تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798628662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده ويژه تشيع انگليسي و اميركبير قهرمان پیکار با انحراف دینی در ماهنامه عصر انديشه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
پرونده ويژه "تشيع انگليسي" و "اميركبير قهرمان پیکار با انحراف دینی" در ماهنامه عصر انديشه
چهارمين شماره مجله "عصر انديشه"همراه با پرونده های ويژه درباره "تشیع انگلیسی"، "موسیقی بنجل" و "اخبار بد" منتشر شد.


به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران؛چهارمين شماره مجله "عصر انديشه" به مديرمسئولي محمدمهدي داني و سردبيري پيام فضلي نژاد همراه با پرونده های ويژه درباره "تشیع انگلیسی"، "موسیقی بنجل" و "اخبار بد" منتشر شد.  

«تاریخ بی خردی بریتانیا» عنوان نخستین گفت وگویی است که «عصر اندیشه» با «جرمی کوربین» از قدیمی ترین نمایندگان مجلس عوام انگلیس درباره «جنگ های مذهبی خاورمیانه» در بخش «تاریخ سری» به چاپ رسانده است. کوربین که ۳ دهه است در مجلس انگلیس حضور دارد

در مصاحبه ای اختصاصی با «عصر اندیشه» توضیح می دهد که چگونه «سیاست ترویج لیبرالیسم دینی در بریتانیا به ترویج رادیکالیسم مذهبی انجامید.» او در این گفتگو به سوالات


سيدمهدي ميرطالب درباره تشیع انگلیسی و شیعه لندنی پاسخ داده است. این مجله سپس به انتشار مناظره منتشر نشده دکتر عبدالکریم سروش با آیت الله مصباح یزدی پرداخته است.

سروش و مصباح در این مناظره به فنی ترین و دقیق ترین مباحث معرفت شناسی و روش شناسی علوم انسانی تحت عناوين "ادراك منطقي تجربه ذهني" و "امكان نظري تجربه حسي" پاسخ داده اند. عصر اندیشه در این بخش همچنین گزارشی کامل از همه مناظره های سروش از ابتدای انقلاب تاکنون به قلم دكتر رها بهار به چاپ رسانده است.  

عصر انديشه در بخش "پاره هاي فكر" با دكتر حسين كچويان درباره جامعه شناسي ناكارآمدي و زوال نظري به گفتگو نشسته و در جستجوي پاسخ اين سوال است كه "آيا انقلاب اسلامي توان غلبه بر چالشهاي مذهبي را دارد؟" كچويان معتقد است كه الگوهاي انقلاب تحقق نيافته و در حوزه هايي مانند اقتصاد كاملا وا داده ايم.  

مهمترين پرونده ويژه اين شماره عصر انديشه درباره "تشيع انگليسي" با تيتر "تحديد شيعه با شريعت" و شامل ١٥ يادداشت و گفتگو است كه سرمقاله سردبير مجله را نيز به موضوع خود اختصاص داده است.

پيام فضلي نژاد در چهارمين سرمقاله اش با اشاره به ٢٠ دي سالروز قتل اميركبير مي نويسد: امیرکبیر را می‌توان اولین دولتمردِ شهید مبارزه با «تشیع انگلیسی» و قهرمان پیکار با انحراف دینی دانست، اما پراگماتیست‌های اسلامیِ مصلحت‌گرا در ماه‌های گذشته بیش از همیشه کوشیده‌اند امیرکبیر را تا حد یک رجل تکنوکرات تقلیل دهند که اولین کارگزار از سنخ «کارگزاران سازندگی ایران» و مدافع سرمایه‌داری ملی بود.

با این حال، هر تئوری تاریخی و تبیین سیاسی که امیرکبیر را به دام لیبرالیسم و پراگماتیسم می‌اندازد، لاجرم از حیث نظری با بابیت و بهائیت و اقسام کهنه و جدید «تجدیدنظرطلبی دینی» نیز درمی‌آمیزد و می‌سازد. در حالی که امیرکبیربه هیچ سازشی تن نداد و در عصر نوسازی شیعه برای دفاع از حقیقت شریعت، 3 تن از پیشروان این جریان (باب، بهاءالله و قره‌العین) را پس از شورش و فتنه‌گری، اعدام و تبعید کرد.  

دكتر يعقوب توكلي نيز در اين پرونده با ارائه مقاله "ميرزا در انزوا" به بازخواني تاريخ نفوذ استعمار در حوزه هاي ديني پرداخته است.

دكتر شهريار زرشناس نيز از تحجر دموكراتيك سخن مي گويد و سرشت التقاط را واكاوي ميكند. دكتر سعيد بهمن پور استاد دانشگاه كمبريج دوري و نزديكي گفتمان هايي مانند روشنفكري ديني و سنت گرايي اسلامي را با نگرشهاي استعماري مي سنجد و آيت الله محسن اراكي، رئيس مجمع تقريب مذاهب نيز به اين سوال پاسخ مي دهد كه آيا انگليس كارخانه ساخت مرجع تقليد دارد؟

بازشناسي جريان بيت سيدصادق شيرازي از محورهاي اين پرونده است و در كنار ديدگاه هاي آيت الله اراكي، حجت الاسلام حسينعلي نقده دوزان، مدير امور شعيان مجمع جهاني اهل بيت نيز معتقد است كه جريان شيرازي در حال تبديل به يك فرقه مذهبي است.  

در پرونده ويژه تشيع انگليسي حسام الدين برومند، مهدي عرفاتي، عليرضا معاف، معدي مسايلي و مجتبي احمدي نيز ديدگاه هاي خود را ارائه كرده اند.   

بخش "جهان علوم انساني" عصر انديشه پرونده اي را با ١٠ مقاله درباره "قربانيان اخبار بد" منتشر كرده و علي اكبر جناب زاده دبير پرونده در ابتداي آن خبر از سونامي سرطان ناشناخته اي به نام "اخبار بد" مي دهد كه يك فاجعه رسانه اي است و هر روز بر تعداد قربانيان آن از حيث رواني افزوده مي شود.

در اين پرونده زهرا قزيلي با محمد بلوري (پدر حادثه نويسي در مطبوعات) گفتگو كرده و بلوري تحليل ميكند كه چگونه انتشار اخبار اسيدپاشي يا سونامي سرطان در ايران در خدمت منافع سياسي گروهها و جناح ها در آمده است.
در اين پرونده بخشي از كتاب منتشر نشده "چرا نگران ميشويم؟" اثر پل مك گي و مقالاتي از جسي سينگال، تام استافورد و... به چاپ رسيده است.  

در بخش هنرنامه مجله عصر انديشه گفتگويي متفاوت با مجيد انتظامي منتشر شده و اين موسيقي دان پيشكسوت در مصاحبه با كيوان امجديان از نقش دولت و مردم در سقوط موسيقي معاصر ميگويد و دلايل ابتذال فراگير اين روزها را شرح ميدهد.

عليرضا محمودي ايرانمهر نيز چهارمين بخش از سلسله نوشتارهاي خود با موضوع تكنيكهاي نويسندگي را درباره "دستور زبان داستاني" نوشته است.

دغدغه هاي فرهنگي نيز به قلم محسن حدادي با تيتر "وقتي همه خوابيم" به چاپ رسيده و محمدرضا كائيني، پژوهشگر تاريخ معاصر، از راز جلالت جلال آل احمد گفته است.


 نيما افشار نادري در ادامه يادداشتهاي "در ستايش خواندن" به فلسفه خوانش مي پردازد. عصر انديشه تابلوي رنگ روغن "جاده گمشده" اثر استاد عليرضا ذاكري را در صفحه دوم جلد خود چاپ كرده است.
چهارمين شماره عصر انديشه در ١٣٢ صفحه و با قيمت ٦ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن