تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819051649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسمان آبي، زمين پاک الفباي مديريت شهري را دگرگون مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۲۵ب.ظ)
آسمان آبي، زمين پاک الفباي مديريت شهري را دگرگون مي کند معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شهرداري تهران طي سال هاي اخير با عبور از نيازهاي اوليه زيست در تهران قدم در راه بهبود کيفيت زندگي شهروندان برداشته است. در اين راستا، اجراي کمپين آسمان آبي، زمين پاک مي تواند الفباي مديريت شهري را دگرگون کند و تحولات عظيم شهري را به بار آورد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي مرادخاني تصريح کرد: از ابتداي شکل گيري شهرداري ها، انتظارات مردم از اين نهاد تنها به حل مشکلات اوليه و تامين نظافت شهر محدود مي شد. به عبارت ديگر، در تمام کشورهاي دنيا شهرداري ها مسووليت حفاظت از محيط زيست و تامين حداقل امکانات رفاهي شهروندان را برعهده داشتند. اين امر به تدريج با توسعه و پيشرفت شهرها و تاکيد بر لزوم ارتقاي کيفيت زندگي شکل ديگري به خود گرفت. به طوري که شهرداري ها با گذر زمان و با گسترش دايره فعاليت هاي خود به حوزه هاي اجتماعي و فرهنگي وارد شدند تا زمينه را براي زيست سالم شهروندان فراهم کنند.
وي در ادامه اظهار کرد: مايه مباهات است که مديريت شهري در تهران با تاکيد بر تغيير سبک زندگي شهروندان در قالب کمپين آسمان آبي و زمين پاک سعي بر آن دارد تا چشم انداز اين کلانشهر را تغيير دهد. تجربه ارزشمندي که در دراز مدت مي تواند به ساير نقاط کشور و کشورهاي منطقه منتقل شود.
معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه کيفيت زندگي در تهران در مقايسه با ساير کلانشهرهاي دنيا از وضعيت مطلوبي برخوردار است، خاطر نشان کرد: به باور من، شهرداري تهران طي سال هاي گذشته با اهتمام در بخش هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي سمت و سوي جديدي به زيست شهروندان داده است و تمامي الزامات زندگي در شهر پيشرفته را در تهران فراهم کرده است. اين تجربه ارزشمند نشان از آن دارد که شهرداري اين بار با ورود به حوزه پسماند و ترافيک نه تنها مقتصات شهر را تغيير مي دهد بلکه زمينه را براي اعتلاي هر چه بيشتر زندگي شهروندان فراهم مي کند.
وي افزود: شهرداري تهران طي سال هاي اخير با عبور از نيازهاي اوليه زيست در تهران قدم در راه بهبود کيفيت زندگي شهروندان برداشته است. در اين راستا، اجراي کمپين آسمان آبي و زمين پاک مي تواند الفباي مديريت شهري را دگرگون کند و تحولات عظيم شهري را به بار آورد.
مرادخاني در ادامه گفت: تغيير الفباي مديريت شهري به معناي انعطاف هر چه بيشتر مديريت شهري در حوزه انساني و تمرکز بر ابعاد اجتماعي و فرهنگي است. ملاحظاتي که مي تواند برنامه هاي گسترده شهري را با توفيق همراه کند و به شهروندان بياموزد که موفقيت در زندگي اجتماعي امروز در گرو مشارکت همه جانبه است.
معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان با تاکيد بر نقش حمايت گر دولت خاطر نشان کرد: شهرداري تهران نشان داده که از عهده وظايف خود به خوبي بر مي آيد و با بهره گيري از کارشناسان و با تاکيد بر برنامه ريزي منسجم مي تواند موفق عمل کند. با اين وجود، تمامي نهادها و ارگان هاي دولتي موظف اند تا با گسترش نقش حمايت گري خود پشتوانه هاي مادي و معنوي لازم براي اجراي طرح را فراهم آورند. اين امر نه تنها وظيفه دولت که توقع تمامي شهروندان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن