تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820399992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه با تربيت طلاب نخبه تهديدهاي دشمن را خنثي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۷:۲۴ق.ظ)
امام جمعه قم: حوزه با تربيت طلاب نخبه تهديدهاي دشمن را خنثي کند رئيس جامعة المصطفي گفت: چالش ها و تهديدهاي پيشرو در برابر اسلام، مي طلبدکه نهاد مقدس حوزه، طراحي کلان و وسيعي، براي مقابله با اين تهديدها انجام دهد و با تربيت فقيه و شناسايي طلاب نخبه اين چالش هاي را از بين ببرد.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، حجت الاسلام و المسلمين عليرضا اعرافي، در جمع اساتيد، طلاب و فضلاي مدرسه علميه حضرت ولي عصر(عج) بُناب تبريز که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگي اوقاف واقع در امامزاده شاه سيد علي(ع) قم برگزار شد، به تشريح وظايف روحانيت در عصرکنوني و در مواجه با چالش ها و موانع تبليغي و مباني ديني پرداخت.
رئيس جامعة المصطفي العالميه افزود: روحانيت به عنوان مقدس ترين نهاد در جامعه با دشواري ها، موانع و تهديدهاي زيادي در عرصه انتقال و ابلاغ پيام ديني به مردم دنيا مواجه است.
وي ابراز داشت: حوزه براي مقابله با اين تهديدها، نيازمند روحانيوني باسواد، فقيه، بزرگ در همه ابعاد اخلاقي و علمي است. و اين وظيفه اي است که برعهدۀ شما طلاب جوان گذاشته شد، تا با استفادۀ ازظرفيت عظيم حوزه، موجب درخشندگي و پويايي جهان اسلام شويد.
حجت الاسلام و المسلمين اعرافي در ادامه به بيان سطوح مختلف موانع و تهديدهاي پيش روي حوزه و روحانيت در عرصه ابلاغ ارزش هاي اسلامي پرداخت و اظهارداشت: بعضي از موانع مانند جريانات انحرافي و شياطين ،عمومي اند و در همه زمانها و حتي زمان انبياء نيز وجود داشته اند و چالشي براي نفوذ کلام وحي بودند.
امام جمعه قم گفت: سطح دوم چالش ها در عصر رنسانس ايجاد شد. در 5 قرن پيش، تمدن اسلامي به دست غربي ها فرو ريخت و هم زمان با فروريختن دولت عثماني، خيزش بيداري ها در فناوري علمي در غرب که صرفا ماهيتي مادي، دنيايي و سکولاري داشت، از سوي فلاسفه و دانشمندان غرب شکل گرفت و مانعي براي پيشرفت اسلام شد.
رئيس جامعه المصطفي العالميه افزود: غربي ها معتقد بودند که اصالت با ماده است و پيشرفت علم و زرق و برق دنيا را، در برابر دين، علم کردند و مي خواستند به مردم بگويند فن آوري، پيشرفت هاي علمي و لذت که نتيجه آن سکولار است بهتر از دين اسلام است و با اين تفکرات، انحرافي بزرگ در جهان ايجاد کردند.
حجت الاسلام و المسلمين اعرافي ادامه داد: تهديد سوم در دوران معاصر در برابرآموزه هاي اسلام ايجاد شد و گسترش يافت، فرو ريزي حصارهاي اطلاعاتي و يا چار چوب هاي اطلاعاتي بشر در قالب شبکه هاي مجازي و رسانه اي بود. در اين عرصه غربي ها بهترين بهره را از اين تکنولوژي برده اند.
وي اظهار داشت: در يک زماني روحانيت، تنها نهاد تأثيرگذار درجامعه بود و همه اين نهاد ارزشمند را به عنوان الگو قبول داشتند، اما با پيدايش الگوهاي جديد، مانند هنرمندان و ورزشکاران، ديگر مانند روحانيت نمي تواند تأثيرگذار باشد. زيرا اين عوامل سدّي در برابر اين ارزش شده اند.
رئيس جامعة المصطفي العالميه افزود: ظهور انقلاب اسلامي، نيز اگرچه فوايد زيادي براي جامعه اسلامي داشت و افق هاي جديدي را بر روي امت اسلامي باز کرد، ولي با پيشرفت علمي و ظهور تکنولوژي در عصر کنوني، انقلاب اسلامي به چالش ديگر براي دشمنان تبديل شده است.
وي گفت: دشمن با بهره گيري از ابزار و تکنولوژي پيشرفته رسانه، موج اسلام هراسي، فتنه و انواع عرفان هاي کاذب را به راه انداخت و موجب مقاومت مردم در برابر حاکميت دين شد.
امام جمعه قم در پايان گفت: با وجود اين چالش ها و تهديدهاي پيشرو در برابر اسلام، مي طلبدکه نهاد مقدس حوزه، طراحي کلان و وسيعي، براي مقابله با اين تهديدها انجام دهد و با تربيت فقيه و شناسايي طلاب نخبه، اين چالش ها را از بين ببرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن