تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805420384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يکي از شاخص هاي بورسي قابل معامله شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۱۹ق.ظ)
براي اولين بار در ايران، با راه اندازي ETF فيروزه يکي از شاخص هاي بورسي قابل معامله شد در حالي که فعالان بازار سهام از هفتم بهمن جاري شاهد آغاز پذيره نويسي بزرگ نخستين صندوق شاخصي قابل معامله در بورس تهران هستند،يک کارشناس خبره بازار سرمايه به تشريح مزاياي اين صندوق ها و چشم انداز فعاليت صندوق هاي شاخصي قابل معامله در ايران با توجه به تجربه بين المللي پرداخت.
يه گزارش خبرگزاري موج، رامين ربيعي، مدير عامل شرکت سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ETF هاي شاخصي در واقع سبدي از سهام با ترکيب و وزن مشابه شاخص هستند که به لحاظ سود و زيان، عملکردي همسان با عملکرد شاخص دارند. در اين نوع از صندوقها، نقش مديريت «غيرفعال» است و تنها در راستاي انطباق ترکيب سبد با شاخص، معاملات انجام مي شود. در بازارهاي مالي بين المللي، معمولا هر وقت از واژه ETF استفاده مي شود منظور صندوق هاي شاخصي است و به ندرت به صندوق هاي با مديريت فعال،عنوان ETF اطلاق مي شود. با وجود محبوبيت بالاي اين ابزار مالي در جهان و وجود تقاضا براي آن در ايران، تاکنون امکان اين نوع سرمايه گذاري در داخل کشور وجود نداشت.
وي سه ويژگي ريسک کمتر، بازدهي بيشتر و هزينه کمتر را سه امتياز اصلي ETF فيروزه بر شمرد و تصريح کرد: ترکيب سبد صندوق شاخصي فيروزه دقيقا مطابق با شاخص 30 شرکت بزرگ بورس تهران خواهد بود که به علت تنوع بالاي صنايع آن، ريسک کمتري را در سرمايه گذاري داراست.
مدير بزرگترين صندوق سرمايه گذاري خارجي در بورس تهران با بيان اين که صندوق هاي سرمايه گذاري شاخصي در جهان بسيار محبوب هستند، دلايل اقبال خارجي ها به اين ابزارهاي مالي را اين گونه تشريح کرد: بازدهي صندوق هاي شاخصي در سطح جهان از 70 درصد صندوق هاي با مديريت فعال (مانند صندوق هاي مشترک فعال در بورس تهران) بهتر است. يعني مديريت فعال مديران سرمايه گذاري در صندوق ها تنها در 30 درصد موارد بازدهي بهتر از شاخص در بلند مدت به همراه دارد که تاريخچه فعاليت صندوق ها در بورس تهران نيز بيانگر تجربه اي مشابه است. وي افزود: فاصله بازدهي صندوقهاي شاخصي در دنيا از شاخص مورد پيگيري، به طور متوسط کمتر از نيم درصد است و اميد است نتيجهاي مشابه در مورد صندوق فيروزه در ايران کسب شود.
او جذابيت سوم صندوق شاخصي را هزينه پايين تر کارمزد مديريت اين صندوق نسبت به ساير صندوق هاي سرمايه گذاري دانست.
رامين ربيعي در پايان اظهاراتش گفت: با توجه به اين ويژگي ها، صندوق شاخصي فرصتي براي سرمايه گذاران غيرحرفه اي در بازار سهام ايران را بدون پذيرش ريسک صنايع خاص فراهم مي کند و از اين منظر، امکان ورود به بورس تهران با ريسک کمتر، بازدهي بالاتر و هزينه کمتر را براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي فراهم مي کند.
گفتني است،صندوق سرمايه گذاري شاخص 30 شرکت بزرگ فيروزه اولين صندوق شاخصي قابل معامله در بورس تهران است که شرکت کارگزاري فيروزه آسيا در زمستان سال 1393 و با حداقل سرمايه 100 ميليارد ريال و حداکثر سرمايه 500 ميليارد ريال با همکاري شرکت سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران (سهامي عام) تاسيس نموده و پذيره نويسي آن از هفتم بهمن ماه جاري از طريق کارگزاري فيروزه آسيا آغاز مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن