تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804533039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده 80 صفحه‌اي نقض حقوق‌بشر در انگليس منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پرونده 80 صفحه‌اي نقض حقوق‌بشر در انگليس منتشر شد
مراسم رونمايي از سند جامع نقض حقوق بشر در انگليس صبح ديروز در تالار شيخ انصاري دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار شد.


انتشار گزارش سالانه درباره وضعيت حقوق بشر كشورها رويه‌اي بود كه از دهه 70 ميلادي در امريكا رايج شد و وزارت امورخارجه اين كشور به تهيه گزارشي درباره وضعيت سالانه حقوق بشر در كشورهاي گوناگون به خصوص اتحاد جماهير شوروي و كشورهاي عضو پيمان ورشو مي‌پرداخت.
ريشه اين استراتژي در اين مسئله نهفته بود كه امريكا به دليل اقدامات فراوان ضد بشري در سطح جهاني به خصوص جنگ ويتنام خود در موضع ضعف احساس كرده و از همين رو در دوران رياست جمهوري كارتر حفظ حقوق بشر جزو يكي از دستوركارهاي اصلي سياست خارجي امريكا عنوان شد.
صرف‌‌نظر از كشتار بي‌گناهان در كشورهاي گوناگون از سوي ديكتاتورهاي منصوب به امريكا و بي‌توجهي اين كشور به آن، انتشار اين گزارش‌ها سبب فشار رسانه‌اي مي‌شد كه عمدتاً بر كشورهاي متخاصم امريكا از جمله ايران، چين و روسيه وارد مي‌شد.
همين مسئله سبب شد تا برخي از كشورها نيز به دنبال تهيه گزارش مستند از نقض حقوق بشر در ايالات متحده امريكا باشند و اولين كشوري كه گزارشي در اين مورد تهيه و تاكنون نيز به صورت سالانه منتشر كرده، كشور چين است.  در ايران نيز با توجه به فشار رسانه‌اي و سياسي كه به ناحق بر سر مسئله حقوق بشر از سوي امريكا وارد مي‌شود و همچنين سكوت رسانه‌هاي غربي درباره نقض حقوق بشر برخي مراكز به دنبال تهيه گزارشي سالانه از اين مسئله در امريكا و اروپا هستند تا ضمن نشان دادن ابعاد نقض حقوق بشر در كشور‌هاي غربي پوچ بودن ادعاهاي آنان را درباره حساسيت پيرامون اين مسئله نشان دهند.  اين دومين سالي است كه يك گزارش مستند درباره نقض حقوق بشر ‌در كشورهاي ديگر  منتشر مي‌شود و به چندين زبان در اختيار علاقه‌مندان، رسانه‌ها و پژوهشگران قرار مي‌گيرد.  مراسم رونمايي از سند جامع نقض حقوق بشر در انگليس صبح ديروز در تالار شيخ انصاري دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار شد كه اين سند در 80 صفحه و به سه زبان تنظيم و منتشر شده است.
 
    دستگاه ديپلماسي اسناد نقض حقوق بشر غربي‌ها را در مجامع بين‌المللي پيگيري كند
احمد اسفندياري رئيس مركز حمايت از حقوق بشر در مراسم رونمايي از اين سند اظهار داشت: واژه حقوق بشر امروزه به عنوان ابزاري در دست دولت‌هاي استكباري براي فشار به دولت‌هاي مستقل قرار گرفته است.
وي با اشاره به اينكه بايد در اين زمينه فعاليت‌هاي مختلفي صورت داد و افكار عمومي را از نيات اين دولت‌ها و قدرت‌هاي استكباري آگاه كرد، گفت: به منظور تنوير افكار عمومي جهان در ايران مركزي به عنوان مركز جهاني حمايت از حقوق بشر با حضور و حمايت افراد مستقل ايجاد شده است كه برنامه‌هاي مختلفي را براي تنوير افكار عمومي انجام مي‌دهند كه يكي از آنها جمع‌آوري موارد نقض حقوق بشر كشورهاي استكباري و مدعي حقوق بشر است.
رئيس مركز حمايت از حقوق بشر ادامه داد: بر اين اساس در ابتداي هر سال ميلادي گزارش سال قبل را ارائه مي‌دهيم. در دو هفته گذشته دومين سند نقض حقوق بشر در امريكا در سال 2014 رونمايي شد و امروز اولين سند نقض حقوق بشر كشور انگلستان را كه طي سال‌هاي 2013 و 2014 جمع‌آوري شده است، رونمايي مي‌كنيم كه در گزارشي 80 صفحه‌اي تهيه شده است.
اسفندياري با بيان اينكه اين گزارش گوياي همه موارد نقض حقوق بشر انگلستان نيست، ادامه داد:‌اين سند تا جايي كه ما و دوستان‌مان اجازه دسترسي به بررسي موارد نقض حقوق بشر را داشته‌ايم، تهيه شده است و‌الا موارد نقض حقوق بشر انگلستان خيلي فراتر از اين حرف‌هاست. زيرا اين كشور به عنوان استعمار پير در گذشته در موارد بسياري به نقض حقوق بشر پرداخته است و حتي بسياري از اقداماتي كه امروز توسط امريكا صورت مي‌گيرد، توسط اين دولت پايه‌گذاري شده است حتي مواردي در ايران وجود دارد كه در جريان جنگ جهاني دوم اقدامات اين كشور باعث صدمه خوردن بيش از 9 ميليون نفر در جريان قحطي بود كه توسط اين كشورها و كشور انگلستان صورت گرفت.
وي در ادامه با بيان اينكه اين موارد مندرج در اين گزارش بر اساس شاخص‌ها و فاكتورهاي حقوق بشر خود انگلستان تنظيم شده است، گفت: اگر مي‌خواستيم اين موارد را بر اساس شاخص‌هاي جمهوري اسلامي ايران تنظيم كنيم موارد متعددي را دربرمي‌گرفت.
رئيس مركز حمايت از حقوق بشر در ادامه با اشاره به برخي از آمارهاي موجود در اين گزارش گفت: طبق آمار و گزارش منابع رسمي انگلستان 50 درصد متولدين سال 2014 انگلستان نامشروع بوده و هر هفته دو زن توسط همسرانشان در اين كشور كشته مي‌شوند و بر اساس همين گزارش بسياري از اين موارد بين سال‌هاي 2013 تا 2014 تا 60 درصد افزايش داشته است.  اسفندياري تأكيد كرد: پليس انگلستان نيز معتقد است تنها 40 درصد از موارد نقض حقوق بشر به پليس اين كشور گزارش مي‌شود و بسياري از موارد به آنها گزارش نمي‌شود.  وي با اشاره به سابقه رويارويي ملت ايران با دولت انگلستان گفت: در سال 64 به دعوت آيت‌الله كاشاني رهبر ديني و مذهبي آن دوران اعتراضي عليه كشور انگلستان در ايران شكل گرفت و تجمع بزرگي عليه آنها صورت گرفت لذا سابقه مبارزه ملت ايران با انگلستان ريشه طولاني دارد.
رئيس مركز حمايت از حقوق بشر افزود: به‌‌رغم پيگيري‌هاي ما و به‌‌رغم قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي در سال 1391 مبني بر اينكه وزارت امور خارجه بايد سالانه در 13 آبان موارد نقض حقوق بشر امريكا و انگلستان را منتشر كند، جاي تأسف است كه دستگاه ديپلماسي ما نه تنها در اين زمينه گامي برنداشته، بلكه وقتي در اين مراسم دعوت مي‌شوند، حضور نمي‌يابند.
وي در پايان گفت: انتظار داريم دستگاه ديپلماسي و وزارت خارجه كشور اين سند را در مجامع حقوقي و بين‌المللي پيگيري كنند و آن را به اطلاع ساير كشورهاي جهان برساند لذا ما انتظار داريم مسئولان دستگاه ديپلماسي و وزارت خارجه علاوه بر كمك كردن در تهيه چنين اسنادي اين مسائل را در مجامع بين‌المللي پيگيري كنند.

    بابت مذاكرات هسته‌اي از رهبر انقلاب تذكر نگرفته‌ام
در حاشيه اين مراسم سعيد جليلي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سؤال كه در  يكي از برنامه‌هاي تلويزيوني اعلام  شده  كه شما بابت مذاكرات هسته‌اي از رهبر انقلاب تذكر گرفته‌ايد، گفت: من اين مصاحبه را نديده‌ام، اما اينكه از رهبر انقلاب بابت مذاكرات هسته‌اي تذكر گرفته‌ام، كذب محض است، چون اين مسائل مبنا و اساسي ندارد و اين حرف يك دروغ‌سازي است.  وي در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: در جهان امروز شاهديم كه نقض مكرر حقوق بشر توسط برخي از دولت‌هاي مدعي حقوق بشر حتي نسبت به مردم كشورهاي خودشان صورت مي‌گيرد كه اين موارد بايد در عرصه عمومي تبيين شود.
وي افزود: ملت‌ها دفاع از حقوق مشروع را حق خود مي‌دانند و بر اين مبنا از منافع خود دفاع مي‌كنند، برخي از حوادث مصنوعي كه در جهان شكل مي‌گيرد قابل‌تأمل است و حتي طيف‌هاي داخل همين كشورها نيز در مورد اين حوادث شكل گرفته سؤالات بي‌پاسخي دارند كه اين مسئله به دليل موج جدي اقبال عمومي نسبت به اسلام است.
جليلي با اشاره به اينكه غرب تمدن خود را بر مبناي غلط پنج قرن تبليغ كرد، اما امروز با يك رقيب گفتماني جدي روبه‌روست، تصريح كرد: غرب امروز براي گريز از رقابت منطقي گفتماني وارد عرصه‌هايي مي‌شود تا با حركات قابل‌تأمل از فضاي رقابت فرار كند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: ما معتقديم تمام ملت‌ها كه از حقوق خود دفاع مي‌كنند بايد مورد كمك واقع شوند. تروريست‌ها با برخي از قدرت‌هاي جهاني اهداف مشترك دارند و به عنوان مثال دانشمندان ما در ليست سياه شوراي امنيت قرار گرفتند و در عين حال از سوي تروريست‌ها نيز مورد هجمه واقع شدند، بنابراين تروريست‌ها در منطقه و جهان عليه منافع ملت‌ها اقدام مي‌كنند و از سوي غرب نيز حمايت مي‌شوند كه نمونه آن حزب‌الله لبنان است كه هدف مشترك تروريست‌ها و كشورهاي غربي است.  وي با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و امريكاي‌شمالي تأكيد كرد: نامه مقام معظم رهبري در حقيقت شروع يك حركت تمدني بود براي اينكه اين قشر را متوجه كنند كه امروز تمدني مطابق فطرت و حقيقت انسان‌ها شكل گرفته و اين تمدن از سوي منكران حقيقت مورد هجمه واقع شده است.
جليلي خاطرنشان كرد: اين كار يك شروع ارزشمند است براي اينكه صداي تمدن اسلامي به گوش جوانان غرب برسد و آنها با تمدن اسلامي آشنا شوند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به حوادث اخير فرانسه يادآور شد: آنچه در فرانسه شكل گرفت و به خصوص رفتارهاي بعد از آن يك سناريوي طراحي شده بود، چراكه برخي تلاش دارند تا ظهور انديشه اسلام كه با موج استقبال از اسلام در اروپا روبه‌رو شده را خاموش كنند، چراكه نمي‌توانند در رقابت منطقي با اين انديشه قرار گيرند، بنابراين تلاش دارند تا به شكلي موج اسلام‌هراسي را در اين كشورها ايجاد كنند.
وي تأكيد كرد: حقوق بشر تعريفي مشخص دارد و كساني كه مدعي حقوق بشر هستند خود بيشترين محدوديت‌ها را عليه آزادي انسان‌ها اعمال مي‌كنند. لذا نمي‌توانند در جايگاهي باشند كه براي ساير كشورها شاخص‌هاي حقوق بشري تعريف كنند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن