تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820336011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادی یک بیگناه در سرزمین آزادی! با ۴۰ سال تاخیر


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آزادی یک بیگناه در سرزمین آزادی! با ۴۰ سال تاخیر


یک شهروند سیاه پوست امریکایی پس از چهل سال حبس ، بیگناه شناخته شد و در ۷۰ سالگی آزاد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جوزف اسلج  سال 1976 به اتهام قتل جوزفین دیویس و دخترش به حبس ابد محکوم شد. جسد این دو که با ضربات چاقو کشده شده بودند در منزلشان در الیزابت تاون، یک روز پس از فرار اسلج از اردوگاه کشاورزی تبهکاران کشف شد. در آن زمان، افکار عمومی و رسانه ها به شدت تحت تاثیر این جنایت هولناک بودند و  پلیس برای یافتن قاتلان تحت فشار بود. به همین علت، در همان تحقیقات اولیه برای یافتن مظنونان، نخستین جوان سیاه پوست را که هیچ نشانه ای از ارتباطش با این حادثه وجود نداشت، فقط به این دلیل که در شب حادثه، از اردوگاه خارج شده بود، به عنوان قاتل معرفی کرد و دادگاه نیز، تحت تاثیر افکار عمومی و رسانه ها، بدون کمترین درنگ، جوزف اسلج را گناهکار دانست و راهی زندان کرد.   پس از رواج یافتن آزمایش دی ان ای در تحقیقات جنایی نیز، هیچ دادگاهی به درخواست های اسلج توجه نمی کرد و درخواست او برای انجام آزمایش، بلافاصله رد می شد. تا اینکه پس از افشای چندین مورد، مجازات بیگناهان در امریکا، کمیسیون تحقیقی در کارولینای شمالی راه اندازی شد تا به موارد مشابه رسیدگی کند و فرصتی برای زندانیان فقیر و بدون پشتیبان نیز فراهم شود. اسلج هشتمین متهمی است که از زمان تشکیل کمیسیون تحقیق بیگناهی در کارولینای شمالی از اتهاماتش تبرئه می شود. کمیسیون مزبور تشخیص داده بود ابهام کافی برای بازنگری پرونده اسلج وجود دارد و دادگاه عالی ایالت سه قاضی را مسئول بررسی پرونده و اعلام رای کرد. یک کارشناس دی ان ای به هیئت قضات گفت: هیچ یک از اسناد  جمع آوری شده در ان زمان  با دی ان ای اسلج همخوانی ندارد و او در این سال ها بی گناه زندانی بوده است . اسلج پس از آزادی از زندان گفت: به خوابیدن در تختخوابی واقعی و شاید شنا در استخر می اندیشد.
جوزف اسلج
وی افزود:خدا رابخاطر زنده بودنم شکر می کنم  واز پروژه بیگناهی و کمیسیون بی گناهی به واسطه پیگیری این پرونده تشکر می کنم.»

 
جوزف اسلج
کمیسیون تحقیق بیگناهی کارولینای شمالی از زمان تشکیل در سال 2007 تاکنون یک هزار و پانصد پرونده را بازنگری کرده  است. پروژه غیرانتفاعی بیگناهی تاکنون سیصد و بیست و پنج تن را با آزمایش دی ان ای تبرئه کرده است.    
دانلود  
 

لینک را کپی کنید


شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن