تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820217768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بومي گزيني دانشجو مشکل ماندگاري پزشکان را حل مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۳۷ب.ظ)
وزير بهداشت در هرمزگان: بومي گزيني دانشجو مشکل ماندگاري پزشکان را حل مي کند وزير بهداشت خواهان بومي گزيني در دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان شد و گفت: بايد نيمي از پذيرش دانشجويان اين دانشگاه به افراد بومي اختصاص يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر هاشمي در سفر به استان هرمزگان با بيان اين مطلب اظهار داشت: زمينه سازي براي مشارکت بخش خصوصي در بهداشت و درمان، به اين معني نيست که سلامت مردم در اختيار بخش خصوصي قرار مي‌دهيم، بعضي تصور اشتباهي مي‌کنند، وقتي پول نداريم بايد با تعرفه دولتي خريد خدمت کنيم و هر دستگاهي که در ساخت مشارکت کرد و شما تعرفه دولتي پرداخت کرديد و توانستنيد با بيمه تکميلي و بيمه پايه خريد خدمت کنيد، چرا بايد اصرار داشت که تصدي گري با خودتان باشد.
دکتر هاشمي با اعلام کمبود هزار تخت بيمارستاني در هرمزگان و فرسودگي بيش از نيمي از تخت هاي موجود گفت: براي تعمير و تجهيز بيمارستان‌هاي فعلي نهايت تلاش خود را خواهيم کرد.
وي قول مساعد داد که در شش ماهه اول سال 94 تجهيزات براي اين استان فراهم شود و شاهد ارتقا هتلينگ در بيمارستان‌هاي استان باشيم.
دکتر هاشمي همچنين در مورد بخش بهداشت هم وعده داد: اعتبار مناسبي براي خانه‌هاي بهداشت استان و تأمين پزشک مراکز بهداشتي و درماني اختصاص يابد.
وزير بهداشت واقعي شدن تعرفه‌ها را از راه‌هاي جلب مشارکت بخش خصوصي خواند و گفت: بايد کاري کنيد با جلب مشارکت بخش خصوصي در اين استان در کنار ديگر اقدامات دانشگاه بتوان شاهد برداشتن قدم‌هاي بزرگي بود که در نهايت موجب جلب رضايت و اعتماد مردم شود.
دکتر هاشمي با بيان اينکه بخشي از اعتبارات سال جاري اين وزارتخاته در اختيار تجهيز بيمارستان‌ها و مراکز بهداشتي و درماني بوده است، از عزم اين وزارتخانه براي اختصاص بخشي از اعتبارات سال آينده براي تکميل پروژه‌ها خبر داد و گفت در اين استان نيز اين امر را پيگيري خواهيم کرد.
وي با تاکيد بر ايجاد فرصت براي بخش خصوصي و نيز خريد خدمت تضميني، اين مهم را گامي در جهت رفع برخي کمبودها خواند و در اين خصوص از دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان خواست مشارکت صنايع استان را در اين امر جلب کند.
وزير بهداشت در ادامه سخنانش با ياداوري اين نکته که بسيار علاقمند بوده است بيمارستان‌ها در قالب هيأت امنايي اداره شوند، تحقق اين خواسته را موجب افزايش اختياراتي همچون جذب نيروي انساني مورد نياز در بخش‌هاي مختلف دانست.
دکتر هاشمي خواهان کاهش وابستگي دانشگاه‌ها به وزارت بهداشت و کاهش تصدي گري دولت در بخش درمان شد و اين مسئله را موجب رشد و ارتقا دانشگاه‌ها دانست.
وي با ابراز اميدواري ازپيشرفت طرح‌هاي توسعه اي به تدريج از حل مشکل کمبود پزشک خبر داد.
وزير بهداشت همچنين خواهان بومي گزيني در دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان شد و گفت: بايد نيمي از پذيرش دانشجويان اين دانشگاه به افراد بومي اختصاص يابد و اينکه در گزارشي که ارائه شد اشاره به حضور 26 هزار دندانپزشک شد بايد گفت اين عده در روستاها و شهرهاي کوچک که حضور ندارند و همين نشان دهنده عدم تربيت و توزيع مناسب پزشک در نقاط مختلف استان در نتيجه عدم توجه به بومي گزيني است.
وي با تاکيد بر اينکه اگر افرادي از تمام مناطق استان به عنوان پزشک در بخش‌هاي مختلف تربيت شوند در همان منطقه به ارائه خدمت مي‌پردازند.
دکتر هاشمي همچنين ابراز اميدواري کرد پس از فراهم شدن زيرساخت‌ها و رفع مشکلات اوليه دانشگاه، امکان تربيت نيروي متخصص و فوق تخصص نيز در اين دانشگاه فراهم شود.
وزير بهداشت عنوان کرد: اين استان نيازمند نگاه عميق و حل مشکلات زيرساختي است.
دکتر هاشمي با قدرداني از دکترشکاري رئيس دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان و همکاران وي که عاشقانه و خالصانه مشغول ارائه خدمت به مردم اين منطقه هستند، مروري بر اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان داشت و گفت: تأمين نيروي متخصص بخش‌هاي مختلف استان را پييگيري خواهد کرد.
وزير بهداشت با لزوم اهميت دادن به بخش آموزش و پژوهش در کنار بخش درمان اين مهم را موجب فراهم شدن زمينه جذب استاد و پزشک در استان و توسعه بخش درمان و در نهايت جلب رضايت و اعتماد مردم خواند.
دکتر هاشمي با تاکيد بر نگاه رئيس جمهور و همت والاي ايشان در مسئله اجراي طرح تحول نظام سلامت از برنامه ريزي براي راه اندازي مراکز جامع خدمات به بيماران صعب العلاج و بيماري‌هاي خاص و ارائه خدماتي نظير دندانپزشکي، راديو تراپي و غيره در اين مراکز خبر داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن