تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798319789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم برخورد قانونی با تخلیه شبانه پساب/ عدم اجرای قوانین پسماند مسئله امروز شهر تهران است/ روزانه یک میلیارد صرف جمع آوری پسماند می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گفت‌وگو تفصیلی حقانی با باشگاه خبرنگاران:
لزوم برخورد قانونی با تخلیه شبانه پساب/ عدم اجرای قوانین پسماند مسئله امروز شهر تهران است/ روزانه یک میلیارد صرف جمع آوری پسماند می‌شود
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تخلیه شبانه پسماندها بازی با سلامت شهروندان است، گفت : باید با این اقدامات برخورد قانونی کرد.


محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانتخلیه پساب‌ها در کهریزک و یا فاضلاب‌ها را به جهت عدم پیش بینی‌های لازم اجرای امحاء آن عنوان کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال تخلیه شبانه روزی پساب‌های صنعتی در انهار و یا چاه‌های جذبی و طرق دیگر از مسائلی است که امروزه سلامت شهروندان را با مخاطره روبرو ساخته است.

وی با تاکید بر اینکه قطعا  این قبیل اقدامات بازی با سلامت شهروندان است، افزود: این در حالی است که مطابق قانون هر یک از سازمان‌ها موظف به اجرای وظایفی در این زمینه  هستند که از آ‌ن  جمله می‌توان به وظیفه شهرداری در جمع آوری روان آب ‌ها و پساب‌های جاری و پسماندهای  اداری و خانگی اشاره کرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری اینکه تخلیه پساب‌های صنعتی و بیمارستانی به ترتیب از وظایف وزارت صنعتی و بیمارستانی به ترتیب از وظایف وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است، تصریح کرد:‌ البته نباید نقش نظارتی سازمان محیط زیست را در این میان فراموش کرد ضمن اینکه هر یک از سازمان‌های آب و فاضلاب کشور و وزارت کشور و وزارت نیرو و نیز در این زمینه از  وظایفی برخوردارند.

حقانی ضمن اشاره به مغیرت‌های قانونی در اجرا، اشکال عمده در جمع آوری و تخلیه پسماندهای شهری  را عدم برخورداری از مدیریت واحد شهری ذکر کرد و افزود: چرا که با توجه به وظایف قانونی تعیین شده این امر اقدامی فرابخشی است و شورای شهر نیز در این زمینه تنها از وظایف نظارتی و تذکر برخوردار است.

وی در ادامه اظهار داشت:  هر چند تخلیه شبانه پساب‌ها اقدامی غیر قانونی است و با کار غیر قانونی باید برخورد قانونی کرد اما باید گفت پسماندهای شهری علی رغم پیش بینی‌های قانونی به عمل آمده از متولی خاصی نظیر شهرداری برخوردار  نبوده و این جاست که ضرورت مدیریت یک پارچه شهری احساس می شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم اجرای مدیریت یک پارچه شهری علی رغم پیش بینی‌ قانونی آن در برنامه سوم تا برنامه ششم توسعه افزود:‌در واقع زمانی که اقدامی فرا بخش شده و چند سازمان مسئول یک موضوع می‌شوند وقوع چنین مشکلاتی قطعی است.

*هزینه 400میلیاردی شهر تهران در مدیریت پسماند

حقانی در ادامه به هزینه 400میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال جهت مدیریت پسماند نظیر جمع‌آ‌وری، تفکیک و پردازش اشاره کرد و گفت: ا ین در حالی است که در قانون پسماند برای هر یک از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف از صدا و سیما تا وزارت بهداشت و درمان صنعت و معدن،  محیط زیست، شهرداری وظایفی تعیین و تعریف شده است.

وی با بیان اینکه هر یک از  این وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها باید نقش قانونی خود در موضوع پسماند را اجرا کنند تصریح کرد:‌تولید کنندگان پسماند مسئول پرداخت هستند. رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود:‌به عنوان مثال بیمارستان‌ها پس از بی خطر کردن پسماند و انعقاد قرارداد با شهرداری و یا ارکان دیگر باید نسبت به امحاء آن اقدام کنند.

حقانی از شهروندان به عنوان یکی از مهم ترین تولید کنندگان پسماند یاد کرد و افزود: هر چند 100درصد هزینه جمع آ‌وری پسماند باید از مبادی تولید تامین شود اما شهرداری امروز تنها به دریافت بخشی از بهای خدمات پسماند از شهروندان مبادرت کرده و بخش دیگر آن از منابع دیگر شهرداری تامین می‌شود.

وی گفت: مطابق قانون هر یک از نهادها و وزارتخانه‌ها موظف به کاهش پسماند هستند که از آ‌ن جمله می‌توان به طراحی بسته‌های کالاهای مصرفی جهت تولید حداقل پسماند و یا استفاده از کیسه‌های گیاهی مقابل بازیافت به جای کیسه‌های پلاستیکی اشاره کرد.

*عدم اجرای قوانین پسماند مسئله امروز شهر تهران است

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به اینکه بازگشت هر کیسه پلاستیکی به چرخه طبیعت نیازمند گذشت زمان 400تا 800 سال است، افزود: هر چند هر یک از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها موظف‌اند به گونه‌ای کالاها را عرضه کنند که از حداقل تولید زباله برخوردار باشد اما باید گفت که هنوز بسیاری از این قوانین به مرحله اجرا نرسیده و همین امر امروز مسئله ساز شده است.

حقانی استفاده از مواد قابل بازیافت و بازگشت زباله به چرخه تولید را منبع در ‌آمد مهمی برای شهرها دانست و گفت : چرا که هفتاد درصد زباله قابل تبدیل به کمپوست بودجه و 30درصد باقی مانده آن به جهت  در برگیری موادی نظیر کاغذ، شیشه، آهن و مقوا به طرق دیگر قابل کاربرد است.

*روزانه یک میلیارد صرف جمع آوری  زباله می‌شود

وی تولید روزانه 6500 تن زباله  در تهران را معادل 800گرم به ازاء هر شهروند تهرانی عنوان کرد و افزود: این در حالی است که روزانه یک میلیارد و سالیانه 360 میلیارد تومان صرف هزینه جمع آوری، حمل، دفن و پردازش شده که البته این مبلغ جدا از هزینه‌هایی نظیر رفت و رب، نظافت و شستشو المان‌های شهری است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران  در پایان هزینه 2700میلیارد تومانی معاونت خدمات شهری شهرداری در سال اشاره کرد و گفت:‌ تمامی این موارد بیانگر بازنگری در بسیاری از مسائل است.

انتهای پیام/



اخبار مرتبط

تهران آلوده‌ترین کلانشهر دنیا از نظر ذرات معلق
شهرداری توانست در علاءالدین قانون را بر بی قانونی تحمیل کند
قطع 30 درصدی درختان منحصر به خانه باغ‌ها /قوه قضاییه حکم جریان‌سازان فتنه 88 را اعلام کند




کد خبر: ۵۱۰۹۸۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن