تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799201751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان به فارس رسید


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس: نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان به فارس رسید خبرگزاری پانا: مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس ازبرپایی نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان به همراهی استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و یزد از چهاردهم تا نوزده بهمن در محل نمایشگاه های بین المللی شهرک گلستان خبرداد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن ساعت 13:14

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، بهزادمریدی در نشست کارگروه تبلیغات اولین نمایشگاه منطقه ای نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، به عنوان هدف اصلی نمایشگاه یادشده، بیان داشت: این فعالیت فرهنگی برای نخستین بار با حضور  استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و یزد به میزبانی شیرازبرگزارمی شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه توسعه پایدار به عنوان یکی از بسترهای تعالی و رشد انسان، آن گاه می تواند موفقیت آمیز باشد که با یاری و مشارکت همه گروه های اجتماعی و برای همه آنان صورت پذیرد، افزود: در میان گروه های اجتماعی، زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و جامعه ای که قصد حرکت به سوی توسعه را دارد، اگر صرفاً به ابعاد مادی آن توجه داشته باشد و تعالی انسان ها و کاهش نابرابری ها را در نظر نگیرد به موفقیت دست نخواهد یافت.
بهزادمریدی با بیان این مطلب که اگر در جامعه ای ضریب باسوادی، تندرستی و شاخص های تغذیه و تامین مسکن، ایجاد اشتغال و درآمد، بالا رود اما توزیع آن بین زنان و مردان متعادل نباشد، آن جامعه توسعه نیافته است، اظهارداشت: امروز دنیا با این واقعیت روبه رو شده که دیگر نمی توان زنان را به عنوان عوامل نامرئی در فرآیند توسعه به حساب آورد و توانمندی های زنان در میزان موفقیت دولت های در حال توسعه در زمینه کنترل رشد جمعیت، بیکاری و بهداشت و.... امری غیر قابل انکار است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ابراز داشت: در چنین شرایطی به نظر می رسد تحقق توسعه پایدار در کشور ما نیز بدون توجه به توانمندی های زنان امکان پذیر نیست و بررسی دقیق تر این مساله، امری ضروری در راستای ایجاد زمینه مناسب برای بهبود وضعیت جامعه محسوب می شود که در همین راستا نخستین نمایشگاه منطقه ای نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی به ابعادمختلف نقش زنان شهری و روستایی درتوسعه استان فارس و استان های کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و یزد می پردازد.
مریدی با تاکید براینکه بدیهی است نمایشگاه یادشده حاوی تمامی توانمندی ها زنان منطقه نیست؛ اما می تواند راهی برای برگزاری نمایشگاه ه های بزرگتر با حضور استان های دیگر در استان فارس باشد و زمینه های لازم را جهت ارتقاء زنان به سطوح بالای شغلی فراهم کند.
وی با اعلام اینکه در طی برگزاری این نمایشگاه کلاسهای آموزشی و نشست های تخصصی آگاهی های لازم در مورد اشتغال زنان و تاثیر گذاری آن بر بنیان های اقتصادی و فرهنگی خانواده و متعاقب آن اجتماع را به نمایش گذاشته می شود، بیان داشت: از دیگر اهداف نمایشگاه ایجاد الگوهای ذهنی و عملی در بین زنان خانه دار با هدف تامین آتیه  در دوران از کار افتادگی، کهولت و بی سرپرستی (طلاق و یا فوت همسر) و به عنوان عامل انگیزش در مدیریت و هدایت برنامه ها و پروژه های رشد و توسعه می باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس امر توسعه را بدون مشارکت زنان میسر ندانست و تصریح کرد: زنان مصداق کلام مبارک «الذین آمنو و عملو الصالحات» هستند و تربیت مردان و زنان فردا را برعهده دارند؛ بنابراین لازم است که تمام امکانات را برای فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت های آنان فراهم نمود و برگزاری جشنواره هایی به این شکل می تواندزمینه های لازم تعامل و ارتقاء را جهت زنان  و دختران جوان جامعه بوجود آورد.
مریدی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در همین راستا زنان توانمند فارس در بخش های فرهنگی و هنری و قرآنی را معرفی خواهد نمود که از جمله برنامه های برگزار شده در طول نمایشگاه می توان به برنامه های نظیر"برگزاری نشست تخصصی جایگاه زنان فارس در ادبیات داستانی با حضور سندی مومنی و  لیلا برزگر"، "برگزاری نشست تخصصی جایگاه زنان فارس در شعر در دو بخش کلاسیک و نو با حضور دکترساجده تقی زاده و فاطمه فاضلی"، برگزاری نشست تخصصی جایگاه زنان فارس در مطبوعات با حضور دکتر فریبا رئیسی و سیروس رومی پژوهشگر و روزنامه نگار مطبوعات فارس"، اشاره داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس همچنین از برگزاری کنسرت موسیقی بانوان در مراسم افتتاحیه خبرداد و گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی های زنان فارس در حوزه های ادبیات، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، پژوهش، قرآنی از جمله برنامه هایی است که در بخش های فرهنگی و هنری و قرآنی، الگوهای برتر استانی را معرفی خواهد کرد.
 بهزادمریدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه دارای غرفه عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به ارائه بسته های فرهنگی و تازه های کتاب و نرم افزار در این حوزه خواهد پرداخت و پاسخگویی مراجعین در خصوص استفاده از ابزارهای کارآمد و تاثیر گذار فرهنگی در حوزه خانواده خواهد بود.
گفتنی است: نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان به همراهی استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و یزد از 14 تا 19 بهمن در محل نمایشگاه های بین المللی شهرک گلستان برپا خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن