوي تمامي توانمندي ها زنان منطقه نيست؛ اما مي تواند راهي براي برگزاري نمايشگاه ه هاي بزرگتر با حضور استان هاي ديگر در استان فارس باشد و زمينه هاي لازم را جهت ارتقاء زنان به سطوح بالاي شغلي فراهم کند.
مدير کل فرهنگ و ارشاداسلامي استان فارس امر توسعه را بدون مشارکت زنان ميسر ندانست و گفـت: زنان هستند که تربيت مردان و زنان فردا را برعهده دارند؛ بنابراين لازم است که تمام امکانات را براي فراهم کردن بستري مناسب براي فعاليت هاي آنان فراهم نمود و برگزاري جشنواره هايي به اين شکل مي تواندزمينه هاي لازم تعامل و ارتقاء را جهت زنان و دختران جوان جامعه بوجود آورد.
مريدي افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس نيز در همين راستا زنان توانمند فارس در بخش هاي فرهنگي و هنري و قرآني را معرفي خواهد نمود که از جمله برنامه هاي برگزار شده در طول نمايشگاه مي توان به برنامه هاي نظير"برگزاري نشست تخصصي جايگاه زنان فارس در ادبيات داستاني با حضور سندي مومني و ليلا برزگر"، "برگزاري نشست تخصصي جايگاه زنان فارس در شعر در دو بخش کلاسيک و نو با حضور دکترساجده تقي زاده و فاطمه فاضلي"، برگزاري نشست تخصصي جايگاه زنان فارس در مطبوعات با حضور دکتر فريبا رئيسي و سيروس رومي پژوهشگر و روزنامه نگار مطبوعات فارس"، اشاره داشت.
مدير کل فرهنگ و ارشاداسلامي استان فارس همچنين از برگزاري کنسرت موسيقي بانوان در مراسم افتتاحيه خبرداد و گفت: برپايي نمايشگاه توانمندي هاي زنان فارس در حوزه هاي ادبيات، هنرهاي تجسمي، خوشنويسي، پژوهش، قرآني از جمله برنامه هايي است که در بخش هاي فرهنگي و هنري و قرآني، الگوهاي برتر استاني را معرفي خواهد کرد.
بهزادمريدي در پايان گفت: نمايشگاه داراي غرفه عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي است و به ارائه بسته هاي فرهنگي و تازه هاي کتاب و نرم افزار در اين حوزه خواهد پرداخت و پاسخگويي مراجعين در خصوص استفاده از ابزارهاي کارآمد و تاثير گذار فرهنگي در حوزه خانواده خواهد بود.
يادآور مي شود، نخستين نمايشگاه نقش آفريني زنان به همراهي استان هاي فارس، کهگيلويه و بوير احمد، کرمان و يزد از چهاردهم تا نوزده بهمن در محل نمايشگاه هاي بين المللي شهرک گلستان برپا خواهد ش














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن